  • Data: 2017-08-20 21:48:01
    Temat: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20-08-17 o 20:26, cef pisze:

    > Nie rozumiem pytania o stawkę zerową. Na kasach się specjalnie nie
    > znam, ale jak ktos ma obowiązek rejestrowania obrotu na kasie, to
    > jaki jest problem nabijać tam cały obrót?

    No właśnie zaden i dlatego nie służy tylko do obliczania VAT-u.

    > Bardziej chodzi mi o to czemu ona służy, bo piszecie wszyscy o
    > dochodówce a argumentujecie "pilnowanie obrotu" posiadaniem kasy
    > służacej z założenia do czego innego. Oczywiście może pełnić funkcję
    > pomocniczą, bo to się uwzględni w dochodowym, ale nie jest to jedyny
    > składnik.

    No właśnie. Tyle,że problemem nie jest brak rejestracji, tylko brak
    opodatkowania.

    > Mnie tylko zaintrygowało to, że napisałeś, że większość usług jedzie
    > na karcie. (pomijam już to co Piotr zauważył, że nie przystaje skala
    > dzialalności kościoła do tego rodzaju opodatkowania)

    Napisałem: "Generalnie większość usług nie musi ewidencjonować
    przychodu.". Ja z tego nijak nie potrafię wywieść, że "większość usług
    jedzie na karcie". Niektórym się nie opłaca i to ich sprawa. Jakby sie
    opłacało, to by mogli nie ewidencjonować. Po prostu chciałem zwrócić
    uwagę, ze ewidencjonowanie przychodu nie jest akurat problemem w y się
    nie opłacało. opodatkowaniu kościoła.

    > A co do opodatkowania Koscioła, to własnie takiego opodatkowania
    > Kościół się boi najbardziej, bo gdyby trzeba było płacić ileś tam
    > procent, to mogłoby się okazać, że mamy samych ateistów.

    Toteż dlatego przykłądowo w Niemczech jak nie zadeklarujesz wyznania, to
    idzie na rozwój sportu chyba. Ma to być tak, by udawanie ateisty się nie
    opłacało. Podatnikowi wszystko jedno. Z drugiej strony obecny system
    dobrowolnych datków chyba jeszcze mniej zabezpiecza interesy kościoła.
    Nie widzę powodu, by ludzie dający te kilka złotych na tacę mieli nagle
    kombinować z podatkiem.

    > PS Religia w szkole to bład. Gdyby została na parafii, była by czymś
    > ekstra, tak jak za moich czasów. Nie wiem tylko czy Kościołowi
    > starczyło by inwencji, żeby młodzież tam przyciągnąć w dobie
    > internetu itp.

    Zaczęli testować na kandydatach do Bierzmowania. też masz dodatkową
    religię we własnej parafii. Wychodzi to "tak sobie", z tego co się
    orientuję.