  • 1. Data: 2004-02-01 14:49:37
    Temat: Korzystanie z działki bez podstawy prawnej
    Od: "jaju" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Chciałbym poprosić Was o pomoc.

    Mam lokal w kamienicy należy on do mnie natomiast podwórko przyległe do
    kamienicy należy do miasta. Chcieliśmy (wraz ze współ lokatorami) uregulować
    status prawny podwórka i odkupić je od miasta. Niestety miasto zażądało ceny
    zbyt wysokiej i zrezygnowaliśmy. Teraz miasto grozi nam nałożeniem opłat za
    cytuje "korzystanie z działki bez podstawy prawnej".

    Dodam tylko że podwórko jest z tyłu kamienicy ja mam wejście po lokalu z
    przodu (bezpośrednio z ulicy) i z tyłu (przez podwórko) a inni mieszkańcy
    tylko z tyłu (przez podwórko). Na podwórku są też komórki ja z nich nie
    korzystam inni mieszkańcy tak.

    Chciał bym dowiedzieć się czy miasto ma prawo nałożyć taka opłatę i na
    jakiej podstawie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-01 16:26:59
    Temat: Re: Korzystanie z działki bez podstawy prawnej
    Od: "MG" <m...@o...pl>

> [...]
    > korzystam inni mieszkańcy tak.
    >
    > Chciał bym dowiedzieć się czy miasto ma prawo nałożyć taka opłatę i na

    O ile sie orientuje miasto ma prawo zadac od was spelnienia swiadczenia z
    tytulu dotychczasowego tzw. "bezumownego korzystania" z tego podworka. Jezeli
    natomiast chce nalozyc na was oplate na przyszlosc, to winne jest zlozyc wam
    oferte zawiazania stosownej umowy dotyczacej korzystania z tego podworka.

    Jednakze na waszym miejscu wystapilabym do sadu o ustanowienie na tym podworku
    sluzebnosci tzw. drogi koniecznej - rozwiazaloby to problem dojscia do lokali.
    W przypadku gdy jedynym sposobem dojscia do nich jest przejscie przez
    podworko - nie powinno byc problemu ze stosownym orzeczeniem. To jednak nie
    bedzie dotyczylo moim zdaniem komórek, jakie lokatorzy maja na podworku.
    Bogiem a prawda to, jezeli podworko nie jest zajmowane przez was pod jakims
    konkretnym tytulem prawnym, postawienie ich tam bylo bezprawne i miasto moze
    domagac sie ich zlikwidowania albo - o czym pisalam wyzej - powinno zlozyc
    oferte zawarcia stosownej umowy okreslajacej sposob korzystania z podworka (w
    tym - oplaty).

    Pozdrawiam

    MG

  • 3. Data: 2004-02-02 20:47:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jaju" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Tak mi przyszło do głowy. A do tego podwórka da się wejść nie przez
    kamienicę? Bo jak się nie da, to może zaproponujcie miastu darmowe
    ustanowienie drogi koniecznej na Waszej działce w zamian za darmowe
    udostępnienie Wam podwórka.

    Po za tym od jak dawna używacie tego podwórka. Bo jak powyżej 30 lat, to
    może by się dało to przez zasiedzenie załatwić.