  • 1. Data: 2004-02-01 12:46:14
    Temat: pieczątki i prawo
    Od: "b0n" <b...@w...pl>

    Czy są jekieś akty prawne dotyczące wykonywania pieczątek tzn.:
    czy istnieją jakieś pozwolenia na ich wykonywanie i czy trzeba to gdzieś
    specjalnie zgłosić?
    Jakich dokumentów należy wymagać od klienta zamawiającego pieczątkę, która
    potencjalnie może posłużyć do jakiegoś oszustwa?
    Szukałem na google ale nic konkretnego nie znalazłem.
    Interesują mnie szczególnie odnośniki do jakiś konkretnych aktów prawnych.

  • 2. Data: 2004-02-01 20:44:56
    Temat: Re: pieczątki i prawo
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "b0n" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Szukałem na google ale nic konkretnego nie znalazłem.
    > Interesują mnie szczególnie odnośniki do jakiś konkretnych aktów prawnych.

    Obawiam się, że nie ma aktów prawnych dot. produkowania pieczątek.
    Nie widziałem, aby działalnośc ta była koncesjonowana, czy wymagająca
    zezwolenia.
    Po prostu rejestrujesz działalność gospodarczą, uruchamiasz naświetlarkę i
    produkujesz pieczątki.
    Chyba pieczątkarze sami dla siebie rejestrują sobie wyprodukowane pieczątki,
    ale wątpię aby był taki obowiązek.
    Pieczątkarze sami żądają od zleceniodawców okazania różnych dokumentów w
    celu wyrobienia pieczątki np.:
    # firma > wypis z KRS, zgłoszenie DG itp.
    # lekarze > dyplom, prowo wykonywania zawodu
    # instytucje państwowe > zlecenie z podpisami i pieczątkami (!)
    # prywatna > dowód osobisty

    ale moim zdaniem jest to bez sensu. W społeczeństwie krąży magia odcisku
    pieczątki.
    Moim zdaniem skoro nie ma aktów wykonawczych, a wyprodukujesz pieczątkę,
    która posłuży przestępstwu fałszowania dokumentów - nic ci nie zrobią.
    Działasz w dobrej wierze. Wierzysz ludziom.
    Przestępstwem jest używanie pieczątki, a posiadać możesz nawet pieczątkę
    notariusza z orłem.
    Kazdy dokument ma to do siebie, że można go sprawdzić u wystawcy i komu kto
    nie chce zostać oszukany, nie patrzy na pieczątki a sprawdza.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    pisząc na priv usuń wstawkę antyspamową

  • 3. Data: 2004-02-02 08:31:24
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Krzysztof 'kw1618" z Warszawy wrote:

    > Obawiam się, że nie ma aktów prawnych dot. produkowania pieczątek.
    > Nie widziałem, aby działalnośc ta była koncesjonowana, czy wymagająca
    > zezwolenia.

    Z wyjątkiem AFAIR pieczęci urzędów, szkół etc.

  • 4. Data: 2004-02-02 15:09:38
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"
    <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Działasz w dobrej wierze. Wierzysz ludziom.
    > Przestępstwem jest używanie pieczątki, a posiadać możesz nawet pieczątkę

    Niestety jest to karalne.
    Art 68 kodeksu wykroczeń.

    karalne jest wytwarzanie bez włascwiwego zamówienia pieczęci, godła lub
    znaku instytucji państwowej, samorządzowej lub organizacji społecznej, a
    także posiadanie, zamabiwanie i nabywanie takich pieczęci. Czyn taki podlega
    karze grzywny.

    Pieczecie okragłe z orłem - urzędowe, sądowe, notarialne, komornicze
    wyrabiane sa tylko w mennicy państwowej.

    > Kazdy dokument ma to do siebie, że można go sprawdzić u wystawcy i komu
    kto
    > nie chce zostać oszukany, nie patrzy na pieczątki a sprawdza.

    pieczęcie sądowe, notarialne i komornicze też sprawdzasz?

  • 5. Data: 2004-02-02 18:49:16
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvlp8h$jnt$1@inews.gazeta.pl...

    > kto
    > >
    > pieczęcie sądowe, notarialne i komornicze też sprawdzasz?

    Zazwyczaj tak jest, że wiemy lub przynajmniej spodziewamy się jakiegoś
    nakazu sadowego czy komornika. W takim przypadku nie sprawdzałbym.
    Jednak gdyby niespodziewanie ktoś przyszedł z nakazem sadowym czy
    komorniczym, to sprawdziłbym.

    Pamiętam parę lat temu była sprawa (pisali w gazetach), że do banku
    przyszedł facet z fałszywymi pełnomocnictwami i zlikwidował staruszce lokaty
    na kwotę kilka tysięcy USD.
    Fałszywy stempel notariusza, fałszywy nr Rep. fałszywa kanselaria, nawet
    wylegitymował się fałszywym dowodem osobistym.