  • 1. Data: 2004-02-01 13:47:15
    Temat: Kazdy moze miec otworzony np. zaklad fryzjerski???
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Czy do prowadzenia np. zakładu fryzjerskiego jest potrzebny np certyfikat
    potwierdzajacy zdanie egzaminu czeladniczego (lub czegos podobnego)? Albo
    czy do zalozenia szkoly wschodnich sztuk walki potrzebne jest posiadanie np.
    czarnego pasa i dyplomu poswiadczajacego zdanie kursu dla instruktorow danej
    sztuki walki? Chodzi mi o to czy kazdy moze zalozyc sobie firme taka jaka mu
    sie tylko podoba czy tez nie (czego nie mozna powiedziec o np aptece - tam
    jest juz potrzebna osoba posiadajaca tytul mgr farmacji)?

    --
    pzdr,
    michal

  • 2. Data: 2004-02-02 16:59:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    np.
    > czarnego pasa i dyplomu poswiadczajacego zdanie kursu dla instruktorow

    Przepisy ustaw zabraniają prowadzenia niektórych rodzajów działalności.
    Zakład fryzjerski możesz sobie założyć bez żadnych papierów. Co najwyżej
    dostaniesz po pysku od klienta, któremu krzywo obetniesz grzywkę. W
    wypadku treningów Karate, to są dwa aspekty. po pierwsze jest taki
    zwyczaj, że po ujawnieniu faktu bezprawnego założenia czarnego pasa
    takiego "mistrza" wyrzuca się z DOJO kopnięciami, co trochę boli. po za
    tym do prowadzeni zajęć sportowych chyba trzeba mieć jeszcze jakiś kurs.
    AWF-y to organizowały. Chodziło o zasady bezpieczeństwa, bo zakładało się,
    że odpowiednie sztuki pretendent na trenera opanuje we własnym zakresie.

    Zakazy wykonywania niektórych zawodów muszą być obarczone przepisami
    karnymi. Obowiązujące przepisy karne w miarę aktualne znajdziesz na
    przykład na stronie http://republika.pl/roberttomasik/ (zresztą mojej).
    Część z nich jest obarczona nakazem uzyskania koncesji, co wynika z Ustawy
    o działalności gospodarczej. Innych ograniczeń formalnych nie ma. Z tym,
    że życie czasem to weryfikuje poprzez brak klientów.

  • 3. Data: 2004-02-03 09:40:39
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    [...]
> [...]
    > o działalności gospodarczej. Innych ograniczeń formalnych nie ma. Z tym,
    > że życie czasem to weryfikuje poprzez brak klientów.

    Wilekie dzieki za wyjasnienia. Strone odwiedze na pewno ;-)

    pozdrawiam,
    michal