  • 1. Data: 2004-02-01 13:41:10
    Temat: Zalewnie mieszkania - problem
    Od: "Marcin" <(!)mafrki1@tlen.pl>

    Witam :)
    Zalewa mi ciągle mieszkanie przez dach który jest częścią wspólną. Kto
    powinien pokryć koszty naprawy dachu oraz koszty malowania mieszkania ?
    Ewentualnie podstawa prawna żądania pokrycia kosztów przez wspólnotę
    właścicieli nieruchomości ?

    Marcin, Poznań

  • 2. Data: 2004-02-01 16:44:21
    Temat: Re: Zalewnie mieszkania - problem
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Witam :)
    > Zalewa mi ci?gle mieszkanie przez dach który jest czę?ci? wspóln?. Kto
    > powinien pokryć koszty naprawy dachu oraz koszty malowania mieszkania ?
    > Ewentualnie podstawa prawna ż?dania pokrycia kosztów przez wspólnotę
    > wła?cicieli nieruchomo?ci ?

    Pewnie Gotfryd mnie zaraz objedzie, ale ja wskazuje na immisje, czyli
    art. 22 ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-02-05 07:44:21
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    Oczywiscie wspolnota mieszkaniowa.

    USTAWA z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.

    (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 r. Nr 85 poz. 388)
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 903)

    Art. 3 ust 2. Nieruchomość wspólną stanowi grunt oraz części budynku i
    urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali. dach nie
    służy tylko Tobie ale i innym mieszkańcom, więc jest częścią wspólną, a
    zgodnie z art 13 wszyscy właściciele we wspólnocie zobowiazani są do
    uczestniczenia w kosztach utrzymania części wspólnych.

    pozdr. beny76