  • 371. Data: 2022-02-21 12:26:45
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 1) dlatego, że w większości dzieci przechodzą bezobjawowo
    > https://www.pnas.org/content/118/34/e2109229118

    To wiemy, ale bezobjawowo też przenoszą. Mniej skutecznie per łepek, ale
    że mają więcej kontaktów to jest ich więcej.

    > 2) badanie z Norwegii: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33413743/
    >
    > 3) Badanie z Wielkiej Brytanii:
    > https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PI
    IS1473-3099(20)30882-3/fulltext

    > było jeszcze co najmniej kilka (tak z pamięci, które czytałem, ale
    > chyba, to powinno wystarczyć?)

    Starczy. Dzięki.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 372. Data: 2022-02-21 12:28:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Coś w tym jest, ale teraz zróbmy tzw. eksperyment myślowy i niech będzie
    > konieczne branie tej dawki przypominającej raz na tydzień. Akceptowalne?
    > Nieakceptowalne? Dlaczego?

    Dodajmy jeszcze że w ulotce nic nie pisze o dawce co trzy miechy. Więc
    analogia to jest - dawkowanie w ulotce - jedna tabletka dziennie, a
    lekarz mówi, że cztery. Robi się niezręcznie...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 373. Data: 2022-02-21 12:41:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 20 Feb 2022 09:43:01 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jest nawet tłumaczenie zgodne z twoją hipotezą, że to bardziej kwestia
    > szczepień i ich zróżnicowania w starej europie i byłych demoludach. No
    > ale ty po prostu patrzyłeś i twierdziłeś, że nie widać podziały na starą
    > unię i demoludy, mimo że widać było gołym okiem.

    Kviat już odpisał, więc w zasadzie nie mam nic do roboty, ale powtarzanie
    jest matką nauki.

    Twierdziłeś, że niska śmiertelność wynika z wysokiego PKB, a nie szczepień.
    Na wykresie 'zgony vs szczepienia' widać, że demoludy się nie zaszczepiły i
    miały dużo zgonów.
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view?usp=sharing

    Powtarzałeś w kółko, że zgony są związane z PKB, bo eks-demoludy biedne, a
    w 2020 (czyli przed szczepieniami) jakimś cudem żadnej korelacji nie było:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view?usp=sharing

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 374. Data: 2022-02-21 13:19:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2022 o 12:41, Olin pisze:

    > Kviat już odpisał, więc w zasadzie nie mam nic do roboty, ale powtarzanie
    > jest matką nauki.
    >
    > Twierdziłeś, że niska śmiertelność wynika z wysokiego PKB, a nie szczepień.

    NIe twierdziłem, że wynika, tylko że widać "zabory" (czyli np PKB) na
    tym wykresie. Tak samo jak szczepionki. Tłumaczyłem ci jedynie, że z
    pojedynczego wykresu zależnego od chgw ilu zmiennych nie wolno wyciągać
    wniosków. Bo z samego wykresu równie dobrze mogła to być korelacja ze
    szczepionkami jak i przynależnością do starej europy i byłych demoludów
    (prawie 100%, bo grecja namieszała). Tyle i aż tyle. Resztę sobie
    dopowiedziałeś.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 375. Data: 2022-02-21 13:34:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    Ale

    > Nieakceptowalne. Wyjdzie za drogo biorąc pod uwagę szeroko rozumianą
    > użyteczność tego mostu.
    > Teraz Ty.

    Ale most jest niezbędny żeby przejechać na drugą stronę. Nawet nie
    przejechać, zwyczajnie przejść. Ale taki, który nie zawali się pod
    własnym ciężarem.

    I masz pretensje do inżyniera, że tyle prętów potrzeba?
    Policzył, że przy 10t prętów most wytrzyma 10 lat.

    Kwestionujesz jego wyliczenia i mówisz: "panie, ja to jestem skłonny dać
    1t, bo widzę, że pan dąży do tego, że za chwilę trzeba będzie dać 15t,
    jak będę chciał żeby wytrzymał 15 lat. Nie znam się, nie mam bladego
    pojęcia jak to policzyć i czy się zawali pod własnym ciężarem, ale
    uważam, że 1t wystarczy, więc mogę się ewentualnie zgodzić na 1t."

    Dlaczego specjalistom od szczepionek tak można powiedzieć, a inżynierowi
    od mostów nie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 376. Data: 2022-02-21 13:41:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Feb 2022 17:48:26 +0100, Shrek napisał(a):

    > Generalnie z tobą nie gadam, ale czymaj:

    Dziękuję za informację, jakoś to zniosę, ale nie obiecuję, że odwdzięczę
    się tym samym, bo, jak powiadają, "tylko kucharki się obrażają".

    W ramach ćwiczeń z propedeutyki statystyki zrobiłem kolejny wykres:
    https://drive.google.com/file/d/1Zip-CuVrzxS2q9bne0o
    GKpzpfOGIrJtm/view?usp=sharing

    Wygląda na to, że liczba zgonów wśród szczepionych jest z grubsza na tym
    samym poziomie, a "górki" robią nieszczepy. Teraz liczba zgonów opada, więc
    procentowo robi się po myśli szurnetu.

    To się nawet pokrywa z moimi ulubionymi hospitalizacjami w USA:
    https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#covidnet-h
    ospitalizations-vaccination
    Zielone krzywe mniej więcej na stałym poziomie, a w czasie fal epidemii
    szpitale zapychają nieszczepy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 377. Data: 2022-02-21 13:49:05
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.02.2022 o 12:28, Shrek pisze:

    > Dodajmy jeszcze że w ulotce nic nie pisze o dawce co trzy miechy. Więc
    > analogia to jest - dawkowanie w ulotce - jedna tabletka dziennie, a
    > lekarz mówi, że cztery. Robi się niezręcznie...

    Zachorowałeś, lekarz każe brać 1 dziennie przez tydzień. Tak jest w
    ulotce: 1 dziennie przez tydzień. Wyzdrowiałeś.
    Za miesiąc znowu zachorowałeś. Na to samo.
    I zrobiło się niezręcznie. Bo musiałbyś brać tę samą tabletkę przez
    kolejny tydzień, a w ulotce napisali, że można tylko jeden tydzień i nie
    napisali, że możesz brać drugi tydzień jak znowu zachorujesz, a tamte
    przestały działać.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 378. Data: 2022-02-21 13:52:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2022 o 13:49, Kviat pisze:

    > Zachorowałeś, lekarz każe brać 1 dziennie przez tydzień. Tak jest w
    > ulotce: 1 dziennie przez tydzień. Wyzdrowiałeś.

    Problem w tym, że na ulotce jest inaczej.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 379. Data: 2022-02-21 14:15:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.02.2022 o 13:52, Shrek pisze:

    > Problem w tym, że na ulotce jest inaczej.

    Problem w tym, że resztę analogii wyciąłeś i udajesz, że nie zrozumiałeś.

    Dla porządku dodam, że wiele lekarstw ma na ulotce, że to lekarz
    decyduje ile i jakie i jak długo dawki podawać, a w treści poniżej są
    podane dawki zalecane.

    Wracając do tematu, to co jest napisane na ulotce szczepionki Pfizera:
    https://www.pfizerpro.com.pl/sites/default/files/com
    irnaty_ll_lpd_approved_23.02.2021.pdf

    "Comirnaty jest szczepionką stosowaną w celu
    zapobiegania chorobie
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    COVID-19 wywoływanej przez wirusa SARS-CoV-2."

    "Szczepionka pobudza układ immunologiczny (naturalny układ obronny
    organizmu) do wytwarzania przeciwciał i komórek krwi, które zwalczają
    wirusa, tym samym zapewniając ochronę przed COVID-19."

    "Tak jak w przypadku każdej innej szczepionki,
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    cykl 2 dawek
    ~~~~~~~~~~~~~
    szczepionki Comirnaty
    może nie zapewniać pełnej ochrony wszystkim osobom, które go otrzymały
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    oraz nie wiadomo jak długo ochrona ta będzie się utrzymywać."

    "Data ostatniej aktualizacji ulotki: 02/2021"

    Najważniejsze fragmenty podkreśliłem, żebyś nie mógł powiedzieć, że nie
    zauważyłeś, że szczepionka miała chronić przed zarażeniem, a nie chroni,
    więc szury miały rację i obiecali, że dwie dawki i koniec, a się
    okazało, że trzeba kolejne, wiec nie działa i szury miały rację.

    Jeżeli czegoś nadal nie zrozumiałeś, śmiało pytaj, chętnie wytłumaczę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 380. Data: 2022-02-21 14:22:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 13:19:11 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > wniosków. Bo z samego wykresu równie dobrze mogła to być korelacja ze
    > szczepionkami jak i przynależnością do starej europy i byłych demoludów

    Społeczeństwo generalnie zyskało, że nie poszedłeś na studia techniczne i
    nie budujesz mostów.
    Może na sali sądowej wygrywa ten, kto potrafi więcej razy i pewniejszym
    głosem powtórzyć to samo, ale w naukach ścisłych w ten sposób furory nie
    zrobisz.

    Ciągle nie wytłumaczyłeś, dlaczego nie widać 'zaborów' w 2020:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view
    Masz jakieś pomysły?

    Teraz piszesz, że jeden wykres nic nie znaczy (litościwie nie pytam
    dlaczego), ale tymi zakażeniami w różnych województwach z tłitera rzucałeś
    bez zahamowań i komentarzy, że "z pojedynczego wykresu zależnego od chgw
    ilu zmiennych nie wolno wyciągać wniosków".

    Nawiasem mówiąc, fraza "wykresu zależnego od chgw ilu zmiennych" jest bez
    sensu. Wykres 2D (jakikolwiek) opisuje zależność od jednej zmiennej. Sęk w
    tym, jaki jest współczynnik korelacji. Od wielu zmiennych to może zależeć
    jakaś wielkość (np. zgony na kowid).
    Jakie są inne - poza szczepieniami - czynniki wpływające na zgony na kowid?
    Jak się korelują ze zgonami?
    Któryś z nich ma lepszy współczynnik korelacji niż szczepienia dla IV fali
    (dla UE wyszło -0.88)?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek