    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Mon, 21 Feb 2022 14:22:16 +0100
    <620158f3$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@4...net>
    <6202aa31$0$6657$65785112@news.neostrada.pl>
    <14ji4tpq5qlu6$.grxtezwbzi2f.dlg@40tude.net>
    <62034f55$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6211ff14$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <nhgkxed90jg9$.13jwapl9a7a9q$.dlg@40tude.net>
    <6213833e$0$447$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 13:19:11 +0100, Shrek napisał(a):

    > NIe twierdziłem, że wynika, tylko że widać "zabory" (czyli np PKB) na
    > tym wykresie. Tak samo jak szczepionki. Tłumaczyłem ci jedynie, że z
    > pojedynczego wykresu zależnego od chgw ilu zmiennych nie wolno wyciągać
    > wniosków. Bo z samego wykresu równie dobrze mogła to być korelacja ze
    > szczepionkami jak i przynależnością do starej europy i byłych demoludów
    > (prawie 100%, bo grecja namieszała).

    Społeczeństwo generalnie zyskało, że nie poszedłeś na studia techniczne i
    nie budujesz mostów.
    Może na sali sądowej wygrywa ten, kto potrafi więcej razy i pewniejszym
    głosem powtórzyć to samo, ale w naukach ścisłych w ten sposób furory nie
    zrobisz.

    Ciągle nie wytłumaczyłeś, dlaczego nie widać 'zaborów' w 2020:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view
    Masz jakieś pomysły?

    Teraz piszesz, że jeden wykres nic nie znaczy (litościwie nie pytam
    dlaczego), ale tymi zakażeniami w różnych województwach z tłitera rzucałeś
    bez zahamowań i komentarzy, że "z pojedynczego wykresu zależnego od chgw
    ilu zmiennych nie wolno wyciągać wniosków".

    Nawiasem mówiąc, fraza "wykresu zależnego od chgw ilu zmiennych" jest bez
    sensu. Wykres 2D (jakikolwiek) opisuje zależność od jednej zmiennej. Sęk w
    tym, jaki jest współczynnik korelacji. Od wielu zmiennych to może zależeć
    jakaś wielkość (np. zgony na kowid).
    Jakie są inne - poza szczepieniami - czynniki wpływające na zgony na kowid?
    Jak się korelują ze zgonami?
    Któryś z nich ma lepszy współczynnik korelacji niż szczepienia dla IV fali
    (dla UE wyszło -0.88)?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek