  • 91. Data: 2015-03-12 08:23:23
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 08:09:14 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie, komornik dokonuje oszacowania sam, na zażalenie dłużnika lub
    > wierzyciela oszacowania dokonuje biegły.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Tak, oczywiście, chodziło że po skardze na oszacowanie.

  • 92. Data: 2015-03-12 08:35:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 08:21, Tomasz Myrdin pisze:
    > I zdałeś ten egzamin? ;)

    Swoją drogą po tej dyskusji widać właśnie czemu jest jak jest i skąd się
    biorą takie afery. Przede wszystkim "poszkodowani" nie czują potrzeby
    posiadania fachowej pomocy prawnej, po drugie - na tak zwanym internecie
    - jest mnóstwo dyskutantów udających specjalistów, którym się wydaje że
    wiedzą lepiej, albo mylą "wg mnie tak powinno być" z "tak jest", to
    potem dochodzi do takich sytuacji, że jak sprawa nabiera już medialnego
    rozgłosu, to okazuje się, że najbardziej winnym wszystkiemu jest sam
    poszkodowany (bezczynność lub złe działanie też jest winą).

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2015-03-12 08:36:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2015 22:28:34 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie zapominajmy, że sąd w tytule wykonawczym umieszcza to, czego domaga
    > się wierzyciel. Gdyby komornik otrzymując tytuł egzekucyjny na Jana
    > KOWALSKIEGO domagał się wykazania dokumentem urzędowym, że Jan KOWALSKI
    > zamieszkały w Koziej Wólce na którego składamy wniosek, to ten sam Jan
    > KOWALSKI, którego wskazano w tytule wykonawczym, to od wielu lat problem
    > by nie istniał. Wierzyciele w pozwie pozywaliby nie Jana KOWALSKIEGO,
    > ale Jana KOWALSKIEGO urodzonego w dniu ............, syna Jana i Marii,
    > zamieszkałego tu i tu.

    To rozwiązanie wymaga aby wierzyciel mógł *łatwo* poznać te dane
    dłużnika. Tymczasem zmiany w prawie idą w dokładnie odwrotnym kierunku.
    Przykładowo: utajnienie adresu zamieszkania w rejestrze CEIDG,
    umożliwienie podawania adresu prowadzenia DG zamiast adresu zamieszkania
    (siedziby) na fakturach (zaznaczam: wiem, że nawet w poprzednim stanie
    prawnym większość o tym szczególe nie wiedziała i podawała adres
    prowadzenia, ale formalnie było to niepoprawna), traktowanie przez urzędy
    skarbowe jako poprawne faktur na których zamiast imienia i nazwiska
    przedsiębiorcy podana jest tylko "nazwa fantazyjna" przedsiębiorstwa.
    Tu doszłaby konieczność dostępu do danych o dacie urodzenia i imionach
    rodziców.

  • 94. Data: 2015-03-12 08:37:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 08:36, jureq pisze:

> [...]
    > przedsiębiorcy podana jest tylko "nazwa fantazyjna" przedsiębiorstwa.
    > Tu doszłaby konieczność dostępu do danych o dacie urodzenia i imionach

    Znów roztrząsacie problem dawno już rozwiązany - od pewnego czasu na
    klauzulach wykonalności podaje się pesel.

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2015-03-12 08:47:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2015 08:37:36 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Znów roztrząsacie problem dawno już rozwiązany - od pewnego czasu na
    > klauzulach wykonalności podaje się pesel.

    I jest ten sam problem: wprowadzono obowiązek podawania pesela, ale nie
    zadbano o metodę *szybkiego* i łatwego poznania pesela osoby, którą
    chcemy pozwać. Czasami w sporach sądowych czas ma znaczenie.

  • 96. Data: 2015-03-12 08:51:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-11 21:39, Tomasz Myrdin pisze:

    > OK, rozumiem że byłoby najlepiej gdyby komorników w ogóle nie było. Czy możesz to
    powiedzieć dzieciom którym jeden z rodziców "zapomina" dać pieniądze na jedzenie?
    > "Komornik nie zabiera, komornik oddaje."

    Wiesz - czysta demagogia w tym przypadku - ponieważ skuteczność w
    ściganiu akurat tych rodziców co "zapominają" jest mizerna.... Jakoś się
    komornikowi ruszyć za bardzo nie chce w takich sytuacjach.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 97. Data: 2015-03-12 08:54:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 08:47, jureq pisze:

    > I jest ten sam problem: wprowadzono obowiązek podawania pesela, ale nie
    > zadbano o metodę *szybkiego* i łatwego poznania pesela osoby, którą
    > chcemy pozwać. Czasami w sporach sądowych czas ma znaczenie.

    Pesel podaje się na etapie klauzuli wykonalności, więc przez cały proces
    jest czas na uzyskanie peselu - a najlepiej to uczynić podczas
    zawierania umowy.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2015-03-12 09:34:01
    Od: Michał Jankowski <m...@g...com>

    W dniu 12.03.2015 08:35, Liwiusz pisze:

    > potem dochodzi do takich sytuacji, że jak sprawa nabiera już medialnego
    > rozgłosu, to okazuje się, że najbardziej winnym wszystkiemu jest sam
    > poszkodowany (bezczynność lub złe działanie też jest winą).

    Na razie to komornik ma zarzuty prokuratorskie.

    MJ

  • 99. Data: 2015-03-12 09:41:15
    Od: Michał Jankowski <m...@g...com>

    W dniu 12.03.2015 00:00, Robert Tomasik pisze:

    > Wiesz, tu bym już tak kategoryczny nie był. Zarzut, to można mu i o
    > zabójstwo postawić. Winny będzie, jak sąd wyda prawomocny wyrok.

    Kategoryczny to jest mój przedpiśca (którego zresztą bardzo aktywna
    twórczość w tym i tylko w tym wątku, z powoływaniem się na rzekome
    fakty, o których media nie pisały, przynosi na myśl bardzo ciekawe
    wnioski)...

    MJ

  • 100. Data: 2015-03-12 09:56:24
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 08:03:01 UTC+1 użytkownik Tomasz Myrdin napisał:

    > Nie uznał że jest kogoś innego. Stwierdził (i sąd się z nim zgodził) że dłużnik >
    władał ciągnikiem. Tylko tyle miał zrobić i tylko tyle wolno było mu zrobić.

    Moim skromnym zdaniem komornik przegiął bo jeśli on ma związane ręce
    w sprawie stwierdzenia kto jest prawowitym właścicielem ciągnika
    to przecież tam była na miejscu POLICJA, która już takie uprawnienia ma.
    Chodziło tylko o jedno, aby w protokole policja dała swój wpis,
    że według ich ustaleń na podstawie dowodów ciągnik należy do pana X,
    również świadkowie powinni to potwierdzić bo PO TO oni tam powinni być.

    Andrzej.