  • 111. Data: 2010-01-29 21:20:23
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:4d8bdd47-1cbe-4775-a3fb-6cb5689ce0dc@r19g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On Jan 29, 3:19 pm, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
> [...]
    > Widzialem rportaz z lokalem zastepczym majacym trzy sciany, czwarta byla
    > zaslonka....
    > Powiem tak, moze prawa sa podobne ale prktyka to tak jak bys porownal
    > prawa
    > w afganistanie i w polsce, sa niemal identyczne, ale czy to oznacza, ze
    > zyje
    > sie tam tak samo jak w Polsce?
    > W UK mieszkanie scjalne musi spelniac wszelkie normy panstwowe. Juz grzyb
    > dyskwalifikuje takie mieszkanie jako socjalne! Czy w Poslce tez lokale
    > zastepcze spelniaja wszelkie normy np. ppoz?

    Jakby nie patrzec Polska jest krajem znacznie biedniejszym od UK,
    sadze ze to moze byc bezposrednia przyczyna tego, ze u nas lokale
    socjalne sa na nizszym poziomie.

    Polksa jest 6-ta potega gospodarcza europy, ktorej kryzys omina:)))

    > Tym, ze nikt nie moze mieszkac na ulicy! Wluczengostwo jest zabronione w
    > UK.
    > Choc sa wluczengi.
    > W UK kazdy musi gdzies mieszkac. Co to oznacza sam sobie dopisz.

    Najwyrazniej oznacza cale nic - skoro kazdy musi gdzies mieszkac,
    wluczengostwo jest zabronione - a i tak istnieje. Na papierze to mozna
    uchwalic ustawe, ze w Polsce kazdy jest piekny, madry i zdrowy :) Co
    to zmieni jesli tak faktycznie nie bedzie?
    Co zmienia fakt zakazania bycia bezdomnym w UK skoro bezdomni w tym
    kraju sa? :)
    Swoja droga jak dla mnie jakas glupota jest zabraniania bezdomnosci.
    Jak ktos chce - jego wybor. Sa ludzie zycjacy "na ulicy" z wlasnego
    swiadomego wyboru. I to jest ich wolnosc, ktrej zaden socjalista nie
    powinien im odbierac :)

    Sam, ze tak powiem odpisales sobie na pytanie:)
    Dokladnie, bezdomny w UK jest wylacznie z wyboru!
    Ktos moze miec taki kaprys i zostac trampem, prztrwancem, wolnym...
    Niestety nie rozdziela sie tego a uzywa jednej nazwy: bezdomny.
    Najslyniejszym bezdomnym a raczej trampem w UK byl Polak (byl bo niestety w
    2007 zmarl) w Wolverhampton. Do tego stopnia znany i szanowany(!) ze
    doczekal sie pomnika - hehe
    tu masz o nim notkke na Wikipedi:
    http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Stawinoga
    Niestety tylko w j. angielskim...

    > W UK, lokator ma moim zdaniem znacznie wiecej praw a jednak rynek nie
    > umarl...

    Twoim zdaniem, ale czy Twoje zdanie decyduje o stanie faktycznym?
    Coz za glupie stwierdzenie... naturalnie, ze nie, tak jak i twoje zdanie ma
    zerowa wartosc decydencka.
    Piszac "moim zdaniem" dalem do zrozumienia, ze to moja subiektywan ocena.

    Prawda jest taka, ze w Polsce formalnie praw lokator ma wiecej.
    Podobne przywileje sa np. we Francji.
    Widzialem te prawa, w nie jednym reportazu Jaworowicz czy Ikonowicza.

    Akurat UK jest legislacyjnie jednym z najmniej przyjaznych lokatorom
    panstw.

    Jakis dowod? :)) bo wg. mojej oceny to chyba sie pomyliles:) z Polska:)))
    W UK juz coi pisalem nie ma bezdomnosci!

    > Ale by cie eksmitowac musi gdzies... a mieszkanie socjalne musi spelniac
    > wszelkie normy czyli czasem zostajesz eksmitowny na lepsze warunki! hehe -
    > autentycznie!

    Ale jak beznadziejnie glupie i chore. Wystarczy wynajac jakas nore,
    nie placic czynszu zeby Panstwo przymusowo przesiedlilo Cie do
    lepszego lokalu. To jest tak glupie, ze az zeby bola.
    Dlaczego glupie?
    Daj jakies dowody na swoja teorie o "glu[osci" tego przepisu?
    A co do sedna, to pewnie ze kombinuja, anbglicy pod tym wzgledem sprzedali
    by polaka i jeszcze polak by sie cieszyl i doplacil - anglicy to chyba
    najwieksze kombinatory pod tym wzgledem:)
    np.
    Samotna matka z dzieckiem, wynajmuje (jak piszesz) nore na 1 pietrze, z jak
    najgorszymi schodami, po miesiacu idzie do gminy (council) i mowi, ze
    mieszka w bardzo niebezpiecznych warunkach, szczegolnie dla dziecka
    kilkuletniego - mtealowe nie zabezpieczone schody itp...
    Za dwa dni przychodzi inspektor z gminy ocenic jej slowa, stwierdza w
    raporcie, ze osobie tej nalezy sie mieszkanie scjalne w pierwszej kolejnosci
    po 2 tygodniach dostaje propozycje lokalu socjalnego, moze odmowic 5 razy
    (ghmina przedstawi nastepne propozycje). jak przyjmie wporwadza sie tego
    samego dnia...
    Dostaje propozycje remontu przez gmnie lub granty na remont na wlasna reke.
    Masz tak w Polsce?
    Uwazasz, ze to glupie? Bo moim zdaniem to jedynie sprzyja rozwojowi kraju!
    Nie dosc, ze osoba ta ma godne warunki mieszkaniowe, dziscko ma znacznie
    wyzsze szanse na lepszy rozwoj i ucieczke z biedy...

    Czlowiek, ktory z wlasnego wyboru nie placi czynszu powinien byc
    karany, nie nagradzany.
    To wszystko zalezy od danej sytuacji.
    Zgodze sie z toba jesli dotyczy to osob ktore stac na czynsz!
    Zwlaszcza politykow.

    > W Uk kazdy korzysta i UK sie nie zawalilo, a rynek wynajmu nadal sie
    > kreci...
    > Moze wiec nie w restrykcjach problem?

    Moze jednak tak bo w UK restrykcje sa mniejsze? :) Nawet UE
    wielokrotnie zwracala Polsce uwage na problem ograniczenia prawa
    wlasnosci wlascicieli kamienic :)
    Bede beszczelny - pokaz te pisma UE!?! A dlatego to napisalem, bo nie jedno
    juz przeczytalem w polskiej prasie co to UE nie kaze i nakazuje, jak sie
    okazuje 90% to bujda polskiej prasy.
    W UK naturalnie, ze sa restrykcjie jak wszedzie, z tym, ze zawsze na 1-wszym
    miejscu jest czlowiek i jego dobro. Dopiero potem sa zaspokajane potrzeby
    profitowe innych spraw. W mysl zasady: profuit nie moze byc cenniejszy niz
    czlowiek. W Poslce niestety jest dokladnie odwrotnie.

    > No nie wiem, ja czasem czytam polska prase i tam pisza zgola cos innego...
    > czyli lamia prawo z tego co piszesz, ale wlasnie to im sady daja
    > komornikow
    > do eksmisji... wiec czegos tu nie rozumiem?

    Ojej prasa tak pisze? O sorry zapomnialem, ze Polska prasa jest
    wiarygodnym i obiektywnym zrodlem wiedzy zwlaszcza o prawie :)
    To podaj jakies zrodlo skad mozna czerpac bardziej wiarygodne.

    A tak serio Ty wierzysz w to co piszesz? Z cala powaga mi wmawiasz, ze
    Twoj obraz rzeczywistosci w Polsce ksztaltuje prasa? :)
    Naturalnie, nie mam zwyczaju robic sobie z geby cholewy.
    Generalnie tak. Prasa, grupy dyskusyjne, rozne portale o ksztalcie forum.
    TV juz nie mam bo wywalilem gdyz za duzo reklam jest w Polskiej tv i sa za
    glosne:)
    Mialem przez 6 miesiacy (okolo) cyfre+ dluzej nie wytrzymalem:) nie dosc, ze
    program lipny to jeszcze programy sa w polsce przerywnikami do reklam, a
    reklamy to w 90% leki, tabletki, wirtaminy:) Ma sie wrazenie, ze polacy to
    narod lekomanow:) L:ek na wlosy, na maly palec na fiuta na pipke... na
    samopoczucie na... sam wymien.
    Wiec zrzygnowalem z takiej tv:)
    Na BBC przynajmniej reklam nie ma:)))

    Badz powazny. Akurat gazety zyja z robienia sensac. ich zywotnym
    interesem jest robienie sensacji :)
    No ale sa tak zwanwe opiniotworcze, ta nazwa pusta chyba nie jest?

    Sam o tym doskonale wiesz.
    Owszem, ale mimo szumu informacyjnego, mozna wylowic i perelki:)
    Poza tym, ostatnio widze ciekawy kieryunek w Polskiej prasie: pisanie miedzy
    wierszami:)

    > Wiec widzisz, ja jestem za jak najdalej posunieta wolnoscia... ale czy
    > moge
    > sobie postawic domek w lesie nad jeziorem? Nie? OOOO co za szkoda a gdzie
    > wolnosc?

    Mozesz. Jak dla mnie mozesz. Jesli kupisz dana ziemie od jej
    wlasciciela to "łaj de fak not" ze sie tak wyraze :)
    No wlasnie, ale jak nigdzie nie bedzie do sprzedania a ja np. nie mam
    pieniadzy to co?
    Musze zdychac pod mostem? Bo ktos kiedys sobie to kupil od kogo?
    Czy ja lub ty jestesmy z innej planety, ze musimy za ziemie placic?
    I na jakiej podstawie? Gdzie wiec ta wolnosc?

    > Czy moge sobie uprawiac dowolne pole dla swoich potrzeb i np. polowac w
    > lesie? Nie!? OOOOOO co za szkoda a gdzie ta wolnosc?

    Nie udawaj glupszego niz... :) Jak zaczniesz naruszac czyjes prawo
    wlasnosci to to nie jest wolnosc tylko anarchia i przestepstwo :)
    A moje prawo do zycia jesli jest naruszane to co? Kto ma je chronic?
    Jesli nie mam kasy, nie umiem krasc to jak mam zyc?
    Mam zdychac, to jest wolnosc czy niewolnictwo? Kto jest w takim razie wolny
    ten co ma kase bo sobie moze kupic?
    Po to jest panstwo by tez o ludzi biednych zadbalo poprzez zasilki,
    mieszkania socjalne, oraz inne wyruwnanie szans. Inaczej jak ci napisalem,
    nie bedzie mowy o wolnosci.

    > Widzisz panstwo pewne sprawy zakazuje i chroni tez pewna grupe bogatych
    > wplywowych ludzi, musi wiec tez d;a rownowagi chronic tych mniej
    > zaradnych.

    Twoim zdaniem musi. Moim nie. Moim zdaniem dla rownowagi powinno
    przestac wspomagac bogatych.
    A jak bogaty kupi sobie panstwo (politykow)?
    To jeszcze jest wolnosc czy juz nie?

    Ty po prostu wazasz, ze lekiem na gangrene lewej reki jest zakazenie
    prawej - zeby obydwie byly jednakowo chore [jak pomaga bogatym to
    niech pomaga i biednym]. Ja uwazam, ze lekiem na gangrene jest
    pozbycie sie gangreny :) Czyli niech panstwo nie pomaga nikomu.
    To samobojstwo.
    Jesli panstwa nie bedzie, to za 3 miesiace zostaniesz niewolnikiem i to
    100%!

    Sa dwie drogi dochodzenia do rownosci - klasyczna liberalna dajaca
    wszystkim jednakowa wolnosc i prawa - i socjalistyczna, budujaca
    potezny aparat panstwa, ktory sluzy do wyrownywania szans i
    nierownosci spolecznych :) Tobie odpowiada ta druga, ja sie nia
    brzydze :)
    To eg. ciebnie sa tylko dwie drogi?

    > Inaczej to bezsens i wracamy w wieki srednie - a o to biega?
    > Albo wolnosc alebo panstwo pomaga...
    To niech nie pomaga :)
    To koniec wlasnosci prywatnej w postaci ziemi! Bo czym jest?

    > I na jaka granice to ocenisz?
    > Czy osoba pracujaca z dochdem 1200zl brutto kwalifikuje sie czy nie?

    Osoba pracujaca to sie IMO nie kwalifikuje na zadna pomoc. Jak pracuje
    to najwyzej niech zmieni prace, niech pracuje wiecej lub niech pracuje
    lepiej. Jej problem.
    Jak ma zmienic prace 55 latek?
    Co mu zaoferujesz? W rejonie np. zamojszczyzny?

    Jesli juz komus pomagac to komus kto np. nie moze pracowac bo jest
    smiertelnie chory.
    Malo ludzi w Polsce zarabia 1200zl? czy wg. ciebie to godna placa?
    A jesli calkowicie zniesie sie wszelki socjal to placa zjedzie z 1200do
    300zl... co wowczas powiesz?
    Zmnien prace?
    A jesli w rejonie bedzie tylko taka? Patrzysz wylacznie pod swoim katem.
    Popatrz szerzej.

    > Podaj koszty! Bo ci nie wierze!
    > Ja cie odsylam do ustawy budgetowej na 2010 rok, tam ponad 65% jest
    > zapisane
    > na banki (posrednio jak i bezposrednio) moze pora tu uderzyc, bo to banki
    > najwiecej zabieraja a nie emeryci (ktorzy tez placili podatki) czy
    > rencisci
    > sa zmora systemu.

    W jakiej formie 65% budzetu panstwa jest zapisane na banki? :)
    Splata zadluzenia zaciagnietego przez panstwo. To bezposredni koszt,
    posrednie moga byc inne.

    > Poza tym socjal w Polsce juz nie istnieje! Jak by istnial to nie zamarzlo
    > by
    > ponad 200 osob tej zimy. A ponoc jeszcze beda wieksze ciecia w socjalu,
    > zobacz na sluzbe zdrowia co sie dzieje... zaraz bedzie podobna do tej z
    > Afganistanu.

    Idz na jakis kurs logiki. To, ze 200 osob zamarzlo nie jest dowodem na
    to, ze socjal w Polsce nie istnieje. To dowodzi tego, ze socjal jest
    zle zorganizowany.
    Jesli zamarza 200 sosb a pare miesiecy wczesniej spalilo sie ponad 20 osob
    (nikt za to jeszcze nie bekna...) w tym polowa dzicie, to co to oznacza? Ze
    socjal nie istnieje! Jesli by byl zle zorganizowny to osoby za to
    odpowiedzialbne juz by siedzialy. Mowimy o przypadkach smiertelnych!!!

    Bo Panstwo wydaje pierdyliadry zlotych na 35 letnich emerytow
    mundurowych, pierdyliadry zlotych na 40 letnich emerytow gurniczych i
    jakis dziliard na sponsorowanie skladek emerytalnych i zdrowotnych
    rolnikow.
    Od zawsze mudnurowi szli na wczesniejsza emeryture tak jak gornicy czy
    nauczyciele (w pewnym przypadku) i panstwo zylo, nagle dzis sie okazuje, ze
    panstwo juz nie moze? To gdzie sie podzialy te pieniadze?
    Zadales kiedys takie pytanie czy bezgranicznie wierzysz "prasie" i "tv"?
    Poszly na splate zalduzenia panstwa... (najwiecej jak do tej pory polske
    zadluzyl Buzek, Balcerowicz i Tusk! czyli liberalowie).
    Poza tym znoe pytanie: podaj koszty. i pytanie drugie: czytales ustawe
    budgetowa?

    Jak juz sie wyda budzet na pomaganie ludziom, ktorzy w normalnym
    Panstwie nie mieliby opieki spolecznej to po prostu nie zostaje kasy
    na cos sensownego :)
    5%? Tyle mniej wiecej jest na pomoc spoleczna i zasilki....
    W PRL-u Polska placila 25% skladek na demoludy (50% ZSRR, 25% pozostali)
    byly pieniadze na budowe osiedli, drog, stoczni, hut,. szpitali, na leczenie
    na nauke, na kolej na emerytury na renty...
    Dzis po 20 latach jest coraz mniej pieniedzy i co goresze, coraz mniej
    emerytur wczesnych, szpitali, wydatkow na zdrowie, szkolnictwo itp....
    Zapytaj po raz kolejny (nie mnie) gdzie sa wiec te piniadze skoro szkol jest
    mniej (zostaly zlikwidowane glownie w czasie Lasecznika Zlosiliwego i tego z
    AWS,... jak mu bylo...) Szpitali coraz mniej lesczy sie pacjentow bo nie ma
    kasy, budownictwo panstwowe lezy, drogui buduje sie tylko z pieniedzy
    unijnych, nie powstala w polsce zadna fabryka, stocznia, huta. Gdzie sa wiec
    te pieniadze?! Kto z nich korzysta? Emeryt? Bezrobotny? Pielegniarka? Toz
    byli by to najbogatdi ludzie w kraju... a z tego co wiem zyja w nedzy...
    Zapytaj naprawde, gdzie sa te pieniadze...

    > Ale o czym ma swiadczyc antena satelitarna? O luksusie? Antene satelitarna
    > mona dostac za darmo na wysypisku smieci....

    Tak to bardzo powszechne w Polsce, ze ludzie nie majacy 300 zł na
    czynsz za mieszkanie komunalne w centrum warszawy wieszaja sobie na
    balkonie znaleziona na smietniku antene satelitarna.
    No raz jeszcze ci napisze, czy jak by nie mili taleza to by bylo ok?
    Czy osoba skrajnie biedna nie moze miec taleza bo top luksus - co ma go
    sprzedac za 2 zl?
    Zastanow sie co piszesz! Jak bys napisal, ze 300zl nie ma na czynsz a
    rozbija sie po 5-cio gwiadkowych hotelach... a to inna sprawa.
    Ale antena... Ja sam osobiscie dalem prawie 1,5m antente koledze by mial
    polska tv a aktualnie kasy nie mial... jak bys przejezdzal kolo jego domu to
    bys powiedzial, no ten to ma taaaaki talez a nie placi....

    Czasami zapominam, ze nie ma sensu z Toba logicznie dyskutowac :)
    Logicznie? Bo antena satelitarna swiadczy o dochodach? Pomysl!

    > Zrozum taka natena to byl objaw luksusu w 1982 roku:) Jak znam zycie nawet
    > radia maja pewnie po domach i to tranzystorowe!

    Dalej jest obiawem luskusu :) W Warszawie wiekoszosc stacji jest
    dostepnych z sieci naziemnej. Jak ktos ma kase na satelitarke i
    abonament to powinien miec cholerne 300 zl na czynsz. Jak nie ma na
    czynsz to niech sprzeda satelitarke, samochod i TV. Jesli mieszkanie
    jest taka elementarna potrzeba czlowieka - to niech ten czlowiek zadba
    o to zeby miec ten dach nad glowa.
    Ale jest ponad 200 kanalow free to view!
    Co dostanie za satelite? 2 zl a moze wlasnie ktos mu dal bo go nie stac
    bylo?
    A skad wiesz, ze ma samochod? Poza tym czy samochod nadal w polsce jest
    obiawem superluksusu?
    No skoro satelita .... faktycznie.
    Jak z tym przykladem o TV kolorowej:)

    Ja osobiscie nie czuje potrzeby finansowania im czynszu bo oni maja
    ochote wydac 100 na "n" TV zamiast na czynsz :)
    Ale skad wiesz? Znasz kazdy przypadek?
    Czy w Polsce wystarczy talez wystawic i juz sie jest krezusem?:)))

    > Dla przykladu: w UK rzad od stycznia tego roku daje najbiednieszym
    > rodzinom
    > z dziecmi szkolnymi komputery wraz z internetem rocznym za darmo w celu
    > zrownania szans.... to tylko tak na marginesie...

    Ta na marginesie - cool. I rozumiem, ze dla Ciebie logiczne jest jak
    ludzie, ktorzy nie placa nawet minimalnego czynszu za mieszkanie w
    centrum wawy kupuja sobie mesia czy bmw i tv-sat zeby im dzieciom
    wyrownac szanse? :)
    "mesia" to sobie w Polsce kupi osoba ktra cie doslownie moze zjesc na
    sniadanie. Sa osoby w polsce ietyklane i nie placa czynszow, glownie
    politycy i powiazani z politykami, prym wioda nie przypdakowo politycy PO,
    PiS i PSL. Choc ostatnio Pawlak zostal bezdomny bo dom "przepisal" by placic
    mniejsze alimenty....
    Ja nie pisze o tych ludziach - rozumiesz?
    Takiego polityka czy powiazanego z polityka gnoja wykorzystujacego
    spoleczenstwo skazal bym na 20 lat.
    Niestety, tacy przewazanie sa dla takich "jak ty" wzorem.... biznesmena.

    > A te samochody... coz, jak sadze znasz kazdego wlasciciela pojazdu...
    > Ostatnio na onet czytalem glupi art. o zarobkach w polsce, bylo tam o
    > osobie
    > ktora ma VW ... pozyczonego.
    > Nie wiesz, czyje i w jakim tanie sa pojazdy. poza tym, zapamietaj sobie,
    > ze
    > najlepsze mieszkania socjalne w Polsce maja radni, poslowie...

    No wlasnie o tym mowie - mieszkania socjalne w tym kraju dostaja
    ludzie, ktorym sie nic nie nalezy. Ciesze sie, ze w koncu zaczynasz
    rozumiec, ze rozbudowana opieka spoleczna, ktora pozwala zyc za darmo
    w centrum warszawy na przyzwoitym poziomie w nowoczesnym osiedlu,
    ktora daje zsilki, zapomogi ect. ect. kusi jedynie cwaniakow-
    kombinatorow, bo przeciez nie pomaga bezdomnym przetrwac zimy :)
    Ale wracamy do poczatku - wladze! Ludzie ich wybieraja - czyz nie?
    Moze pora PO, PiS, SLD, PSL odstawic do lamusa?
    Od 20 lat trwa ta degeneracja polski, i nadal te same mordy w rzadzie,
    sejmie....
    Kto ich wybiera? Kto ufa takiemu Tuskowi, pawlakowi, Kaczynskim,
    Szmajdzinskim? Kto?

    Jakbysmy zlikwidowali te mieszkania socjalne to co zlego by sie stalo?
    Byla by rewolucja, chcesz tego? W pewnym momencie zostaje osiagnieta masa
    krytyczna i trach.
    Co maja do stracenia ludzie glodni z widmem smierci glodowej czy z
    wychlodzenia?
    Popatrz na Argentyne 2000. Naprawde chcialbys by sie to powturzylo w Polsce
    (bylo blisko w 2001 kiedy PO i PiS konczyly rzady)

    Jak zakladam dalej 200 osob by zamarzlo w tym kraju [bo zamarzli
    bezdomni, nie lokatorzy mieszkan socjalnych] a lokatorzy tych mieszkan
    na 101% by znalezli sobie lokal gdzie indziej, krzyczeliby tylko, ze
    teraz maja drozej :)
    Tylko jak bedzie mniej lokali socjalnych czy ich nie bedzie to zamarznie nie
    200 a 20000 ...
    Po pierwsze wystawisz wspaniale swiadectwo Polsce (juz, jak bys uslyszal co
    sie mowi w UK o polsce to bys sie za glowe zlapal...) A po drugie juz 200 to
    liczba "okupacujna" (za okupacji tyle bylo zgonow) a polska nie jest pod
    okupacja, no chyba, ze PO,. PiS, PSL...
    Po trzecie jak wyzej - masz rewolte.
    A pamietaj, ze rewolucja to najgorsza rzecz jaka moze sie wydarzyc!

    > Wrecz przeciwnie nie bidny jest obciazeniem dla ciebie jako podatnika ale
    > bogaty, bo bogatemu pastwo da to co tobie i biednemu zabierze.

    Skad wiesz co dla mnie jest obciazeniem? :) Znasz mnie? Wiesz co mnie
    boli i co mi przeszkadza? :)

    Chyba lepiej wiem co mi przeszkadza :)
    Z tego co piszesz wnioskuje.

    > Przyklad:
    > W UK socjal, renty, emerytury sa rozwiniete 100x bardziej niz w polsce.
    > W UK rodzina ktora nie pracuje pobiera zasilki ktore straczaja na zycie na
    > poziomie ok dochodu polskiej rodziny 3500zl miesiecznie.
    > UK zyje, sie nie zawalila, mimo kryzysu! Polska jest 6-ta potega
    > gospodarcza
    > europy - przypominam, krajem ktorego omina kryzys... W UK kryzys byl
    > najwiekszy...
    > I co? I w UK nadal socjal jest na bardzo wysokim poziomie...
    > Moze to nie o to chodzi? Moze to nie tu szukac problemu trzeba?

    A moze do tej dyskusji trzeba wrocic za 50 lat kiedy sie juz XX w.
    pojmowanie ekonomi i panstwa socjalnego calkiem skompromituje? :)

    W ktorym miejscu panstwo socjalne sie skompromitowalo?
    PRL nigdy nie zbankrutowal! Zobacz wokolo siebie, do dzis nie sprzedano
    wszystkiego co przez 50 lat budowal PRL!!! W 20 lat nie sprzedano! Potrafisz
    sobie zobrazowac jaki to byl potezny majtek!?
    W 1989 roku dzieci nie chodzily glodne do szkoly....
    ponad 19mln ludzi mialo prace.
    Kompromituje to sie dzisiejszy system liberalny w ktorym po 20 latach umiera
    coraz wiecj ludzi z braku schronienia przed morzem... To jest kompromitacja!
    Nawet ostra zima Stanu Wojennego nie przyniosla takich ofiar. Roizumiesz?.
    Obecny system neoliberalny jest totalna kompromitacja. Pociagi stoja
    przy -7st. bo nie ma komu zabac o linie... bo zwolniono ludzi bo prywatna
    spolka a sie nie oplaca...
    Drogi w Polsce sa najgorsze, kiepskie autostrady ktorych jest pareset
    kilometrow.
    Coraz wieksze rozwarstwienie spoleczenstwa, coraz powszechniejsza bieda...
    to jest kompromitacja!
    Tego w PRL-u nie bylo!

    Nawet Ty musisz zwrocic uwage, ze to o czym piszesz w UK ma miejsce od
    drugiej wojny swiatowej - raptem 70 lat wobec wielu setek lat
    istnienia UK jako... panstwa feudalnego, a pozniej bardzo liberalnego
    z bardzo "brutalnym" kapitalizmem :) Spoko - feudalna Anglia i
    kapitalistyczna Anglia zarobily na feudalizmie, kolonializmie i
    brutalnym kapitalizmie z XVII i XIX wieku tyle, ze teraz stac ich na
    100 lat socjalizmu :) Ja nie twierdze, ze w UK jest zle - ja po prostu
    twierdze, ze Panstwa zachodnie takie jak UK, USA czy np. Niemcy
    obecnie przejadaja to co "zarobily" jako Panstwa przez wiele
    poprzednich dekad i stuleci :)
    Mit!
    Sp[rawdz roczniki statystyczne z roku 1989!!!!! I zobaczysz dlaczego mowie,
    ze to mit!
    Nie bede tu sie o tym rozpisywac bo i tak za dlugo sie czyta;)
    Ale sprawdz to. Bo ktos wciaska ci ciemnote do glowy.
    Sprawdz sam! Nie daj sie omamic.

    Czemu w Polsce jest gorzej? A bo my mlodziutkie panstewko jestesmy,
    ktopre przeciez nigdy nie zbilo kapitalu np. na wyzysku koloni czy
    wielkich wojnach :) Nasze panstwo nie ma jeszcze 100 lat... a juz
    "startuje" w lidze rozdawnictwa krajow zachodnich.
    Mit jak wyzej! Polska w 1989 roku byla potega przemyslu ciezkiego,
    tekstylnego, spozywczego, gorniczego!
    Nie wierzysz? Sprawdz sam! PRL zostal rozmontowany a nie zbankrutowal
    (np. Balcerowicz obnlozyl 80% clem eksport wegla!!! to jest zagranie
    liberalne?)

    Jestesmy w UE ktora duzo rzeczy nam narzuca - ale jak pisalem UK czy
    Niemcy po tylu latach dobrobydu i "golenia" moga sobie pozwolic na
    rozbudowany socjal. A my jestesmy praktycznie bankrutem :)
    Owszem jestesmy bankrutem, zawdzieczamy to PO i PiS oraz po czesci SLD.
    Polske rozkradziono, Polska nie byla bankrutem!
    Ja pamietam dobrze te czasy przemian i mi nikt kitu nie wcisnie!

    Jesli porownac Panstwa do ludzi to kraje takie jak UK czy Niemcy to 60
    letnie pary bardzo bogatych emerytow z arystokratycznego rodu - moga
    sobie pozwolic na bawienie sie w dobroczynnosc na wielka skale :) Taki
    kraj jak Polska to maly chrowity smarkacz, ktory wlasnie dostal
    pierwsza prace w wielkim miescie - a odrazu chce [podobnie jak bogaty
    60 letni emeryt-rentier] jezdzic mesiem i sponsorowac bale
    charytatywne :)

    Jak juz chcesz porownac, to porownaj polske do salwadoru czy hondurasu -
    naprwde znajdziesz tam wiele wspolnego.....

  • 112. Data: 2010-01-29 21:54:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Sty, 22:20, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

> [...]
    > juz przeczytalem w polskiej prasie co to UE nie kaze i nakazuje, jak sie

    Google Twoim przyjacielem ;)

    Pierwsza sprawe moge podac Ci sam reszty sobie poszukaj 28.04.2008
    przed Trybunalem Praw Czlowieka w Strasburgu Polska przegrala sprawe o
    organiczanie praw _wlascicieli nieruchomosci_. :) Po tej sprawie w
    Polsce interweniowal Komitet Ministrow Rady Europy.

    Poczytaj sobie chociazby:
    http://www.kamienica.pl/polska.html

    :)

  • 113. Data: 2010-01-30 09:32:03
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > finansowych typu banki, SKOKi etc. Chodzi że jak masz WAŻNE zobowiązanie
    > np. wobec BPH to wpisuje cię tam i sobie siedzisz, w sytuacji kiedy chcesz
    > kredyt w np. AliorBanku to on sobie sprawdzi w BIKu ile Ty masz tego
    > kredytu, czy go splacasz w terminie czy robisz obsuwy, czy masz jakieś
    > karty kredytowe i ogólnie "ile masz długu" (pomimo że go spłacasz), czy
    > masz zdolność kredytową - służy to dla bezpieczeństwa obrotu
    gospodarczego.

    > Chyba chodziło ci o różnego rodzaju KRD :))))) - bo to zupełnie inna

    no masz racje. Mam na mysli wszelkie tego typu informacyjne bazy

    Tak czy inaczej sp. zo.o. jest o niebo bezpieczniejsza forma niz DG i przy
    tylko lekko wiekszej skali trzeba migrowac

    Icek

  • 114. Data: 2010-01-30 09:34:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

[...]

    ====================

    i bogaty !!!!!! Wez nie omijaj najwazniejszej cechy ;)

    Icek

  • 115. Data: 2010-01-30 09:41:26
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Równie iluzoryczne dane mogę przyjąć ze swojej "branży" i wykaże że
    > spokojnie da się "zarobić" :)
    > Tylko że z twoim przestawionym biznesplanem, nie ruszyłbyś nawet z
    miejsca.

    > Przyjąłeś, że długopisik kosztuje w sprzedaży ~1zł ... a to nie całe
    ćwierć
    > ojro ... :) - jakie są ceny na poziomi europejskim długopisów? ;)

    tak, wlasnie kupilismy w firmie kolejne 1000 sztuk z nadrukiem. Z nadrukiem
    1,07, bez nadruku 0,98 zl netto za sztuke

    > Gdyby w polsce były dochody/zasiłki/świadczenia ZBLIŻONE do poziomu
    > europejskiego, wówczas DETALIŚCI by więcej kasy zostawiali w sklapach, te
    > brałyby więcej towaru od producentów, ci by zwiększali zysk/lub
    produkcję -
    > dzięki czemu więcej by mogli zarobić pracownicy. Tu znowu wychodzi że ten
    > pracownik jest ... kurwa po prostu konsumentem - więc zarobione pieniążki
    > wydaje na konsumpcję.
    > Co się stało gdy obniżono akcyzę na alkohol jakieś dwa lata temu? :)))

    to juz byla dyskusja na ten temat. Wzrosly wplywy. Ale nie dlatego, ze cena
    spadla tylko zaczelo sie oplacac placic akcyze.

    Tak samo byloby z pracownikami. Znizka na oplatach doprowadzilaby, ze nie
    oplacaloby sie kombinowac z dawaniem pod stolem, niezatrudnianiem i takimi
    innymi. Sadze, ze gdyby zrobic to z glowa to spowodowaloby to wzrost wplywu.
    Tylko podkreslam _z glowa_ a nie jak zwykle po naszemu.

    Mialo byc zajebiscie jak nigdy, wyszlo ch...wo jak zwykle.

    Icek

  • 116. Data: 2010-01-30 20:57:49
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 06:38:21 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Nie ma? Zadnych? Naprawde? To dlaczego od dlugiego czasu takie
    > wielkie halo bylo wokol umowy z Gazpromem?
    Wiesz, kiedyś na newsach ktoś napisał coś o problemach z rozpoznawaniem
    ironii, nawet gdy ta wyskakuje zza krzaka i z głośnym okrzykiem Ha! daje
    kopniaka. Nie brałaeś czasami udziału w tej dyskusji?

    --
    pozdro
    poreba

  • 117. Data: 2010-01-30 21:13:56
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 10:18:01 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nie płacą *niektórych* podatków. Wcale. I nie
    > płacą podatków które miałyby być "ekwiwalentem"
    > tych płaconych, co jak mniemam chcesz w roli
    > kitu wcisnąć :> Inne podatki płacą "tak samo,
    > jak inni przedsiębiorcy", tu można się zgodzić -
    > czy to jest ziemia rolna, czy nieruchomość
    > będąca środkiem trwałym, podatek od
    > nieruchomości (przy ziemi zwany "rolnym")
    Podatek rolny nie jest ekwiwalentem podatku od
    nieruchomości. Nie tylko. To przede wszystkim
    zryczałtowany podatek dochodowy. Bardziej
    odpowiada karcie podatkowej (coś tam o klasach
    gleb piszą).

    > ów rolny jest ekwiwalentem ryczałtowego
    > dochodowego Tyle ile potrzebują do danej DG
    > powierzchni (ziemi, nieruchomości).
    > Przedsiębiorca TEŻ płaci podatek za halę,

    I o ile dobrze rozumiem Twój tok rozumowania,
    podatek ten jest zróżnicowany w zależności od
    przydatności tejże hali do produkcji śrubek, usług
    magazynowych?

    > rolnictwo się tu niczym nie różni od innych DG
    > (poza dramatyczną różnicą w wysokości podatku,
    > acz uzasadnioną więc się nie czepiamy).
    Różni się, różni. Dlatego podobne do stosowanego w
    PL rozwiązanie do opodatkowania "powierzchniowych"
    działalności stosowane jest powszechnie. Ja bym
    się jednak nieco czepnął tej wysokości...

    > Żeby-nie-było: wprowadzenie dochodowego dla
    > rolników spowoduje, że przynajmniej część
    > zapłacimy jako konsumenci żywności.
    Ba! Zgodnie z Twoim tokiem myślenia rolnik
    powinien być traktowany identycznie jak
    przedsiębiorca, tu furda dochodowy i VAT, pomyśl
    o cenach żywności przy podatku od nieruchomości!

    --
    pozdro
    poreba

  • 118. Data: 2010-02-01 09:28:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 22:13:56 +0100, poreba napisał(a):

    > Ba! Zgodnie z Twoim tokiem myślenia rolnik powinien być
    > traktowany identycznie jak przedsiębiorca, tu furda dochodowy i
    > VAT, pomyśl o cenach żywności przy podatku od nieruchomości!

    Obawiam się, że tak naprawdę, to największe problemy przy zmianie sposobu
    opodatkowania rolników są całkiem inne.

    Są nimi gospodarstwa, które produkują tylko na potrzeby własnej rodziny.
    Wbrew pozorom takich jest bardzo dużo. Jakoś nikt nie wpadł dotąd na
    pomysł, żeby ktoś kto kupił w pełni wyposażony warsztat samochodowy i
    korzysta z niego tylko do tego żeby raz w miesiącu wykonać jakąś naprawę
    własnego samochodu, był opodatkowany z tego warsztatu jako
    przedsiębiorca. Natomiast i w obecnym systemie i we wszystkich
    propozycjach zmian widzę próby znalezienia sposobu opodatkowania
    gospodarstw produkujących tylko na własne potrzeby.

    Drugi kłopot (bardzo zbliżony do poprzedniego), to problem łatwości
    unikania opodatkowania dochodu z rolnictwa. Wprowadźmy "normalny" podatek
    dochodowy od rolników, uszczelnijmy kontrolę na targowiskach a
    natychmiast wrócą znane jeszcze mniej więcej z czasów gomółkowego
    komunizmu "baby z masłem".

  • 119. Data: 2010-02-01 22:59:35
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > korzysta z niego tylko do tego żeby raz w miesiącu wykonać jakąś naprawę
    > własnego samochodu, był opodatkowany z tego warsztatu jako

    Proste. Jeśli nie musi wystawiać rachunków to nie musi być DG i nie ma
    podatku,
    a z rolnikami to nie może być tak samo?. Jeśli chcą sprzedawać własne
    produkty to
    powinni założyć DG i wystawiać rachunki, a jeśli produkują dla siebie to im
    DG niepotrzebne.
    W czym problem?.

  • 120. Data: 2010-02-02 06:51:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 23:59:35 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Proste. Je?li nie musi wystawiaae rachunków to nie musi byae DG i nie ma
    > podatku,
    > a z rolnikami to nie mo?e byae tak samo?. Je?li chc? sprzedawaae w?asne
    > produkty to
    > powinni za?o?yae DG i wystawiaae rachunki, a je?li produkuj? dla siebie to
    > im DG niepotrzebne.
    > W czym problem?.

    Problem w:

    1. Spadku dochodów budżetu nawet w porównaniu z obecnym podatkiem rolnym.

    2. W tym o czym napisałem dalej a ty wyciąłeś.