  • 1. Data: 2010-01-23 18:14:01
    Temat: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Od: Grzegorz <l...@p...fm>

    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/kombinujcie_by_zy
    lo_sie_lepiej_123565.html

  • 2. Data: 2010-01-24 12:22:45
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    c...@h...googlegroups.com...

    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/kombinujcie_by_zy
    lo_sie_lepiej_123565.html

    przeanalizuj dlaczego tak jest:

    1. Zakladamy, ze chcesz legalnie na UoP zarabiac 4000 zlotych.
    2. Zakladamy, ze nie chodzisz na zwolnienia lekarskie
    3. Zakladamy, ze pracujesz megawydajnie i 100% swojego czasu poswiecqasz dla
    pracodawcy na wykonywanie swoich obowiazkow
    4. Zakladamy, ze pracujesz 186h w miesiacu minus 9-11 dni swiatecznych w
    roku minus 26 dni urlopu

    Przepracujesz zatem w roku kalendearzowym: 12*186 - 26*8 - 9* 8 = 2232 -
    208 - 72 = 1952 h w roku, 162 h w miesiacu

    Pracodawca musi liczyc sie z tym, ze na jego karku jest obowiazek wyplacenia
    Ci zasilku chorobowego za pierwsze 33 dni choroby. W skrajnym przypadku
    spowoduje to spadek Twojego zaangazowania w firmie -33 dni czyli do 1688h /
    rok czyli do 140 h na miesiac.

    Pracodawca musi liczyc sie z tym, ze jak Cie nie bedzie w pracy to albo nie
    wykonasz swojej pracy a on tego nie sprzeda albo bedzie musial zatrudnic
    kogos na Twoje miejsce. Ten ktos bedzie Twoja prace wykonywal slabiej (bo
    jest to praca dorywcza) albo dobrze ale trzeba go bedzie stale trzymac
    (dodatkowe koszty).

    Koszty pracy:
    Jezeli za swoja prace oczekujesz 4000 zlotych na reke to:
    - podatek dochodowy 433 pln
    - ub zdrowotne 438,47
    - zus pracownika 774,07
    calosc sklada sie na brutto 5646 pln

    firma placi ponadtwo:
    - zus - 1050,72

    jestes zatem dla firmy kosztem 6696,72 zlotych / m-c. Kosztujesz zaten
    realnie firme 6696pln/162h = 41 zlotych na godzine jezeli jestes zdrowy oraz
    48 zlotych gdy jestes chory.

    Aby pracodawca zarobil na twoje utrzymanie przy zalozeniu, ze caly czas
    pracujesz i jestes mega wydajny to musisz nakrecic sprzedaz tak aby netto na
    fakturze pojawilo sie ponad koszty 6700 zlotych czyli brutto 8174 zlotych
    brutto.

    jezeli sa to uslugi to sprzedaz 8174 zl brutto starczy aby utrzymac
    pracownika. ,Jezeli to sprzedaz towarow to przy zalozeniu 10% marzy Twoj
    pracodawca musi sprzedac towarow za 81740 zlotych (slownie: osiemdziesiac
    jeden tysiecy zlotych !!!).

    W powyzszym rozliczeniu brakuje:
    - zysku pracodawcy
    - odkladania rezerwy na gorsze czasy (kryzys, mniejsza sprzedaz sezonowa
    itp.)
    - zatrudnienie kolejnego pracownika, aby mogl Cie zastapic podczas
    urlopu/choroby

    W koncu to ryzyko pracodawcy prowadzic dzialalnosc. Bedziesz mial pretensje,
    ze nie dostales pensji na czas jak byles chory czy na urlopie.

    Jezeli jestes typem kobinatora to sobie myslisz: "Sprzedaje towarow za
    niemal milion zlotych rocznie a zarabiam tylko 4000 zlotych. Moze sam sobie
    otworze taki sklepik i bede sam dlubal?

    Jak doliczysz, ze pracodawca musi na tym zarobic, musi miec tez na koszty
    stale (sklep, magazyn, komputery, media), musi miec rezerwe na gorsze dni to
    wyjdzie, ze towarow musisz sprzedawac za 2 miliony rocznie.

    Nie ma w polsce warunkow aby ludzie zarabiali na kasie po 4000 zlotych bo
    pracodawcy na to nie stac.

    Icek

  • 3. Data: 2010-01-24 13:23:24
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > wyjdzie, ze towarow musisz sprzedawac za 2 miliony rocznie.
    >
    > Nie ma w polsce warunkow aby ludzie zarabiali na kasie po 4000 zlotych bo

    Ok, po przeczytaniu nie do konca twoich bzdet zadam pytanie:
    Skoro cenmy w Polsce sa zblizone do cen zachodnich to jak sie polskiemu
    pracodawcy nie oplaca?
    Polskie pensje sa czesto 4-5 krotnie nizsze, kto wiec bierze ta roznce
    skoero ceny mamy podbne?
    Potrafisz to wytlumaczyc?
    Aha i mala uwaga, to pracownik sam sobie oplaca podatek, zus i skladki. Na
    tym polega placa brutto.
    AQle pomijajac to wyjasnij mi ten fenomen roznicy zarobkow przy identycznych
    niomal cenach.

  • 4. Data: 2010-01-24 13:42:35
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Potrafisz to wytlumaczyc?

    > Aha i mala uwaga, to pracownik sam sobie oplaca podatek, zus i skladki. Na
    ja pisalem o 4000 netto czyli na reke. Tak. Oplaca sobie ale wtedy to jest
    blisko 5700 brutto. Ja nie licze wirtualnych pieniedzy.

    > AQle pomijajac to wyjasnij mi ten fenomen roznicy zarobkow przy
    identycznych
    > niomal cenach.

    mocno mylisz sie co do identycznych cen.

    Na podstawie Belgii:
    - za en elektryczna placisz okolo 70 euro a nie 30 zlotych jak w polsce
    - za paliwo placisz podobnie
    - za parking placisz 15 euro chyba za 5.5h

    Na podstawie Wloch
    - za jednorazowy bilet metra placisz 1 euro a nie 2 zlote
    - za galke lodow placisz 1,5 euro a nie 2 zlote jak u nas

    Nie wspominajac juz o cenach nieruchomosci. Kup w mediolanie mieszkanie
    60-80 metrow kw za mniej jak milion euro. Trudne.

    Masz racje, ze czasami niektore produkty sa w tej samej cenie, a nawet
    tansze. Patrz benzyna/ON. Marza liczona procentowo jednak jest taka sama
    procentowo wiec wyzsza co do wartosci w zlotowkach.

    Jak u nas marza na paliwie to 15 groszy a tam 15 centow to myslisz ze z
    czego jest na wyplate w euro?

    Jak detalista ma 10% z utargu jako zysk to u niego 10% z miliona euro to 100
    tys euro. U nas jednak te same 10% z miliona zlotych to _tylko_ 100 tys
    zlotych.

    Zauwaz, ze w europie zarabia sie dosc podobne kwoty co do bezwzglednej
    warotsci liczonych w euro. Tez mowi sie, ze pokolenie 1000 euro ma biede.
    Troszke tak jak u nas.

    Icek

  • 5. Data: 2010-01-24 13:53:26
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Polskie pensje sa czesto 4-5 krotnie nizsze, kto wiec bierze ta roznce
    > skoero ceny mamy podbne?
    > Potrafisz to wytlumaczyc?

    odbije troszke pileczke.

    Jak zarabiasz 4000 na reke to placisz 438 zlotych ubezpieczenia zdrowotnego.
    Masz za to dosc niskiej jakosci usluge. Brak mozliwosci umowienia sie do
    specjalisty w rozsadnym terminie. Generalnie niska jakosc. Do tego caly czas
    slyszymy, ze nie ma pieniedzy na sluzbe zdrowia. Ze caly czas brakuje.

    Taki Medicover, enelmed, lim czy jakakolwiek wieksza firma
    abonamentowo/ubezpieczeniowa oferuje dla kazdego chetnego abonament (na
    przykladzie medicovera) za 165 zlotych (cena jednostkowa dla kazdego
    chetnego na stronie WWW).

    Ta sama oferta dla firm, ktore zglosza wiecej niz 10 pracownikow spada juz
    cenowo do zakresu 95-105 zlotych miesiecznie.

    I teraz pytanie podchwytliwe: Jak to sie im oplaca ??? Robia to za 4.6 raza
    mniej !! I zakladam, ze do tego nie dokladaja.

    Do lekarza przyjmuja Cie w dobe od zgloszenia. Specjaliste niemal kazdego
    masz w ciagu max 7 dni. Tez maja karetki, szpital, przychodnie, ambulatoria.
    Jak to sie im oplaca ?

    Wydawalo mi sie, ze jak dolozy sie do tego efekt skali i w takim systemie
    zamiast 100 tys. ludzi objetych opieka zrobi sie 1 milion to zyskownosc
    przedsiewziecia jeszcze podskoczy.

    Jak to jest ze ZUS z kasa chorych nie umieja tego zrobic za ponad 400
    zlotych / m-c od glowy ???

    Jak to jest, ze poczcie polskiej nie oplaca sie dostarczac przesylek. Ma
    straty. Natomiast prywatni robia to szybciej, lepiej, taniej i jeszcze na
    tym zarabiaja. Wiesz moze ?

    A moze na przykladzie PKP. Czemu u nas jest brudno, smierdzi, pociagi do
    spoznienia sie nie potrzebuja sniegu i mrozu. Kasjerka musi byc opryskliwa a
    informacja caly czas zakolejkowana. Czemu nie mozna normalnie kupic biletu
    tylko trzeba stac w kolejce? Czemu nie mozna jechac nad morze czy w gory bez
    stania na korytarzu.

    Icek

  • 6. Data: 2010-01-24 14:14:49
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-24 14:53, Użytkownik Icek napisał:

    > Jak to jest ze ZUS z kasa chorych nie umieja tego zrobic za ponad 400
    > zlotych / m-c od glowy ???

    Może dlatego że płacący tej wspaniale działającej firmie w przypadku
    poważnego wypadku czy choroby przewlekłej i tak leczeni są z funduszy
    nieporadnego ZUSu.
    Bo wspaniale działająca firma nie chce mieć z takimi (podobnie jak z
    emerytami i rencistami) nic wspólnego a ZUS musi i ma.
    Sugerował bym nie pisanie o działalności firm o których bladego
    pojęcia nie masz.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-01-24 14:15:12
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message news:hjhdmg$qpb$1@node2.news.atman.pl...
    > jezeli sa to uslugi to sprzedaz 8174 zl brutto starczy aby utrzymac
    > pracownika. ,Jezeli to sprzedaz towarow to przy zalozeniu 10% marzy

    to jest akurat powazny blad w zalozeniu, oczywiscie zalezy od tego
    co dany sklep sprzedaje, ale swobodnie mozesz to zmienic na 30%

  • 8. Data: 2010-01-24 15:29:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Bo wspaniale działająca firma nie chce mieć z takimi (podobnie jak z
    > emerytami i rencistami) nic wspólnego a ZUS musi i ma.

    nie wsadzaj emerytow i rencistow do jednego worka z pracujacymi.

    Te same firmy wymienione przezemnie maja tez oferty dla osob w wieku pow 55
    lat. I jakos to zawsze jest mniej niz 400 zlotych.

    > Sugerował bym nie pisanie o działalności firm o których bladego
    > pojęcia nie masz.

    no a Ty masz.

    Wiem jak dziala taka firma. Widze jak oszczedzaja na czym sie tylko da.
    Jednak jakosc jest dosc wysoka a w porownaniu do leczenia sie na kase
    chorych to jest wrecz przepasc jakosciowa.

    Prywatne lecznice nie maja tylko onkologii. Zreszta czemu sie dziwic jak na
    kase chorych musisz placic. Gdybys mogl zrezygnowac z obowiazkowego
    ubezpieczenia to i prywatne firmy wstawilyby cos podobnego. Pewnie stawka
    wzroslaby X2 ale mialbys pelna ochrone.

    Rozumiem, ze takie firmy dzialaja tylko w duzych miastach. Rozumiem, ze
    tematow nieoplacalnych nie dotykaja. Ale w ZUSie ubezpieczonych jest z 25-30
    milionow ludzi. A u prywatnych po 100 tys.

    Icek

  • 9. Data: 2010-01-24 15:32:39
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
    >
    > to jest akurat powazny blad w zalozeniu, oczywiscie zalezy od tego
    > co dany sklep sprzedaje, ale swobodnie mozesz to zmienic na 30%

    OK, zatem wez przeanalizuj uslugi. Nie ma towarow sa tylko uslugi. Jak masz
    pracownika, ktory wytwarza przychodzu na poziomie 8200 zlotych brutto w
    uslugach to najczesciej taki pracownik mysli sobie: "ide na swoje".

    Skoro sam zarabiam na tego wrednego pracodawce 8200 zlotych brutto to sobie
    zarobie to sam.

    I pozniej kraza po sieci opinie typu "ten wredny pracodawca mnie
    wykorzystuje bo ja robie ze on wystawia fakture na 8000 zlotych a ja z tego
    mam tylko 2000". Pracownik pojecia nie ma ile kosztuje jego utrzymanie.

    A co do marzy to w handlu marza 30% jest powszechna ale bardzo zalezy to od
    towaru.

    Icek

  • 10. Data: 2010-01-24 15:37:59
    Od: "Szolek" <s...@w...cyberlan.totezwytnij.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > emerytami i rencistami) nic wspólnego a ZUS musi i ma.
    > Sugerował bym nie pisanie o działalności firm o których bladego

    1. Ale mowa byla o skadce zdrowotniej, nie rentowej itp...
    2. Jaki odestek jest pseudo rencistow? Widziales np pracującego uczciwie
    cygana?
    Mówi się nawet że cygan rodzi się z grupą inwalidzką...
    3. Ile z tej kasy idzie na przewleke chorych a ile zostaje na 'resztę'?
    Ostatnio
    rozmawiałem z jednym lekarzem, to mówił że za zarejestrowanego u siebie
    pacjenta
    dostaje chyba 16pln/rok. Za to musi utrzymac przychodnie piguły, swój sprzęt
    itp...

    Best
    --
    Szolek