    From: poreba <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Date: Sat, 30 Jan 2010 22:13:56 +0100

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 10:18:01 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nie płacą *niektórych* podatków. Wcale. I nie
    > płacą podatków które miałyby być "ekwiwalentem"
    > tych płaconych, co jak mniemam chcesz w roli
    > kitu wcisnąć :> Inne podatki płacą "tak samo,
    > jak inni przedsiębiorcy", tu można się zgodzić -
    > czy to jest ziemia rolna, czy nieruchomość
    > będąca środkiem trwałym, podatek od
    > nieruchomości (przy ziemi zwany "rolnym")
    Podatek rolny nie jest ekwiwalentem podatku od
    nieruchomości. Nie tylko. To przede wszystkim
    zryczałtowany podatek dochodowy. Bardziej
    odpowiada karcie podatkowej (coś tam o klasach
    gleb piszą).

    > ów rolny jest ekwiwalentem ryczałtowego
    > dochodowego Tyle ile potrzebują do danej DG
    > powierzchni (ziemi, nieruchomości).
    > Przedsiębiorca TEŻ płaci podatek za halę,

    I o ile dobrze rozumiem Twój tok rozumowania,
    podatek ten jest zróżnicowany w zależności od
    przydatności tejże hali do produkcji śrubek, usług
    magazynowych?

    > rolnictwo się tu niczym nie różni od innych DG
    > (poza dramatyczną różnicą w wysokości podatku,
    > acz uzasadnioną więc się nie czepiamy).
    Różni się, różni. Dlatego podobne do stosowanego w
    PL rozwiązanie do opodatkowania "powierzchniowych"
    działalności stosowane jest powszechnie. Ja bym
    się jednak nieco czepnął tej wysokości...

    > Żeby-nie-było: wprowadzenie dochodowego dla
    > rolników spowoduje, że przynajmniej część
    > zapłacimy jako konsumenci żywności.
    Ba! Zgodnie z Twoim tokiem myślenia rolnik
    powinien być traktowany identycznie jak
    przedsiębiorca, tu furda dochodowy i VAT, pomyśl
    o cenach żywności przy podatku od nieruchomości!

    --
    pozdro
    poreba