  • 1. Data: 2010-01-22 22:47:23
    Temat: Dwie osoby prawne czy może być tym samym pracodawcą?
    Od: B <...@...pl>

    Witam,
    Gminny Ośrodek Kultury jest osobą prawną, Urząd Gminy jest osobą
    prawną. Pracownik był najpierw zatrudniony (przez powołanie) w GOKu
    potem zwolniony (przez odwołanie) i następnie zatrudniony w UG. Czy
    można uznać, że jest to ten sam pracodawca?
    Jedynym pracownikiem GOKu powoływanym i odwoływanym jest oczywiście
    dyrektor. Czy w takiej sytuacji można mówić o tym samym pracodawcy, gdyż
    Gmina tworzy GOK?

    B.

  • 2. Data: 2010-01-23 06:45:42
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "B" <...@...pl> napisał w wiadomości news:hjd9tr$hc2$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Czy w takiej sytuacji można mówić o tym samym pracodawcy, gdyż Gmina tworzy

    Będzie cie wszystko jedno czy będziesz spał(a) z córką/synem, czy z jej ojcem,
    który ją/go "stworzył"?

    Czy UG i GOK mają jakieś REGONy? lub/i NIPy? Są to takie same numery czy inne?

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-01-23 13:34:59
    Od: B <...@...pl>

    W dniu 23.01.2010 07:45, andreas pisze:
    > Użytkownik "B" <...@...pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > Czy UG i GOK mają jakieś REGONy? lub/i NIPy? Są to takie same numery czy
    > inne?

    Tak mają. Ale czy może istnieć jakiś przepis by w takiej sytuacji uznać
    jednak obie instytucje jako jedno miejsce pracy?

    B.

  • 4. Data: 2010-01-23 13:35:47
    Od: B <...@...pl>

  • 5. Data: 2010-01-23 17:22:02
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "B" <...@...pl> napisał w wiadomości news:hjetvj$dv7$2@news.onet.pl...
> [...]

    Czyli według mojej wiedzi i na logikę są to różni pracodawcy.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2010-01-23 19:54:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "andreas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "B" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli według mojej wiedzi i na logikę są to różni pracodawcy.

    Na logikę to ten GOK jest ułomną osobą prawną i jeśli sprawa dotyczy
    dyrektora, to być może sprawa jest do obronienia, z uwagi na fakt, że był
    nominowany na to stanowisko przez wójta/burmistrza gminy, jako jego
    przełożonego.

  • 7. Data: 2010-01-24 11:07:17
    Od: B <...@...pl>

    W dniu 23.01.2010 20:54, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > dyrektora, to być może sprawa jest do obronienia, z uwagi na fakt, że był
    > nominowany na to stanowisko przez wójta/burmistrza gminy, jako jego

    Tu nie jest wyszczególniony:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%82omna_osoba_prawn
    a za to w ustawie o
    prowadzeniu działalności kulturalnej nie ma napisane, że jest ułomną.
    Skąd można by w takim razie domniemywać, że mógłby być ułomną?

    B.

  • 8. Data: 2010-01-24 22:18:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > prowadzeniu działalności kulturalnej nie ma napisane, że jest ułomną. Skąd
    > można by w takim razie domniemywać, że mógłby być ułomną?

    A co do tego ma ustawa o prow. dział kulturalnej? Statut i uchwałę rady
    gminy na podstawie której został powołany ten GOK przeczytaj.

    Można w ciemno stawiać, że jest samodzielna jednostka budżetowa
    samorządu terytorialnego, czyli stanowi to własność urzędu gminy, przez ten
    urząd jest zarządzana - poprzez mianowanego dyrektora i nie ma prawa do
    czynności prawnych przekraczających zarząd zwykły. Tym się to różni od
    wydziału w urzędzie gminy, że ma oddzielny budżet i własną księgowość
    prowadzi.

  • 9. Data: 2010-01-25 07:10:49
    Temat: Re: Dwie osoby prawne czy może być tym=?ISO-8859-2?Q?samym_pracodawc=B1=3F?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    B wrote:

> [...]
    > o prowadzeniu działalności kulturalnej nie ma napisane, że jest
    > ułomną. Skąd można by w takim razie domniemywać, że mógłby być ułomną?

    Hm, w analogicznych przypadkach w przypadku szkół, gdzie dyrektora
    szkoły powołuje gmina, przyjmuje się że jednak miejscem pracy dyrektora
    jest szkoła, a gmina tylko "pełni wobec niego pewne obowiązki
    pracodawcy".

    Czyli formalnie pracodawcy są różni, szkoła-gmina, a gmina wobec
    dyrektora jedynie wykonuje pewne czynności. Sam fakty wykonywania tych
    czynności nie wystarcza żeby uznać że gmina jest jego pracodawcą.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-01-25 07:34:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    B napisal:
    > Jedynym pracownikiem GOKu powoływanym i odwoływanym jest oczywiście
    > dyrektor. Czy w takiej sytuacji można mówić o tym samym pracodawcy, gdyż
    > Gmina tworzy GOK?

    Niekoniecznie. GOK moze miec status samorzadowej jednostki
    organizacyjnej:
    http://www.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id
    =POJ-1655.htm

    Zwroc uwage na samorzadowe instytucje kultury posiadajace osobowosc
    prawna. GOK moze pod to podpadac.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek