  • 11. Data: 2007-09-16 19:29:48
    Temat: Re: Karany czy nie ?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "th" <t...@p...onet.pl> napisał
    > 5. Czy poza rejestrem skazanych istnieje w Polsce jakas inna baza danych
    > ktora nie ulega czyszczeniu i na podstawie ktorej mozna odnalezc kazde
    > (nawet zatarte) wykroczenie/przestepstwo kazdego obywatela Polski ?

    Tak, bazy policji i innych służb, choć powinny być uaktualniane co jakiś
    czas.

  • 12. Data: 2007-09-16 19:35:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fcjttp$1dn$1@atlantis.news.tpi.pl MAJA-BIURO
    <m...@w...pl> pisze:

    > Ale dalej jest paserem i przestepca co zostalo stwierdzone prawomocnym
    > wyrokiem
    Bzdura. Prawomocny wyrok orzekł co najwyżej, że popełnił wymienione
    przestępstwa i został za to ukarany.
    Po upływie okreslonych prawem terminów właściwych dla konkretnej sytuacji
    jest niekarany, a nazywanie go paserem i przestępcą stanowi pomówienie.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-09-16 19:42:21
    Od: th <t...@p...onet.pl>

    > Tak, bazy policji i innych służb, choć powinny być uaktualniane co jakiś
    > czas.

    Tak sie zastanawiam jak taka gazeta jak wprost "dotarla" do dokumentow
    AB. czy aby ktos zyczliwie nie podsunal jej tej informacji. jesli
    istnieje taka baza wtedy kazdy majacy dostep do danych moze niszczyc
    przeciwnikow politycznych zwlaszzcza ze dziennikarzy obowiazuje taemnica.

    --
    th

  • 14. Data: 2007-09-16 19:46:34
    Od: "MAJA-BIURO" <m...@w...pl>

    > --
    > Jotte
    Wiem, ze jestes oszolomem, bo czytuje ta grupe dluzszy czas, zreszta
    myslalem, ze po reorganizacji twojej firmy ucichniesz, ale nie wazne,
    Polecam lekture SJP, jezeli dla Ciebie osoba ktora popelnila przestepstwp
    paserstwa, nie jest przestepca i paserem to pogratulowac.
    To po ilu latach od ostatniego stosunku profesjonalna dziwka staje sie dla
    ciebie dziewica???

  • 15. Data: 2007-09-16 19:47:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "th" <t...@p...onet.pl> napisał

    > jesli
    > istnieje taka baza wtedy kazdy majacy dostep do danych moze niszczyc
    > przeciwnikow politycznych

    Ale tylko tych, na których w tej bazie są materiały, prawda?
    Nie każdy musi być posłem czy ministrem, a jeśli ma coś na
    sumieniu to wręcz nie powinien. Lepiej że to wychodzi przed
    wyborami a nie po.

  • 16. Data: 2007-09-16 19:51:51
    Od: Arek <a...@e...net>

  • 17. Data: 2007-09-16 19:52:30
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 16 Sep 2007 21:29:48 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Tak, bazy policji i innych służb, choć powinny być uaktualniane co jakiś
    > czas.

    Nawiasem mówiąc w ten sam sposób utrącono kandydaturę J. Zycha w wyborach
    prezydenckich w 1995 r. - wyciągnęli mu zatartą sprawę z lat 60-tych
    bodajże.
    Oczywiście, że policja ma cały czas dostęp do takich danych. Choćby
    dlatego, żeby nawet zatarty przestępca nigdy nie został policjantem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 18. Data: 2007-09-16 19:54:29
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jaja sobie robisz? Słownika nie masz?

    Podaj definicję jaj.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 19. Data: 2007-09-16 19:55:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik MAJA-BIURO napisał:
    > Wiem, ze jestes oszolomem, bo czytuje ta grupe dluzszy czas, zreszta

    Jest czy nie jest ma w tym wypadku rację.

    > Polecam lekture SJP, jezeli dla Ciebie osoba ktora popelnila przestepstwp
    > paserstwa, nie jest przestepca i paserem to pogratulowac.

    Nie jest.
    Widzę, że usilnie chcesz etykietować ludzi, czemu to ma służyć?
    Zatarcie służy temu by ludzie mogli odzyskać szanse na nowe życie bez
    piętna i jest to w interesie społeczeństwa bo daje szansę, że
    człowiekowi będzie zależało na uczciwym życiu.

    > To po ilu latach od ostatniego stosunku profesjonalna dziwka staje sie dla
    > ciebie dziewica???

    A czy Ty jesteś gówniarzem mimo, że od ostatniego nasrania w gacie
    minęło XX lat ?

    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 20. Data: 2007-09-16 20:21:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Po upływie okreslonych prawem terminów właściwych dla konkretnej sytuacji
    > jest niekarany, a nazywanie go paserem i przestępcą stanowi pomówienie.

    Spróbujemy Cię reedukować.

    Spróbuj na spokojne się zastanowić i odpowiedzieć na pytanie, czy w
    opisanym wypadku AB popełnił przestępstwo paserstwa, czy nie. Bo jeśli
    popełnił, to nikt go o nic nie pomawia, a jedynie stwierdza stan faktyczny.
    Gdyby - co niektórzy proponowali - od kandydatów na posłów wymagano
    niekaralności, to wówczas AB mógłby spokojnie startować z zatartym
    wyrokiem - ale nadal nie zmieniło by to faktu, że w przeszłości był karany.

    Inna sprawa, że wywlekanie sprawy paserstwa sprzed kilkudziesięciu lat jest
    absurdem. Nie wiemy tak dokładnie o co chodziło. Mogła to być paserka
    nieumyślna, a na nią "załapać" się może pewnie 99% populacji. Każdy z nas
    cos tam okazyjnie kupił. Taniej. Nie w sklepie, a od kolegi. Bez
    dokumentów. Niechby się okazało, że pochodzi z przestępstwa i zarzut
    paserstwa nieumyślnego szybciutko leci.

    Zresztą - na marginesie - uważam, że paserka nieumyślna powinna być zawsze
    akurat wykroczeniem.