  • 1. Data: 2007-09-16 15:14:23
    Temat: Kontrola drogowa - pytanie
    Od: Bartek <l...@w...pl>

    Witam!
    Jakieś 2 tyg temu miałem na moto kontrolę - miski stanęli z radarem
    ręcznym, ja ostrzeżony przez nadjeżdżających z przeciwka (jechałem z
    pasażerem) przepisowo zwolniłem - było ograniczenie do 40 jechałem nie
    więcej niż 30 km/h. Zostałem zzatrzymany, Policjant twierdził, że
    jechałem jak to stwierdził wężykiem, środkiem swojego pasa, zostałem
    sprawdzony itp - ja wytłumaczylem, że jechałem normalnie środkiem drogi
    omijając koleiny(chyba tak się pisze :P), poruszając się prędkosćią 30
    km/h motocyklem ktory ze mną i z pasażerwm waży prawie 500kg mogło to
    dla kogoś z zewnątrz sprawiać wrażenie jazdy "wężykiem". Oczywiście
    policjant powymądrzał się i puściłmnie z "pouczeniem". Dzisiaj dostałem
    telefon że mam się zgłosić na komendę po dobiór mandatu - w notatce
    policjant stwierdził, że po pouczeniu oddaliłem się dalej nie stosując
    się do jego pouczenia a towarzyszący mu poicjant dokonał pomiaru
    prędkości odjeżdzjącego motocykla - 108 km/h. Napisane jest że pomiaru
    dokonali radarem ręcznym Rapid i coś tam jeszcze. Patrzylem w lusterko i
    żadnego pomiaru pajace nie dokonywali, zreszta zniknalem im z pola
    widzenia w ciagu kilkunastu sekund - zatrzymali mnie tuz przed znakiem
    konczącym miejscowosc. Normalnie komedia !!!
    Mam się za tydzień stawić na komendę - zostalem puczony że jesli odmówie
    odebrania mandatu zostanie sprawa skierowana do sądu. Mial ktos z Was do
    czynienia z tak asytuacja - czy istnieje w Polsce mozliwossc dokonania
    pomiaru oddalajacego sie pojazdu w takiej sytuacji jak opisalem i
    ukaranie mnie za takie przewinienie - w jaki sposob mi udowodnia, ze
    sprawdzili predkosc moja a nie np pojazdu z ktorym teoretycznie moglem
    sie w chwili odjezdzania mijac??? Moze zna ktos jakies paragrafy mówiące
    o dokonywaniu pomiarow predkosci 0 szukam troche w necie ale nie bardzo
    mi idzie :)
    Z gory za dziekuje za pomoc

    Bartek
    CBF1000A

  • 2. Data: 2007-09-16 16:48:37
    Temat: Re: Kontrola drogowa - pytanie
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Bartek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wężykiem, środkiem swojego pasa, zostałem sprawdzony itp. Oczywiście policjant
    > powymądrzał się i puściłmnie z "pouczeniem".
    Badał Cię alkomatem? Postawił jakiś zarzut?
    (...)
    > Dzisiaj dostałem telefon że mam się zgłosić na komendę po dobiór mandatu -
    Zaraz, co znaczy "zgłosić się po odbiór mandatu" ? Podpisałeś go na miejscu
    zdarzenia? No nie. Więc wedle mojej najlepszej wiedzy ma on taką samą moc
    prawną, jak papier toaletowy.

> [...]
    > prędkości odjeżdzjącego motocykla - 108 km/h. Napisane jest że pomiaru
    > dokonali radarem ręcznym Rapid i coś tam jeszcze.
    Rozumiem, że wezwali by Cię celem wyjaśnienia tej sytuacji. Ale mandat? Jakaś
    paranoja!

    > Mam się za tydzień stawić na komendę - zostalem puczony że jesli odmówie
    > odebrania mandatu zostanie sprawa skierowana do sądu.
    Jak napisałem, mandat musi być wystawiony przy tobie i podpisany. Skieruj pismo
    z zażaleniem na fakt zatrzymania. Tak swoją drogą - wiesz wogóle, kto Cię
    zatrzymał ?

  • 3. Data: 2007-09-16 17:31:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    Coś nie do końca spójna ta opowieść, ale nie mnie to oceniać. Co do zasady
    radar może mierzyć prędkość zarówno zbliżającego się jak i oddalającego się
    pojazdu. Skoro zniknąłeś im w kilka sekund z pola widzenia, to albo tam
    zaraz był jakiś zakręt i raczej mało prawdopodobne jest, byś go pokonywał z
    taką prędkością, albo musiałeś tę prędkość 40 km/h przekroczyć. Koniec
    terenu zabudowanego tutaj do sprawy nic nie wnosił, albowiem nie odwołuje
    on ograniczenia prędkości.

  • 4. Data: 2007-09-16 18:21:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:fcjpb6$eip$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]

    > taką prędkością, albo musiałeś tę prędkość 40 km/h przekroczyć. Koniec
    > terenu zabudowanego tutaj do sprawy nic nie wnosił, albowiem nie odwołuje

    A w /moim/ rozporządzeniu odwołuje ;P

    § 27. 1. Znak B-33 "ograniczenie prędkości" oznacza zakaz przekraczania
    prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna
    prędkość określona na znaku obowiązuje, z zastrzeżeniem ust. 4 i § 32, do
    miejsca:

    1) wprowadzenia innej dopuszczalnej prędkości znakiem B-33 lub B-43,

    2) umieszczenia znaku oznaczającego początek strefy zamieszkania,

    3) umieszczenia znaku oznaczającego początek lub koniec obszaru
    zabudowanego.
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-09-16 18:21:57
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Bartek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zreszta zniknalem im z pola widzenia w ciagu kilkunastu sekund -

    No i wszystko jasne. Po co było pajacować?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2007-09-16 18:22:37
    Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>

    Koniec
    > terenu zabudowanego tutaj do sprawy nic nie wnosił, albowiem nie odwołuje
    > on ograniczenia prędkości.
    A tablica początku miejscowości nie zmniejsza ograniczenia predkości z 90 na
    50 lub 60
    sratatata
    Foti

  • 7. Data: 2007-09-16 18:27:20
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 16 Sep 2007 19:31:33 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Koniec
    > terenu zabudowanego tutaj do sprawy nic nie wnosił, albowiem nie odwołuje
    > on ograniczenia prędkości.

    A nie jest tak, ze pierwsze skrzyzowanie odwoluje?
    --
    marcin

  • 8. Data: 2007-09-16 18:38:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A nie jest tak, ze pierwsze skrzyżowanie odwołuje?

    To też, ale dałem plamę, bo tablica z końcem miejscowości również :-)

  • 9. Data: 2007-09-16 18:39:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > A w /moim/ rozporządzeniu odwołuje ;P

    No cóż, nie ma nieomylnych.

  • 10. Data: 2007-09-16 19:06:03
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > żadnego pomiaru pajace nie dokonywali, zreszta zniknalem im z pola
    > widzenia w ciagu kilkunastu sekund - zatrzymali mnie tuz przed znakiem

    Pewnie wkurzony przycisnales gaz :) Zresztą policjant to "mąż zaufania"
    i co powie to sąd mu w to uwierzy. Wcale nie musiał cię mierzyć. Moze go
    wnerwiłes za mocno :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl