  • 1. Data: 2007-09-16 17:28:58
    Temat: Karany czy nie ?
    Od: th <t...@p...onet.pl>

    http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1342&wid=
    9213085&rfbawp=1189960107.368&ticaid=1479a

    Jako nieprawnik prosze o odpowiedz na pytania:

    1. Czy AB jest karany czy nie ?
    2. Czy jesli ktos powie ze AB byl karany to mowi prawde czy nie ? w
    koncu zatarcie mowi chyba ze obywatel jest czysty a wiec niekarany.
    3. Czy zgodnie z polskim prawem jest jakas ochrona dokumentow sadowych
    czy nie ? Czy to sa dokumenty ogolnie dostepne ?
    4. Jak dlugo dokumenty sa przechowywane po zatarciu wyroku ?
    5. Czy poza rejestrem skazanych istnieje w Polsce jakas inna baza danych
    ktora nie ulega czyszczeniu i na podstawie ktorej mozna odnalezc kazde
    (nawet zatarte) wykroczenie/przestepstwo kazdego obywatela Polski ?

    dzieki za odpowiedz

    --
    th

  • 2. Data: 2007-09-16 18:00:43
    Temat: Re: Karany czy nie ?
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    >http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1342&wid
    =9213085&rfbawp=1189960107.368&ticaid=1479a
    > 1. Czy AB jest karany czy nie ?
    Nie byl karany

    > 2. Czy jesli ktos powie ze AB byl karany to mowi prawde czy nie ? w
    > koncu zatarcie mowi chyba ze obywatel jest czysty a wiec niekarany.

    Mowi nieprawde, AB nie byl karany

> [...]
    > danych ktora nie ulega czyszczeniu i na podstawie ktorej mozna
    > odnalezc kazde (nawet zatarte) wykroczenie/przestepstwo kazdego

    Baza nie wiem, ale pewnie rejestry policyjne.

  • 3. Data: 2007-09-16 18:21:14
    Od: "Zibi" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    =9213085&rfbawp=1189960107.368&ticaid=1479a
    > Nie byl karany

    > Mowi nieprawde, AB nie byl karany

    a czy morderca, po odbyciu kary i zatarciu wyroku jest dalej mordercą czy
    nie?

  • 4. Data: 2007-09-16 18:22:46
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > a czy morderca, po odbyciu kary i zatarciu wyroku jest dalej
    > mordercą czy nie?

    Według prawa jest niekarany.

  • 5. Data: 2007-09-16 18:24:55
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    Kodeks Karny art.106

  • 6. Data: 2007-09-16 18:49:39
    Od: "MAJA-BIURO" <m...@w...pl>

    Ale dalej jest paserem i przestepca co zostalo stwierdzone prawomocnym
    wyrokiem, w przeciwienstwiem do wielu osob o ktorych w ten sposob mowi JK i
    inni nam panujacy!

  • 7. Data: 2007-09-16 18:58:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "th" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy AB jest karany czy nie ?

    Był karany. Zatarcie skazania, to jest instytucja prawna polegająca na tym,
    że państwo uznaje, ze ktoś jest niekarany. To po prostu uproszczenie
    prawne, by nie pisać w każdej ustawie, że chodzi o niekaranego albo
    takiego, co wyrok ma zatarty. Ale nie zmienia to faktu historycznego, ze
    ukarany prawomocnie był.

    > 2. Czy jeśli ktos powie ze AB byl karany to mowi prawde czy nie ? w koncu
    > zatarcie mowi chyba ze obywatel jest czysty a wiec niekarany.

    Jest czysty wobec prawa, ale faktu ukarania to nie zmienia. To fakt
    historyczny.

    > 3. Czy zgodnie z polskim prawem jest jakas ochrona dokumentow sadowych
    > czy nie ? Czy to sa dokumenty ogolnie dostepne ?

    Może się z nimi zapoznać każdy, kto wykaże interes prawny.

    > 4. Jak długo dokumenty sa przechowywane po zatarciu wyroku ?

    Nie wiem. Ale same repozytoria, czyli księgi w których są odnotowywane, to
    mogą być nawet wiecznie przechowywane w sądach. Przecież historycy pracują
    na tych z średniowiecza. Akta sprawy zdaje się niszczy sie po 20 latach od
    przedawnienia.

    > 5. Czy poza rejestrem skazanych istnieje w Polsce jakas inna baza danych
    > ktora nie ulega czyszczeniu i na podstawie ktorej mozna odnalezc kazde
    > (nawet zatarte) wykroczenie/przestepstwo kazdego obywatela Polski ?

    Tak.

  • 8. Data: 2007-09-16 19:00:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl> napisał

    > Według prawa jest niekarany.

    Pytanie było nie o to czy był karany, lecz o to czy jest mordercą.

  • 9. Data: 2007-09-16 19:14:21
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > Pytanie było nie o to czy był karany, lecz o to czy jest mordercą.

    Podaj definicje mordercy.

  • 10. Data: 2007-09-16 19:17:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl> napisał