  • 21. Data: 2003-06-03 09:27:36
    Temat: Re: Jeszcze raz ochrona dziecka poczetego (przegralam, chce sie odwolac)
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> wrote in message
    news:bbhklm$p41$1@topaz.icpnet.pl...

    > Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo co? Grupa jest dla tych co stracili dzieci??

    Bo swoimi komentarzami nie na temat, nie pomagasz a wprowadzasz chaos.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 22. Data: 2003-06-03 09:37:39
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL> wrote in message
    > Ale nie wiemy czy mamy do czynienia z błedem lekarskim. Sąd uniewinnił
    > lekarza a w tym kraju jest tak, ze kazdy jest niewinny dopóki mu sie nie
    > udowodni winy. W tym wypadku udowodnienia winy nie mamy.

    Qrcze, Hanka, pomysl chwile... Gdyby to Angel sie przekrecil przed porodem,
    tez bys tak myslala?? To ze sad nie widzi winy, to nie oznacza, ze jej nie
    ma. Chodzi o to, zeby znalezc wszystkie przepisy, ktore moga pomoc a nie
    zalozyc, ze sad ma racje i olac sprawe. Jesli zrobi sie wszystko, co tylko w
    mocy czlowieka a sad nadal bedzie obstawal przy swoim, to wtedy mozna sie
    zaczac zastanawiac, czy przypadkiem emocje nie wziely gory nad zdrowym
    rozsadkiem.

    > Rodziłas dwa razy. Dobrze wiesz, ze KTG jest rutynowe - cięzko mi uwierzyć
    > ze nie zostało wykonane. Tym bardziej, ze sąd jednak oddalił zarzuty.

    Jasne, ale ja rodzilam w Warszawie w jednym z lepszych szpitali, otoczona
    znajomymi osobami. Mialam dwie ciaze zagrozone, wiec nie zrobienie KTG
    byloby najkrotsza droga dla lekarza do pozbycia sie uprawnien do wykonywania
    zawodu.

    A z doswiadczenia moich znajomych wiem, ze to jakie badania sa uznawane za
    rutynowe zalezy od lekarza, ktory ciaze prowadzi. A lekarze jak wszyscy inni
    ludzie sa omylni. Problem w tym, ze swoja omylnoscia moga spowodowac smierc.

    I mysle, ze sa tu ludzie, ktorzy moga pomoc. Osoby, ktore znaja przepisy, o
    ktore Agata pyta, ktore maja tyle samozaparcia, ze potrafia sprawy
    doprowadzic do konca. Bo caly problem nie rozbija sie o to czy winny czy
    nie, bo z dowodow, o ktorych pisze Agata wynika, ze winny. Chodzi o to, ze
    polskie prawo jest lipnie skonstruowane, i zeby cos z tym zrobic trzeba
    wyszukiwac dziur w tym prawie i na takiej podstawie domagac sie
    sprawiedliwosci.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 23. Data: 2003-06-03 09:59:33
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL>

    > Qrcze, Hanka, pomysl chwile... Gdyby to Angel sie przekrecil przed
    porodem,
    > tez bys tak myslala??

    Nie wiem co by bylo gdyby. Zapewne punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia
    ale nasza empatia i solidaryzowanie sie z Agatą nie jest w zaden sposob dla
    niej pomocą. Pewnie gdyby AnGeL zmarł przed porodem tez chcialabym ukarania
    winnego, nawet gdyby to byl winny tylko w moim mniemaniu. Ale z prawem nie
    mialoby to wiele wspolnego.

    > To ze sad nie widzi winy, to nie oznacza, ze jej nie
    > ma.

    Zgadza sie ale watpliwosci zawsze rozstrzyga sie na korzysc oskarzonego. Czy
    jest to dowód na lipnosc prawa - nie wiem. Podobno lepiej uwolnic jest 10
    winnych niz skazac jednego niewinnego.

    > I mysle, ze sa tu ludzie, ktorzy moga pomoc.

    Myslę, ze najprędzej pomoc uzyska w stowarzyszeniu Primum Non Nocere -
    głownie dlatego, ze sa tam zarówno lekarze jak i prawnicy obeznani ze
    specyfiką medyczną. Oni najszybciej i najbardziej fachowo odpowiedza na
    pytania Agaty.

    HaNkA

  • 24. Data: 2003-06-03 11:05:41
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
    > każdym razie zgon pacjenta w wyniku błędu lekarza ( nie mówię o zaniedbaniu
    > spowodowanym np. pijaństwem w pracy) nie może być powodem postawienia
    > zarzutu "nieumyślnego zabójstwa".

    Dlaczego nie?

    KG

  • 25. Data: 2003-06-03 20:24:49
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Bo swoimi komentarzami nie na temat, nie pomagasz a wprowadzasz chaos.

    A mi się zdaje że zmuszam do logicznego myślenia.Uczucie takie jak nienawiść
    lub zemsta są bezwartościowe sądzie.Tam potrzebne jest logiczne i chłodne
    myślenie.

    Pozdr
    Leszek

  • 26. Data: 2003-06-04 06:26:56
    Od: Arni <n...@y...com>

    Leszek wrote:

    > A mi się zdaje że zmuszam do logicznego myślenia.Uczucie takie jak nienawiść
    > lub zemsta są bezwartościowe sądzie.Tam potrzebne jest logiczne i chłodne
    > myślenie.

    Przede wszystkim wciskasz ludziom na sile ze chca sie mscic chociaz
    nawet ich nie znasz. A moze wlasnie z logiki wynika ze partaczy trzeba
    odstrzelic tym bardziej ze igraja z ludzkim zyciem ?
    --
    Arni
    '84 HONDA CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 27. Data: 2003-06-04 07:34:48
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Arni" <n...@y...com> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim wciskasz ludziom na sile ze chca sie mscic chociaz
    > nawet ich nie znasz.

    Ale znam życie.

    >A moze wlasnie z logiki wynika ze partaczy trzeba odstrzelic tym bardziej
    ze igraja z ludzkim >zyciem ?

    A kierowców-partaczy którzy:
    a)przejeżdżają na czerwonym świetle
    b) popełniają inne błędy w kierowaniu pojazdem

    również byś"odstrzeliwał"??? Oni też igrają ludzkim zyciem.

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"