  • 1. Data: 2003-06-02 18:12:49
    Temat: obnizenie kapitalu sp zoo z rownoczesnym podwyzszeniem
    Od: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl>

    czy ktos moglby mi wytlumaczyc jaki jest sens obnizenia kapitalu zakladowego
    z rownoczenym podwyzszeniem co najmniej o ta sama sume?

  • 2. Data: 2003-06-02 21:04:08
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "ariatari" <a...@k...pkobp.pl> wrote in

    > czy ktos moglby mi wytlumaczyc jaki jest sens obnizenia kapitalu
    > zakladowego z rownoczenym podwyzszeniem co najmniej o ta sama sume?

    Ma sens naprzyklad w takim wypadku:umowa spolki przewiduje umorzenie udzialu w
    przypadku spelnienia sie jakiegos zdarzenia.W takim wypadku wprawdzie nie potrzeba
    uchwaly wspolnikow,ale za to zarzad ma obowiazek ustawowy obnizyc kapital
    zakladowy w drodze uchwaly(oczywiscie tylko w przypadku jesli to umorzenie nie
    nastepuje z zysku uzyskanego przez spolke).Jesli do tego zdarzenia doszlo to nie
    ma wyjscia trzeba obnizac.A jednoczesnie aby uniknac niepotrzebnego postepowania
    konwokacyjnego z wierzycielami spolki zarzad podwyzsza ten kapital do pierwotnej
    wysokosci np z zysku albo jakiego bedacego w spolce funduszu rezerwowego.Mam
    nadzieje ze chodzilo ci o spolke zoo.