  • 131. Data: 2005-12-29 14:35:42
    Temat: Re: Jestem złodziejem!!!
    Od: "Antic & Pokey" <c...@i...pl>

    > ale to mozna mnozyc, apliakcje microsoft sa dosteone rowniez w ersjach
    > trial, albo w programie MSDNAA,

    Oj, wiem, ze mozna mnozyc. Ale chodzilo mi o to, ze niepowazne sa informacje
    w mediach w typie, ze producent jakiegos oprogramowania poniosl straty w
    wysokosci cena programu * liczba nielegalnych kopii. Bo przeciez masa ludzi
    NIGDY by nie kupila danego oprogramowania, gdyby miala za nie zaplacic.
    Np. "13-latek" rysuje sobie jakies bzdury w Corel Draw za 2000 zlotych. Ale
    przeciez gdyby nie skopiowal tego programu np. od kolegi, to i tak jego
    rodzice NIGDY by nie wurzucilio w bloto 2000 zlotych. A wiec producent w tym
    wypadku nie poniosl straty w wysokosci 2000 zlotych.

  • 132. Data: 2005-12-29 14:47:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jego rodzice NIGDY by nie wurzucilio w bloto 2000 zlotych. A wiec
    > producent w tym wypadku nie poniosl straty w wysokosci 2000 zlotych.

    widzisz lepsze rozwiazanie?
    Nalezy myslec przed a nie po i uswiadamiac ludzi w jaki sposob jest to
    liczone i ze kradziez bez wzgledu na rozwiazania techniczne jest zla i
    karalna.

    P.

  • 133. Data: 2005-12-29 17:40:18
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Thu, 29 Dec 2005 13:29:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > I wlasnie nad takim myslaniem mozna juz tylko siasc i plakac.
    > Jak ktos rąbnie browar ze sklepu to straszny zlodziej, grzech i pietno
    > wsrod sasiadow do konca zycia - wszak mieszkaja ze zlodziejem.
    Taki skrajny przejaw takiego myślenia.

    Jeśli jednak twórcy - właściciele praw autorskich domagają się dla swoich
    wytworów cech przedmiotów realnych (namacalnych) niechajże przyjmą pełnię
    analogii, ze wszystkimi konsekwencjami. Niezgodność towaru z umową,
    odpowiedzialność za produkt niebezpieczny, zwrot wszelkich kosztów i strat
    w pełnej wysokości (a nie do ceny nośnika) itd. Niech prawo do zwrotu przy
    kupnie na odległość dotyczy również oprogramowania i wytworów
    audiowizualnych.

    Pojawia się zawsze w argumentach do takich dyskusji przykład
    "motoryzacyjny". ("nie stać Cię na Mercedesa-nie kradnij", albo "ukreadnę
    mercedesa, ktoś ma stratę-skopiuję, straty nie ma" itp.) Odstąpmy od
    enigamtycznego "licencjonowania" a stosujmy stare i powszechnie rozumiane
    "dzierżawy", "najmy" itp. Nie? A dlaczego?

    Obecne trendy wskazuję, że autorzy (czy też reprezentuący ich pośrednicy)
    chcieliby i mieć ciacho, i jeść je wielokrotnie - i nie przytyć przy
    okazji.

    --
    pozdro
    poreba

  • 134. Data: 2005-12-29 17:46:06
    Temat: Re: Jestem z3odziejem!!!
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Thu, 29 Dec 2005 14:46:13 +0100, Leszek napisał(a):

    > A czy nie mówimy o systemie do użytku domowego? O zastępcy Windowsa XP ?
    Jeżeli od mojej odpowiedzi uzależniasz swoją, już odpowiadam. Tak, mówimy o
    systemie do użytku domowego, desktopowego. To jak z tą nazwą?

    --
    pozdro
    poreba

  • 135. Data: 2005-12-29 18:46:21
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > a jakie to ma znaczenie? chce wykazac - co trudnym nie bedzie - ze w tym
    > mmencie sie mylisz

    no przestań, skoro trzeba za to coś zapłacić, to logiczne jest że tego w
    darmowej wersji linuxa nie ma, zaświeciła żaróweczka?

    > czyli ja oceniam od moralnej strony kradziez bo to jest kradziez jakby ne
    > patrzec zarowno od moralnej strony jak i prawnej a ty
    > zaczynasz mowic o ekonomii, o tym jak taki zlodziej musi sie wczesniej
    > wykosztowac oraz ze nie ma szans konkurowac z producentem,
    > zupelnie nie na temat.

    monopole, oraz inne przestępcze działalności gospodarcze to też złodziejstwo
    (tego to już nie zauważyłeś?)
    zacząłem o ekonomi, bo sprawa ekonomi dotyczy, pewnie że kradzież to
    kradzież, tylko dziwi mnie że jeden złodziej to dla ciebie "cacy" i należy
    się martwić o jego straty, a inny złodziej to "be",
    ja ci tylko próbowałem zdjąć klapki z oczu, i wytłumaczyłem ci, że jeśli
    monopoliści by nie kradli, to piratów by nie było, bo by zbankrutowali i to
    na tyle (bo skoro nie jesteś w stanie powarzyć mojej argumentacji ani
    merytorycznie, ani matematycznie, to nie mam z tobą o czym dyskutować)

    > nie policzylem bo to bzdura, powiedz mi po co? co za roznica czy on okrada
    > producenta, artyste, czy sklep ?

    skoro twierdzisz że to bzdura to mi to udowodnij (czyli policz jakiś
    hipotetyczny przykład), albo podważ to merytorycznie, ale jak już nic ci się
    nie chce, to idź spać!

  • 136. Data: 2005-12-29 19:27:28
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Przemek R... wrote:
    > mozesz uzywac wersji personal, lub lazarusa lub triala i formatowac dysk co
    > miesiac, przepraszam ale mnie takie
    > tlumaczenie nie przekonuje bo wszystko sprowazda sie do tego ze kradnacy
    > wybral te droge nie z przymusu lecz
    > z wygody.

    Niestety AFAIK używanie programu w wersji Trial dłużej niż na to pozwala
    producent niczym nie różni się (moralnie) od skrakowania go.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 137. Data: 2005-12-29 20:38:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Antic & Pokey napisał(a):

    > Tak, tylko wez pod uwage, ze ten czlowiek i tak by nigdy nie kupil legalnie
    > tego oprogramowania, bo nie mialby tyle pieniedzy.
    > Wiec producent i tak nie traci potencjalnego zysku.

    Zgoda - i nawet mu to napisalem. Dlatego uwazam ze odszkodowanie o ktore
    wystapila firma to bzdura. Wiadomo ze student nie kupi sobie wersji
    Delphi Enterprise nawet skoro prowadzacy zajecia uzaleznil od jej
    posiadania zaliczenie przedmiotu nie dajac zadnej innej mozliwosci
    wykonania pracy.

    Ale zazwyczaj dokladnie tak samo ludzie rozgrzeszaja sie w przypadku
    piractwa oprogramowania za dziesiatki tysiecy zlotych jak i windowsa za
    400zl, czy gry za 50zl...
    O to mi chodzilo w mojej wypowiedzi.

    Ludzie kradna wszystko i potem argumenty "to nie browar i nie da sie na
    to przylepic kodu kreskowego"...

    Po prostu taki schemat myslenia mnie drazni.

  • 138. Data: 2005-12-29 22:26:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gargamel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > no przestań, skoro trzeba za to coś zapłacić, to logiczne jest że tego w
    > darmowej wersji linuxa nie ma, zaświeciła żaróweczka?

    jezleiktos chce nabyc gotowca to tak ale chcialbympoznac przeszkode w
    tworzeniu, ktora biblioteka jest tak potrzebna kosztuje sporo kasy a nie ma
    alternatywy.
    Nie zaswiecila, ty najpierw wymien swoja bo sie przepalila:-)

    > monopole, oraz inne przestępcze działalności gospodarcze to też
    > złodziejstwo (tego to już nie zauważyłeś?)

    nie, bo monopol jak pisalem wczesnien tworza programisci nie microsoft bez
    nich by zmarl smiercia naturalnaa, wiec jakiekolwiek zarzucanie mu
    zlodziejstwa jest pozbawione sensu

    > skoro twierdzisz że to bzdura to mi to udowodnij (czyli policz jakiś
    > hipotetyczny przykład), albo podważ to merytorycznie, ale jak już nic ci
    > się nie chce, to idź spać!

    ale po jakiego h. ? co mnei interesuje kto dalej na tym traci wazne ze traci
    a ktos bezprawnie zyskal.

    P.

  • 139. Data: 2005-12-29 22:27:09
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niestety AFAIK używanie programu w wersji Trial dłużej niż na to pozwala
    > producent niczym nie różni się (moralnie) od skrakowania go.

    ale nie popleniamy przestepstwa, mniejsze zlo, i bez placzu pozniej

  • 140. Data: 2005-12-29 22:30:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]

    > w pełnej wysokości (a nie do ceny nośnika) itd. Niech prawo do zwrotu przy
    > kupnie na odległość dotyczy również oprogramowania i wytworów

    w przypaadku programow rozpowszechnianych
    na licencji shareware bylo by to pozbawione sensu.
    Maszmozliwosc dokladnego sprawdzenia przed kupnem.

    P.