  • 11. Data: 2004-08-24 10:17:19
    Temat: Re: Jazda po pijaku, brak ważnego przegladu tech.
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Pewny jesteś ?
    > Mam przed sobą wyrok : Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Śródmieścia w V
    > Wydziale Karnym w składzie ...
    >
    > Opisywałem sprawę swego czasu na grupie ... ciąg dalszy wkrótce ... ;)
    >
    > Więc w *pełni* prawdziwa twoja odpowiedź nie jest ;)

    Pewny, jedyny wyjątek to gdy nie ma wydziału grodzkiego, ale we Wrocławiu pewnie
    jest.
    Fakt że się pomyliłem (a w zasadzie zastosowałem skrót myślowy i nie byłem
    precyzyjny) - nie sprawy w których prowadzone było dochodzenie, lecz sprawy
    rozpoznawane w postępowaniu uproszczonym (choć w sumie praktycznie to to samo).
    Patrz art. 13 paragraf 2 prawa o ustroju sądów powszechnych.
    Twoja sprawa była więc rozpoznawana w trybie zwykłym. Nie byłeś przypadkiem
    badany psychiatrycznie? To uzasadniałoby zmianę trybu.

    --
    JOHNSON :)

  • 12. Data: 2004-08-24 10:24:12
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Twoja sprawa była więc rozpoznawana w trybie zwykłym. Nie byłeś przypadkiem
    > badany psychiatrycznie? To uzasadniałoby zmianę trybu.

    MOja sprawa w sensie "ja ją obserwuję" zaciekle ... nie widzę zatem
    potrzeby poddawania mnie opinii biegłego ... choć w tym kraju to
    miożliwe, że w sprawie Jana Kowalskiego poddadzą analizie
    psychiatrycznej rolnika z Nienadowej górnej, który o sprawie
    przeczytał w gazecie i w związku z powyższym nic nie zrobił ;>

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 13. Data: 2004-08-24 15:09:28
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
> [...]
    > Twoja sprawa była więc rozpoznawana w trybie zwykłym. Nie byłeś przypadkiem
    > badany psychiatrycznie? To uzasadniałoby zmianę trybu.

    Wydziały grodzkie w większych miastach nie rozpatrują spraw karnych.
    Cywilnych zresztą też nie. Tak jest przynajmniej w Warszawie, tak może
    być we Wrocławiu. Rozporządzenie wydane na podstawie art.13§3 usp :)

    KG

  • 14. Data: 2004-08-24 15:11:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
> [...]
    > VII na podstawie art 63 §3 kk na poczet orzeczonego zakazu prowadzenia
    > pojazdów zalicza oskarżonemu okres zatrzymania prawa jazdy od dnia 20
    > sierpnia 2004 do dnia wyroku;
    > VIII na podstawie art 10 §1 kw orzeka, ze wykonaniu będzie podlegała
    > kara grzywny wskazana w pkt IV wyroku;
    > IX zasądza od oskarzonego na rzecz Skarbu państwa kwotę 120 (sto
    > dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
    >
    > To chyba tyle. Nie wiem czy czegoś nie pokręciłem ale wyroki ze zbiegami
    > przestępstw i wykroczeń zawsze są trochę zakręcone.

    Tak łącznie?
    nie za małe koszty?

    KG

  • 15. Data: 2004-08-24 15:30:58
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2004 17:11:33 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > Tak łącznie?
    > nie za małe koszty?

    Łącznie. Realny zbieg przestępstwa i wykroczenia. Ale prawda jest taka, że
    dialbli wiedzą jak to należy obsądzać. Całe szczęście zazwyczej jak
    oskarżają o 178a to nie zawrazają już głowy brakiem dokumentów.

    koszty wziąłem z sufitu, nie chciało mi się sprawdzać. Ale w zwykłym
    pijakojeżdżeniu nie ma jakichś kosztogennych procedur. Ale już widzę , że
    zapomniałem o jednym punkcie wyroku - o opłacie.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 16. Data: 2004-08-24 15:35:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > Łącznie. Realny zbieg przestępstwa i wykroczenia. Ale prawda jest taka,
    > że dialbli wiedzą jak to należy obsądzać. Całe szczęście zazwyczej jak
    > oskarżają o 178a to nie zawrazają już głowy brakiem dokumentów.

    No nie wiem, odnosze wrażenie że raczej robią z tego dwie odrębne
    sprawy. Zresztą... czy aby na pewno był to jeden czyn?

    > koszty wziąłem z sufitu, nie chciało mi się sprawdzać. Ale w zwykłym
    > pijakojeżdżeniu nie ma jakichś kosztogennych procedur. Ale już widzę ,
    > że zapomniałem o jednym punkcie wyroku - o opłacie.

    Karta karna + doręczenia + badanie to już co najmniej 110 zł...

    KG

  • 17. Data: 2004-08-24 15:43:21
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2004 17:35:37 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > No nie wiem, odnosze wrażenie że raczej robią z tego dwie odrębne
    > sprawy. Zresztą... czy aby na pewno był to jeden czyn?

    Jeden. W obu przypadkach chodziło o jazdę pojazdem. W pierwszym o jazdę po
    pijaku a w drugim o jazdę bez badań. Ale jazda była ta sama.

    > Karta karna + doręczenia + badanie to już co najmniej 110 zł...

    karta karna 50 zet, doręczenia o ile dobrze pamiętam, teraz są po 20 zet,
    co do badania to nie zawsze dołaczają rachunek tak, że się nie liczy, ale
    różnie może być.

  • 18. Data: 2004-08-24 16:08:38
    Od: miser<m...@w...pl>

> [...]
    20 zet,
    > co do badania to nie zawsze dołaczają rachunek tak, że się nie liczy,

    Co to jest karta karna?

    Miser

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2004-08-24 16:55:46
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik "Nekroskop" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jakiego kolegium mogę się spodziewać ?

    Żadnego. kolegium od kilku lat juz nie istnieje.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 20. Data: 2004-08-24 17:23:36
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a):

> [...]
    > Cywilnych zresztą też nie. Tak jest przynajmniej w Warszawie, tak może
    > być we Wrocławiu. Rozporządzenie wydane na podstawie art.13§3 usp :)

    U mnie Wydział Grodzki zajmuje się takimi sprawami, ale rzeczywiście to małe
    miasto.

    A co do Wrocławia:
    w obszarze właściwości Sądu Okręgowego we Wrocławiu:

    w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Śródmieścia we Wrocławiu - trzy wydziały
    obejmujące obszar właściwości tego Sądu:

    a) Wydział Grodzki - do rozpoznawania spraw określonych w art. 13 § 2 pkt 1
    ustawy z obszaru części miasta w granicach ustalonych tradycyjnie dla dzielnicy
    Stare Miasto,

    b) Wydział Grodzki - do rozpoznawania spraw określonych w art. 13 § 2 pkt 1
    ustawy z obszaru części miasta w granicach ustalonych tradycyjnie dla dzielnicy
    Śródmieście,

    c) Wydział Grodzki - do rozpoznawania spraw określonych w art. 13 § 2 pkt 5
    ustawy z obszaru właściwości tego Sądu;

    czyli pierwsze dwa tylko co do wykroczeń, a trzeci tylko sprawy cywilne.
    Reasumując, rzeczywiście sprawy karne odpowiedni Wydział Karny.

    --
    JOHNSON :)