  • 221. Data: 2007-08-07 13:39:07
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > jazda może być o wiele niebezpieczniejsza niż szybka, bo za Łodzią to
    > już byłem w zasadzie półprzytomny zabójca i jedynie to, że noc, ruch
    > mały a od Łodzi do Częstochowy droga jest prosta i bez udziwnień... I

    to nie mogles sie zatrzymac wczesniej i drzemnac pol godziny?
    wlasnie taka postawa jak twoja powoduje zagrozenie... pal licho gdyby tylko
    dla ciebie...
    ale takze dla innych!

    > gdyby nie korek, to bym miał średnią nie 30 a 80 do Torunia i bym
    > mniej zagrażał, bo o 3 nie byłym w Łodzi, ale w domu w łóżku już
    > dawno.

    Na korki chyba bardzo nie jestes w stanie poradzic... poza wyborem innego
    terminu przejazdu, ale nie mozna byc niczego pewnym.
    Droga z helu wyglada koszmarnie latem :)

    Steel

  • 222. Data: 2007-08-07 13:44:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Ale w ogóle to fajny pomysł. Dorzucę równie dobry - ubezpieczam się.
    > Jeśli TU nie musiało za mnie płacić odszkodowania, to oddać składkę
    > (albo niech zostanie sprolongowana na następny rok).

    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/browse_
    thread/thread/9dc8119dc537b043/b67c03c0d1fe395c?lnk=
    st&q=author%3AJohnson+biznes&rnum=17#b67c03c0d1fe395

    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/
    http://notki.com.pl/johnson
    "Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej"

  • 223. Data: 2007-08-07 13:49:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f99rvu$uak$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@p...onet.pl> pisze:

    > Myślę że nie muszę tłumaczyć, że takie postępowanie jest ekonomicznie
    > nieopłacalne?
    Nie misusz.
    Ze swej strony myślę, źe nie muszę tłumaczyć, że automatycznie stosowane
    kryterium czysto "ekonomicznego" często prowadzi do absurdalnych wniosków.
    Podstawową intencją ustawodawcy wprowadzającego obecne formy OC nie było
    zapewnienie zysków i prosperity TU, lecz zapewnienie możliwie szybkiej
    likwidacji materialnych szkód spowodowanych przez sprawcę w związku z
    posiadaniem pojazdu.
    Tu jednak ustawodawca dał ciała (jak to u nas nierzadko bywa), czego
    przykładem jest status pieprzonego rowerzysty.

    --
    Jotte

  • 224. Data: 2007-08-07 13:54:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f99t9u$59h$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/browse_
    thread/thread/9dc8119d
    > c537b043/b67c03c0d1fe395c?lnk=st&q=author%3AJohnson+
    biznes&rnum=17#b67c03c
    > 0d1fe395c
    Też pomysł.
    Tylko ty pisałeś o zgłaszaniu szkody przez ubezpieczonego, czyli miałeś
    zapewne na myśli ubezpieczenia dobrowolne. Roszczenie z OC zgłasza
    poszkodowany, a nie ubezpieczony, zaś ubezpieczenie jest obowiązkowe.

    --
    Jotte

  • 225. Data: 2007-08-07 13:58:57
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/browse_
    thread/thread/9dc8119dc537b043/b67c03c0d1fe395c?lnk=
    st&q=author%3AJohnson+biznes&rnum=17#b67c03c0d1fe395

    Moje uwagi:

    1. Nie wiem jaka jest średnia szkoda - tę kwotę (5000zł) pomijam w tym
    komentarzu

    2. Roczna stopa zwrotu 15% jest bardzo wysoka. Przyjmuje się, że w
    długiej perspektywie (kilkunastu, kilkudziesięciu lat) stopa zwrotu
    8-12% to dobry wynik. I dotyczy to średniej wartości, czyli niekiedy
    może być -20% (tak jak np. w okolicach 2001r.), jak i +80% (tak jak w
    ostatnich latach na giełdzie).

    3. Nie całą kwotę ze składek można inwestować przez 12 miesięcy -
    wypłacanie odszkodowań zaczyna się przecież już od "stycznia".

    4. Generalnie projekt uważam za mało realny ponieważ niespotykany w
    przyrodzie. Zresztą nawet przy braku oddawania składek większość
    ubezpieczycieli jest pod kreską w OC.

    Niemniej jednak pomysł może znaleźć realizację w przypadku ubezpieczania
    mało prawdopodobnych i jednostkowo występujących zdarzeń (np. uderzenia
    pioruna itp.) Fakt, że składka jest zwracana mógłby umożliwić znaczne
    jej zwiększenie i otrzymanie dużej sumy na inwestycje.

    Z drugiej jednak strony spójrz na to w ten sposób:
    towarzystwo pobiera od Ciebie 1000zł na rok i w przypadku braku szkody
    zwraca Ci pieniądze. Faktycznie zatem poniosłeś koszt np. 100zł, jako
    utraconych odsetek od tej kwoty.

    Bez znaczenia zatem dla Ciebie byłoby, czy zapłacić 1000zł w Twoim
    systemie, czy 100zł w dotychczasowym. Czyli - wbrew pozorom - oba
    systemy nie różnią się znacznie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 226. Data: 2007-08-07 14:05:17
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > kryterium czysto "ekonomicznego" często prowadzi do absurdalnych wniosków.

    Tam, gdzie między podmiotami świadczącymi usługi występuje realna
    konkurencja co do zasady nie występują absurdy. A już na pewno nie często.

    Występują one jednak tam, gdzie przedsiębiorstwo nastawione na zysk
    działa w warunkach monopolu, czy oligopolu wraz z pomocą państwa
    (energetyka, PKP, telekomunikacja itp.)

> [...]
    > zapewnienie zysków i prosperity TU, lecz zapewnienie możliwie szybkiej
    > likwidacji materialnych szkód spowodowanych przez sprawcę w związku z

    Ale nie zaprzeczysz, że system powinien umożliwiać towarzystwom,
    realizującym ten szczytny obowiązek, osiągania zysków. Czy też może nie,
    wg Ciebie?

    > Tu jednak ustawodawca dał ciała (jak to u nas nierzadko bywa), czego
    > przykładem jest status pieprzonego rowerzysty.

    Konkretnie chodzi Ci o to, że to to po drogach jeździ bez ubezpieczenia?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 227. Data: 2007-08-07 14:05:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Tylko ty pisałeś o zgłaszaniu szkody przez ubezpieczonego, czyli miałeś
    > zapewne na myśli ubezpieczenia dobrowolne. Roszczenie z OC zgłasza
    > poszkodowany, a nie ubezpieczony, zaś ubezpieczenie jest obowiązkowe.

    Przecież to akurat bez różnicy. Towarzystwo zwraca składkę o ile nie
    musiało płacić odszkodowania.

    Ale myślę że założenia są zbyt optymistyczne. Trzeba by mieć odpowiednie
    dane by to dobrze policzyć.

  • 228. Data: 2007-08-07 14:08:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f99slp$4co$1@nemesis.news.tpi.pl Steel
    <d...@K...wp.pl> pisze:

    > u nas na slasku kretynow tez nie brakuje... jak widze jak gosc siedzi mi
    > na zderzaku przy 90km/h (poza miastem), nie daj boze zebym
    > musial gwaltownie zahamowac!
    Znam to. W jednym z poprzednich aut specjalnie na takich debili zredukowałem
    sobie maksymalnie luz na wyłączniku świateł stopu. Lekkie dotknięcie lewą
    nogą w hebel (bez hamowania) i debil oraz jego ew. pasażerowie lecieli na
    szybę albo zawisali na pasach. Mój kumpel rowinął pomysł i zrobił sobie
    równoległy wyłacznik stopu na kierownicy.
    Może czas pomajsterkować?

    --
    Jotte

  • 229. Data: 2007-08-07 14:15:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > 1. Nie wiem jaka jest średnia szkoda - tę kwotę (5000zł) pomijam w tym
    > komentarzu

    Co do założeń to rzeczywiście wziąłem je lekko z księżyca i nie wiem
    jaka jest szkodowość, średnie odszkodowanie, itd ...

> [...]
    > 8-12% to dobry wynik. I dotyczy to średniej wartości, czyli niekiedy
    > może być -20% (tak jak np. w okolicach 2001r.), jak i +80% (tak jak w

    Jak wyżej. Założenie było optymistyczne, czy nawet bardzo optymistyczne.

    > 3. Nie całą kwotę ze składek można inwestować przez 12 miesięcy -
    > wypłacanie odszkodowań zaczyna się przecież już od "stycznia".

    Tutaj akurat się nie do końca zgodzę.
    Trzeba by zacząć z jakimś kapitałem. A w kolejnych latach to byłoby już
    na bieżąco.

    > 4. Generalnie projekt uważam za mało realny ponieważ niespotykany w
    > przyrodzie. Zresztą nawet przy braku oddawania składek większość
    > ubezpieczycieli jest pod kreską w OC.

    W to "pod kreską" nie bardzo wieże, bo inaczej towarzystwa tak
    ustawiłyby składkę że chętni poszli by gdzie indziej i to konkurencja
    byłoby "pod kreską". Skoro towarzystwa zachęcają chętnych promocjami,
    obniżkami składek, itd to chyba jednak to jest opłacalne. Ewentualnie
    traktują to jako wstęp do AC. Tak czy inaczej musi to mieć dla nich sens
    pesymistyczny.

    Nie twierdzę że pomysł jest opłacalny. Jakby byłbym pewny to rzuciłbym
    to co teraz robię i bym się tym zajął :)

    Ale to że nikt go nie wdrożył o niczym nie świadczy. Zawsze lepiej
    wybrać sposób w którym łatwiej i więcej się zarabia.

> [...]
    >
    > Bez znaczenia zatem dla Ciebie byłoby, czy zapłacić 1000zł w Twoim
    > systemie, czy 100zł w dotychczasowym. Czyli - wbrew pozorom - oba

    Nie czym innym jest "stracić" składkę niż "stracić" oprocentowanie tej
    kwoty. Różnica to tak około 90%.

    W moim systemie składki musiałby byc wyższe niż w systemie obecnym. By z
    oprocentowania utrzymać firmę ubezpieczeniową. Ale przede wszytskim
    liczyłby się efekt psychologiczny i promocyjny. Można by twierdzić
    "Ubezpieczymy cię za darmo"* :)

  • 230. Data: 2007-08-07 14:17:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]

    obniżkami składek, itd to chyba jednak to jest opłacalne. Ewentualnie
    traktują to jako wstęp do AC. Tak czy inaczej musi to mieć dla nich sens
    ekonomiczny.