    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Date: Tue, 07 Aug 2007 15:58:57 +0200
    <f8v5to$d6n$5@news.onet.pl> <f8v63k$e1i$3@news.onet.pl>
    <f8v6bb$d6n$9@news.onet.pl> <2...@4...com>
    <f8v9u0$dn3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <g...@4...com>
    <f959kc$ohq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <e...@4...com>
    <f97a62$1i5$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <t...@4...com>
    <f97tg7$cbi$1@news.dialog.net.pl>
    <o...@4...com>
    <f982tl$g0f$1@news.dialog.net.pl> <f997ne$v9k$2@news.onet.pl>
    <f99r5b$h7h$2@news.dialog.net.pl> <f99t9u$59h$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Johnson pisze:

    > http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/browse_
    thread/thread/9dc8119dc537b043/b67c03c0d1fe395c?lnk=
    st&q=author%3AJohnson+biznes&rnum=17#b67c03c0d1fe395

    Moje uwagi:

    1. Nie wiem jaka jest średnia szkoda - tę kwotę (5000zł) pomijam w tym
    komentarzu

    2. Roczna stopa zwrotu 15% jest bardzo wysoka. Przyjmuje się, że w
    długiej perspektywie (kilkunastu, kilkudziesięciu lat) stopa zwrotu
    8-12% to dobry wynik. I dotyczy to średniej wartości, czyli niekiedy
    może być -20% (tak jak np. w okolicach 2001r.), jak i +80% (tak jak w
    ostatnich latach na giełdzie).

    3. Nie całą kwotę ze składek można inwestować przez 12 miesięcy -
    wypłacanie odszkodowań zaczyna się przecież już od "stycznia".

    4. Generalnie projekt uważam za mało realny ponieważ niespotykany w
    przyrodzie. Zresztą nawet przy braku oddawania składek większość
    ubezpieczycieli jest pod kreską w OC.

    Niemniej jednak pomysł może znaleźć realizację w przypadku ubezpieczania
    mało prawdopodobnych i jednostkowo występujących zdarzeń (np. uderzenia
    pioruna itp.) Fakt, że składka jest zwracana mógłby umożliwić znaczne
    jej zwiększenie i otrzymanie dużej sumy na inwestycje.

    Z drugiej jednak strony spójrz na to w ten sposób:
    towarzystwo pobiera od Ciebie 1000zł na rok i w przypadku braku szkody
    zwraca Ci pieniądze. Faktycznie zatem poniosłeś koszt np. 100zł, jako
    utraconych odsetek od tej kwoty.

    Bez znaczenia zatem dla Ciebie byłoby, czy zapłacić 1000zł w Twoim
    systemie, czy 100zł w dotychczasowym. Czyli - wbrew pozorom - oba
    systemy nie różnią się znacznie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz