  • 1. Data: 2007-08-03 10:57:05
    Temat: [pyt] problem z pomowieniem o przestepstwo
    Od: "straf" <i...@g...pl>

    witam

    mój brat, człowiek o nieposzlakowanej opinii został pomówiony przez pewnego
    osobnika o kradzież z włamaniem do samochodu. dodatkowo w trakcie sledztwa
    prokuratura omylkowo wyslala do niego list ktory mial pojsc do policji z
    nakazem przeszukania mieszkania, przy probie wyjasnienia bo brat pojechal do
    prokuratury z tym listem wywiazala sie afera na linii policja - prokuratura
    brat zostal zatrzymany przez policje w wyznaczonym terminie, zostal przez
    weneckie lustro rozpoznany przez osobnika ktory go pomowil (pomine metode
    okazania gdzie postawiono go z dwoma osobnikami dwukrotnie od niego
    starszymi - zreszta ten co go pomowil zna go osobiscie i widzial go na
    korytarzu przed okazaniem)
    wszystko wskazuje na to ze sprawa znajdzie sie w sadzie a moj brat w roli
    oskarzonego, na co juz sie szykuje
    pytanie co moj brat moglby zrobic w takiej sytuacji bo przyznam ze zatargow
    z prawem zadnych nikt w naszej rodzinie nie mial, jesli ktos moze cos
    zasugerowac bylbym wdzieczny

    straf

  • 2. Data: 2007-08-03 10:58:50
    Temat: Re: [pyt] problem z pomowieniem o przestepstwo
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    straf pisze:

    > jesli ktos moze cos zasugerowac bylbym wdzieczny

    Bez zajrzenia w akta sensownej pomocy nie uzyskasz. Adwokat.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-08-06 08:25:55
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "straf" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatargow
    > z prawem zadnych nikt w naszej rodzinie nie mial, jesli ktos moze cos

    witam!

    pierwsza rada - zakwestionować okazanie - musi ono spełniac warunki
    okreslone w kpk - a zatem lacznie z twoim bratem winno się znaleźć co
    najmniej 4 osoby o podobnej budowie ciala i wzrostu i wagi; po drugie,
    osoba, ktora ma rozpoznac nie moze miec kontaktu bezpośredniego z kimkolwiek
    z osob ktore maja byc rozpoznane - pisales ze ten co pomawia twego brata
    widział sie z nim na korytarzu;
    druga rada - jezeli brat ma alibi na dzien wlamania, wskazac dowody na to -
    swiadkowie, dokumenty, itp.;
    trzecia rada - na rozprawie wypytac świadka szczegołowo - w co był brat
    ubrany, jak wygladal, jak sie wlamal, ktorymi drzwiami, co zginelo, itp. po
    prostu szczegoly;
    czwarta rada - moze skorzyta brat z pomocy adwokata, bo w wielu takich
    przypadkach moze adwokat znajdzie cos ciekawego w aktach i wykorzysta na
    sali sadowej;

    oczywiscie sa to uwagi czysto formalne, niestety wobec nieznajomosci akt nic
    wiecej nie moge powiedziec

    pzdr