  • 1. Data: 2007-08-03 10:52:20
    Temat: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ktoś się tu niedawno upierał że obowiązek jazdy na światłach zwiększa
    bezpieczeństwo, a co za tym idzie zmniejszy liczbę wypadków ...
    Może tę "mądre" osoby skomentują:
    http://www.wprost.pl/ar/?O=111443

    Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że gazeta podaje prawdziwe dane ...

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 2. Data: 2007-08-03 10:59:48
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:
> [...]
    > Może tę "mądre" osoby skomentują:
    > http://www.wprost.pl/ar/?O=111443
    >
    > Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że gazeta podaje prawdziwe dane ...

    Przede wszystkim w artykule nie ma dowodów na to, że wzrost liczby
    wypadków w analogicznych okresach 2006-2007 (czy jest to zmiana istotna
    statystycznie?) jest spowodowany obowiązkowymi światłami.

    A prywatnie powiem, że też jestem przeciwnikiem obowiązkowych
    świateł. Podobnie jak z pasami, poduszkami powietrznymi itp. zwiększenie
    poczucia bezpieczeństwa kierowcy powoduje, że prowadzi on bardziej
    ryzykownie, co prowadzi do większej liczby wypadków.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-08-03 11:03:36
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 12:52
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v1ep$bh4$2@atlantis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > Może tę "mądre" osoby skomentują:
    > http://www.wprost.pl/ar/?O=111443
    > Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że gazeta podaje prawdziwe dane ...

    No i? Przeprowadzasz badanie na tak niereprezentatywnym okresie i chcesz
    interpretować wyniki. Przecie nikt nie mówił, że przez światła spadną
    wypadki do zera. Wpływ świateł nie jest aż tak duży. Na pewno ułatwiają one
    życie kierowcom. Poza tym, światła raczej mają wpływ na stłuczki niż na
    wypadki i śmiertelność, bo są najbardziej skuteczne w ruchu miejskim i na
    drogach osiedlowych. A tam prędkości są niższe i pewnie części stłuczek
    nawet w statystykach nie ma, bo są nie zgłaszane.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 4. Data: 2007-08-03 11:05:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Przede wszystkim w artykule nie ma dowodów na to, że wzrost liczby
    > wypadków w analogicznych okresach 2006-2007 (czy jest to zmiana istotna
    > statystycznie?) jest spowodowany obowiązkowymi światłami.

    Nikt, a bynajmniej ja, nie twierdzę że obowiązek jazdy na światłach
    zwiększył (zwiększy) ilość wypadków.
    Ja zawsze twierdziłem że dla liczby wypadków (dla bezpieczeństwa)
    obowiązek jazdy na światłach jest bez znaczenia . Jest po prostu czystą
    głupotą.
    Chodzi mi tylko by odezwali się ci co wdzieli korelację odwrotną: miało
    być mniej wypadków i niezależnie czy tylko trochę mniej czy dużo mniej.

  • 5. Data: 2007-08-03 11:08:46
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 03 Aug
    2007 12:52:20 +0200, Johnson zeznał(a):

> [...]
    > Może tę "mądre" osoby skomentują:
    > http://www.wprost.pl/ar/?O=111443
    >
    > Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że gazeta podaje prawdziwe dane ...

    właśnie jestem po lekturze przydlugiej dyskusji na ten temat i chętnie
    streszczę wypowiedzi zwolenników świateł przez cały dzień:

    1. Gdyby nie ten obowiązek, ilość wypadków byłaby wyższa
    2. Okres 2-miesięcy jest za krótki na oceny
    3. To nie miał być gwałtowny spadek liczby wypadków, ale długofalowy
    4. Pogoda była gorsza
    5. Samochody były gorsze
    6. Kierowcy byli gorsi
    7. Kierowcy nie używali świateł

    To chyba wszytko, co było podniesione.

    I bardzo mocno podkreślam, że to nie moje argumenty, bo aż takich to nie
    umiałbym wymyślić. ;)

  • 6. Data: 2007-08-03 11:09:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > No i? Przeprowadzasz badanie na tak niereprezentatywnym okresie i chcesz
    > interpretować wyniki. Przecie nikt nie mówił, że przez światła spadną
    > wypadki do zera.

    Nie bądź taki "cfany": ktoś mówił że będzie mniej, bo będzie "bezpieczniej".
    Rozumiem że teraz nie od razu mniej, a więc kiedy mniej? Za 10 lat?

    > Wpływ świateł nie jest aż tak duży.

    To już nie tak duży ... Niedługo będzie żaden ...
    A obowiązek jazdy jest po co? By zebrać więcej pieniędzy z akcyzy?

  • 7. Data: 2007-08-03 11:09:52
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że gazeta podaje prawdziwe dane ...

    Trzeba poczekać do jesieni i za cały okres wiosenno-letnio-jesienny zobaczyć
    wyniki. A tak swoją drogą, to przynajmniej nie ma problemu z takimi
    sprawami: 'czy nastał już zmierzch?, czy też już świta?, a może deszcz pada
    albo nie pada :-).
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2007-08-03 11:12:33
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 03 Aug
    2007 13:03:36 +0200, Wrak Tristana zeznał(a):

    miało być od 5% do 20%, a to jest dużo.
    Po raz kolejny serwowano nam kłamstwa?

  • 9. Data: 2007-08-03 11:12:38
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:09
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v2es$fsa$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Nie bądź taki "cfany": ktoś mówił że będzie mniej, bo będzie
    > "bezpieczniej". Rozumiem że teraz nie od razu mniej, a więc kiedy mniej?
    > Za 10 lat?

    Badania statystyczne należy prowadzić w szerszym kontekście a nie w ramach 2
    miesięcy. Poza tym, wyciąłeś moje rozważania o stłuczkach.

    > To już nie tak duży ... Niedługo będzie żaden ...
    > A obowiązek jazdy jest po co?

    Żeby się jeździło wygodniej i bezpieczniej.

    > By zebrać więcej pieniędzy z akcyzy?

    Na światło jest akcyza?

  • 10. Data: 2007-08-03 11:14:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern pisze:

    > 1. Gdyby nie ten obowiązek, ilość wypadków byłaby wyższa

    To jest argumentacja PIS-owska: brak dowodów (czyli danych
    statystycznych) jest najlepszym dowodem :)

    > 2. Okres 2-miesięcy jest za krótki na oceny

    A niby dlaczego ??

    > 3. To nie miał być gwałtowny spadek liczby wypadków, ale długofalowy

    A niby dlaczego, skutek ma się pojawić dopiero za jakieś czas i jaki ??

    > 4. Pogoda była gorsza

    Była lepsza ;)
    A już skro winna jest pogoda to może by wprowadzić zakaz jazdy gdy pada
    deszcz, jest pochmurno, itd ...

    > 5. Samochody były gorsze

    Łeee :) ?

    > 6. Kierowcy byli gorsi

    A skąd ten pomysł?
    Pozwolić jeździć tylko po 5 letnim kursie :)

    > 7. Kierowcy nie używali świateł

    A skąd te wiadomości ??