  • 11. Data: 2007-08-03 11:14:59
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Maluch pisze:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba poczekać do jesieni i za cały okres wiosenno-letnio-jesienny
    > zobaczyć wyniki. A tak swoją drogą, to przynajmniej nie ma problemu z
    > takimi sprawami: 'czy nastał już zmierzch?, czy też już świta?, a może
    > deszcz pada albo nie pada :-).

    Dla równowagi podam argumenty przeciwko używaniu świateł:

    1. Zużywa się więcej benzyny, nawet jak wzrost wynosi pół procenta, to w
    skali kraju jest to dużo

    2. Pojazdy uprzywilejowane są mniej widoczne (łatwiej dostrzeże się
    samochód z zapalonymi światłami wśród samochodów ze zgaszonymi światłami)

    3. Użytkownicy dróg nie używający świateł w dzień (piesi, rowerzyści) są
    gorzej dostrzegalni

    4. Szybsze zużywanie się części samochodów

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-08-03 11:16:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > Badania statystyczne należy prowadzić w szerszym kontekście

    A co to za "okrągłomowa". Co to niby za "kontekst"?

    > Żeby się jeździło wygodniej i bezpieczniej.

    Wygdoniej ??? Bezpieczniej ???
    A czym to się ma objawiać?

    > Na światło jest akcyza?

    Jak nie wiesz od czego jest akcyza to sprawdź sobie w odpowiedniej
    ustawie ...

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 13. Data: 2007-08-03 11:17:45
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:12
    (autor stern
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v2j1$eka$2@atlantis.news.tpi.pl>):

    > miało być od 5% do 20%, a to jest dużo.
    > Po raz kolejny serwowano nam kłamstwa?

    Więc badaj na reprezentatywnym okresie i na reprezentatywnych przypadkach. A
    nie że liczba zaksztuszeń się komarem się nie zmieniła, czyli światła nie
    działają.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 14. Data: 2007-08-03 11:19:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maluch pisze:

    > Trzeba poczekać do jesieni i za cały okres wiosenno-letnio-jesienny
    > zobaczyć wyniki.

    Dlaczego? dane statystyczne dotyczą takiego samego okresu (analogicznych
    miesięcy) w byłym roku kiedy zakazu nie było.

  • 15. Data: 2007-08-03 11:19:36
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:14
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v2nh$650$1@news.onet.pl>):

    > 1. Zużywa się więcej benzyny, nawet jak wzrost wynosi pół procenta, to w
    > skali kraju jest to dużo

    Taaaaaaa.. A moje auto ostatnio pali mniej. Ciekawe czemu?

    > 2. Pojazdy uprzywilejowane są mniej widoczne (łatwiej dostrzeże się
    > samochód z zapalonymi światłami wśród samochodów ze zgaszonymi światłami)

    Taaaaaaaaaaaa... Uprzywilejowane się maskują i tylko światła je wyróżniały
    kiedyś.

  • 16. Data: 2007-08-03 11:22:46
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:16
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v34m$l9h$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > A co to za "okrągłomowa". Co to niby za "kontekst"?

    nie w ramach 2 miesięcy i nie tylko w ramach najpoważniejszych wypadków.
    Poza tym, wyciąłeś moją uwagę o wycięciu rozważania o stłuczkach.

    > Wygdoniej ??? Bezpieczniej ???
    > A czym to się ma objawiać?

    Lepszą widocznością ,,przeciwnika''. Nieraz już o tym pisałem. Od co
    najmniej 7 lat jeżdżę na światłach i żyję. I nieraz mnie wkurza brak
    świateł u innych. Teraz tych z brakiem jest już mniej

    > Jak nie wiesz od czego jest akcyza to sprawdź sobie w odpowiedniej
    > ustawie ...

    Ano tak.... Zrozpaczeni tym przepisem kierowcy więcej piją wieczorami?

  • 17. Data: 2007-08-03 11:24:02
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana pisze:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f8v2nh$650$1@news.onet.pl>):

    > Taaaaaaa.. A moje auto ostatnio pali mniej. Ciekawe czemu?

    No na pewno dlatego, że jeździsz ze światłami...

    > Taaaaaaaaaaaa... Uprzywilejowane się maskują i tylko światła je wyróżniały
    > kiedyś.

    Stoisz w korku, z tyłu jedzie karetka. Nie widzisz w lusterkach
    kogutów, wiele lat temu można było ją rozpoznać po włączonych światłach.

    Swoją drogą obowiązek jazdy ze światłami faktycznie jest bezsensowny,
    skoro promować go trzeba argumentami typu "Taaaaaa..." i dalej irona,
    która z logiką ma niewiele wspólnego...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2007-08-03 11:25:20
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:19
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v38t$l9h$2@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Dlaczego? dane statystyczne dotyczą takiego samego okresu (analogicznych
    > miesięcy) w byłym roku kiedy zakazu nie było.

    Ale na wyniki ma wpływ N czynników. Jak porównasz któryśtam lipca 2007 z
    tymże samym dniem lipca 2006 w Grenoble to ci wyjdzie nagle, że
    śmiertelność na drodze skoczyła o np. nieskończoność i co?

  • 19. Data: 2007-08-03 11:28:29
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Dlaczego? dane statystyczne dotyczą takiego samego okresu (analogicznych
    > miesięcy) w byłym roku kiedy zakazu nie było.

    Co do tych 2 m-cy to zgoda, ale trzeba zobaczyć jaki trend będzie w dłuższym
    okresie czasowym. Trzy wypadki więcej to nic. Tym bardziej, że od początku
    roku jest duży wzrost o 20% i ta tendencja wrostowa martwi bardziej.
    --
    Maluch

  • 20. Data: 2007-08-03 11:31:08
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:24
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v38f$650$2@news.onet.pl>):

    > No na pewno dlatego, że jeździsz ze światłami...

    No taka sama argumentacja... Wpływ świateł na spalanie jest w granicach
    błędu pomiaru zapewne. Więc bardziej bym się martwił tym, że benzyna już
    kuźwa prawie 5zł kosztuje a nie że kroplę na 100 więcej spalę.

    > Stoisz w korku, z tyłu jedzie karetka. Nie widzisz w lusterkach
    > kogutów, wiele lat temu można było ją rozpoznać po włączonych światłach.

    No tak, bo oczywiście ,,koguty'' ma w kieszeni, a światła na samej górze...

    > Swoją drogą obowiązek jazdy ze światłami faktycznie jest bezsensowny,
    > skoro promować go trzeba argumentami typu "Taaaaaa..." i dalej irona,
    > która z logiką ma niewiele wspólnego...

    Nie jestem teoretykiem. Jeżdżę po drogach od 17 lat. w latach 90 jeździłem
    starymi maluchami z prądnicą i też słyszałem opowieści, jak to światła
    niszczą akumulator. I jakoś mi nie zniszczyły... Teraz maluchów prądnicą
    już nie ma, to ludzie dramatyzują, że kroplę paliwa spalą więcej albo że
    karetki nie widać...

    Jak komuś coś, co wyje, błyska i jest duże białe z napisem AMBULANS zlewa
    się z samochodami na drodze z powodu świateł to ja nie mam innej możliwości
    reakcji.