  • 1. Data: 2006-05-15 11:21:16
    Temat: Jakies nowe srodki zabezpieczajace/prawne??
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czytam wlasnie wniosek prokuratora do sadu o zastosowanie środków
    zabezpieczających.
    I jest tu coś takiego: prokurator wnosi o wydanie podejrzanemu zakazu
    "kontaktowania się z pokrzywdzonym.... zarówno osobistego jak również
    telefonicznego określonego w art. 39 pkt 2b kk" (może to być 39 pkt 26, bo
    niewyraźnie napisane).

    Sorki, ale czy ja tu coś przeoczyłem? Otwieram kk i jego art. 39 i tam
    nigdzie nie ma żadnego zakazu kontaktowania się (i wogóle pierwsze słyszę o
    takim środku). 39 pkt 2b może dotyczyć zakazu wykonywania jakiegoś
    (określonego) zawodu albo prowadzenia jakiejś działalności gospodarczej
    (znowu formalnie określonej) i taki chyba jest stan na koniec 2004 r.
    Czy była jakaś nowela kk żeby coś takiego sąd mógł orzec?

    Dzięki. Pozdrawiam
    Yarroll

  • 2. Data: 2006-05-15 11:28:12
    Temat: Re: Jakies nowe srodki zabezpieczajace/prawne??
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Yarroll wrote:

> [...]
    > gospodarczej (znowu formalnie określonej) i taki chyba jest stan na
    > koniec 2004 r. Czy była jakaś nowela kk żeby coś takiego sąd mógł

    W aktualnej wrersji KK

    Art. 39. Środkami karnymi są:
    2b) obowiązek powstrzymania się od przebywania w określonych
    środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi
    osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu,

  • 3. Data: 2006-05-15 12:43:15
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi
    > osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu,

    No ale to chyba w wyroku karnym.
    A pytanie - jak zrozumialem - dotyczylo srodka wobec podejrzanego...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-05-15 13:20:43
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "SDD" napisał
    > No ale to chyba w wyroku karnym.
    > A pytanie - jak zrozumialem - dotyczylo srodka wobec podejrzanego...

    Pytanie rzeczywiści tak brzmi, ale czy o to jego autorowi chodzi to już nie
    do końca wiadomo...

    --
    PAVEL

  • 5. Data: 2006-05-15 14:18:09
    Od: stern <s...@0...pl>

    SDD napisał(a):
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > No ale to chyba w wyroku karnym.
    > A pytanie - jak zrozumialem - dotyczylo srodka wobec podejrzanego...

    przecież napisał:
    "wniosek prokuratora do sądu"
    orzechy przeciwko dolarom, że chodzi o 335 kpk :)
    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-05-15 14:29:15
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > przecież napisał:
    > "wniosek prokuratora do sądu"
    > orzechy przeciwko dolarom, że chodzi o 335 kpk :)
    > --
    > http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

    Chodzi o wniosek (324 kpk) o umorzenie postępowania karnego wobec
    podejrzanego i
    zastosowanie środka zabezpieczającego.
    A czemu? 335 taki popularny?
    Pozdrawiam,
    Yarroll

  • 7. Data: 2006-05-15 14:36:47
    Od: stern <s...@0...pl>

    Yarroll napisał(a):

    > Chodzi o wniosek (324 kpk) o umorzenie postępowania karnego wobec
    > podejrzanego i
    > zastosowanie środka zabezpieczającego.
    > A czemu? 335 taki popularny?

    no :)

    czyli co do zasady się zgadza.
    prokurator chce, żeby sad zastosował ten środek.
    Wszystko jest ok :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-05-15 14:38:57
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Chodzi o wniosek (324 kpk) o umorzenie postępowania karnego wobec
    > podejrzanego i > zastosowanie środka zabezpieczającego.
    > A czemu? 335 taki popularny?

    No tak czyli podejrzany niepoczytalny, a srodek zabezpieczajacy pewno z art.
    99 kk. Z tym 335 to sie koledze chyba pomylilo, bo przy skazaniu bez
    rozprawy nie ma srodkow zabezpieczajacych

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 9. Data: 2006-05-15 14:45:07
    Od: stern <s...@0...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > No tak czyli podejrzany niepoczytalny, a srodek zabezpieczajacy pewno z art.
    > 99 kk. Z tym 335 to sie koledze chyba pomylilo, bo przy skazaniu bez
    > rozprawy nie ma srodkow zabezpieczajacych

    koledze się nie pomyliło, bo wbrew tytułowi posta prokurator wnosi o
    zastosowanie środka karnego z art. 39 pkt 2b) a te można stosować przy 335.

    pozdr.

    ms
    ps. warto czytać cały wątek :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 10. Data: 2006-05-15 14:58:17
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > koledze się nie pomyliło, bo wbrew tytułowi posta prokurator wnosi o
    > zastosowanie środka karnego z art. 39 pkt 2b) a te można stosować przy
> [...]

    Co tez uczynilem i cytuje pytajacego:

    "Czytam wlasnie wniosek prokuratora do sadu o zastosowanie środków
    zabezpieczających."

    Srodkow zabezpieczajacych - a wiec nie karnych. Srodki zabezpieczajace sluza
    zabezpieczeniu przed niepoczytalnym, co do ktorego nie mozna stosowac kar (w
    konsekwencji i srodkow karnych). Art. 39 pkt 2b znajduje sie rzeczywiscie w
    rozdziale "Srodki karne", jednak w tym wypadku ta dolegliwosc z pkt 2b jest
    srodkiem _zabezpieczajacym_, wiele wyjasnia przytoczony juz przeze mnie art.
    99 kk.

    Pozdrawiam,
    Michal