  • 1. Data: 2006-05-15 10:26:43
    Temat: wykup mieszkania
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam, jesli mieszkanie mialo zadluzenie zostalem wykluczony z czlonkostwa,
    ktore zostalo splacone na czlonka jeszcze nie wrocilem
    chce przepisac mieszkanie na kuzynke mam wkladu wlasnego 72% czyl izostaje
    28%, i spodzielnia mowi ze moge je wykupic za te 28% po wycenie przez
    rzeczoznawce to maja racje czy jak
    prosze o pomoc

  • 2. Data: 2006-05-15 20:09:34
    Temat: Re: wykup mieszkania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bartek wrote:

    > chce przepisac mieszkanie na kuzynke mam wkladu wlasnego 72% czyl izostaje
    > 28%, i spodzielnia mowi ze moge je wykupic za te 28% po wycenie przez
    > rzeczoznawce to maja racje czy jak

    Mieszkanie lokatorskie?

    Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu jest zasadniczo niezbywalne.
    Musisz najpierw przekształcić we własnościowe spółdzielcze prawo do
    lokalu, a potem sprzedać/podarować (pamiętaj o podatku 10% jak sprzedasz
    w ciągu 5 lat od wykupu).

    Natomiast jak ostatnio wykupywałem, to płaciłem tylko połowę brakującego
    do 100% wkładu lokatorskiego...