  • 1. Data: 2006-05-15 09:43:32
    Temat: ZUS,zdrowotne + student + dzialalnosc gospodarcza
    Od: g...@g...com

    Czy z faktu bycia studentem czerpie sie jakies korzysci przy zalozeniu
    dzialalnosci gospodarczej?
    Wiem o obnizonych stawkach zus, ale czy musze jako student placic
    zdrowotne skoro uczelnia je za mnie oplacala dotychczas?

  • 2. Data: 2006-05-15 09:57:46
    Od: g...@g...com

    Jestes pewien ze musisz placic jeszcze za siebie?
    Wydaje mi sie ze skladke placi sie tylko raz za jedna osobe - jest ona
    przeciez rowna dla wszystkich wiec skoro juz pracodawca za Ciebie placi
    to chyba Ty juz nie powinienes ?!
    Pytales w ZUSie ??

  • 3. Data: 2006-05-15 10:01:34
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > Wiem o obnizonych stawkach zus, ale czy musze jako student placic
    > zdrowotne skoro uczelnia je za mnie oplacala dotychczas?

    Musisz placic wszystkie ubezpieczenia.
    Bycie studentem nei daje zadnych ulg w DG.

    Zdrowotne placisz zawsze - za mnie pracodawca odprowadza zdrowotne a mimo to
    pusze je placic jeszcze z DG!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-05-15 10:29:54
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 15 maj o godzinie 11:57, na pl.soc.prawo, g...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > Wydaje mi sie ze skladke placi sie tylko raz za jedna osobe - jest ona
    > przeciez rowna dla wszystkich wiec skoro juz pracodawca za Ciebie placi

    Płacisz z każdej DG zarejestrowanej na os. fizyczną - jak będziesz miał 15
    firm - to zapłacisz 15 razy zdrowotne.

    --
    Herbi
    15-05-2006 12:29:48

  • 5. Data: 2006-05-15 10:48:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    g...@g...com napisał:

    >Wydaje mi sie ze skladke placi sie tylko raz za jedna osobe
    Tylko tak ci się wydaje.

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-05-15 12:03:33
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Płacisz z każdej DG zarejestrowanej na os. fizyczną - jak będziesz miał 15
    > firm - to zapłacisz 15 razy zdrowotne.

    dokładnie jest tak jak mówisz...
    składkę na ubezpieczenie zdrowotne płacisz z każdego sytułu ubezpieczenia.
    natomiast hjeśli chodzi o składki na ubezpieczenia społeczne płacisz w
    przypadku gdy np jeśli jesteś dodatkowo zatrudniony gdzieś i otrzymujesz
    wynagrodzenie powyżej minimalnego wynagrodzenia to z działalności
    gospodarczej płacisz tylko składkę zdrowotnę.
    musiałbyś sobie poczytać np na stronie ZUS o zbiegach różnych tytułów
    ubezpieczeń (chociaż nie jest to łatwe do dobrego zrozumienia) lub poprostu
    w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych z dnia 13 października 1998r.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-05-15 12:21:05
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Pytales w ZUSie ??

    Nie bede pytal o rzeczy oczywiste.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2006-05-15 15:59:25
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Nie bede pytal o rzeczy oczywiste.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    ja jestem z ZUS'u :P

  • 9. Data: 2006-05-16 08:55:02
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 15 maj o godzinie 14:03, na pl.soc.prawo, >>smola<< napisał(a):

    > dokładnie jest tak jak mówisz...

    No więc?

    > składkę na ubezpieczenie zdrowotne płacisz z każdego sytułu ubezpieczenia.

    A co ja napisałem, powyżej?

    > natomiast hjeśli chodzi o składki na ubezpieczenia społeczne...

    To nie było przedmiotem niniejszego wątku.

    > musiałbyś sobie poczytać np na stronie ZUS o ...

    Ja *musiałbym* poczytać?
    Przecież to nie ja jestem pytającym, nie ja rozpocząłem wątek.

    BTW - na jakim stanowisku pracujesz z ZUSie? Odźwierny, czy może palacz
    kotłowy? - Bez urazy smola - ale po treści twoich postów można domniemywać
    że.... jest konserwatorem powierzchni płaskich w ZUSie.

    --
    Herbi
    16-05-2006 10:54:59