  • 101. Data: 2008-04-04 15:57:26
    Temat: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Od: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Sprobuj, zobaczysz czy potrafisz :-)
    > Nie kazdy urodzil sie Szwajcarem :-)
    Jest ciężko ale da się. Najgorsze jest to że wtedy 80-90% kierowców
    wyprzedza mnie. W końcu nie o to chodzi aby być zawalidrogą. Jeżeli zamiast
    80 jak spora grupa będę jechał 70 to ilość wyprzedających istotnie się
    zmniejszy i o to chodzi żeby własnym zachowaniem regulować a nie deregulować
    zachowane otoczenia.

    > W trosce o mieszkancow wsi czy ze strachu przed mandatami ? :-)
    Chyba najbardziej w trosce o własne sumienie.
    Mandatów w czasie 5 letniej eksploatacji samochodu doatałem 2 i specjalnie
    mnie nie bolały. Gdyby mandat był jedynym wyznacznikiem ceny szybkiej jazdy
    jeździłbym setką przez wieś.

    > eee .. kto badal te ogolnospolecznosc ? :-)
    To są moje własne badania oparte na liczbie tych którzy sie nie zgadzają na
    taką prędkość i wyprzedzają. Część to szaleńcy, ale są tacy co wyprzedzają i
    jadą tylko troszkę szybciej. Wtedy wnioskuję że dla niego akceptowalną
    prędkością jest np 80km/h.

    > Ja tam nie wiem, ale cos mi sie wydaje ze policyjne FR pracuja czesto
    > i dlugo. Na szczescie ktos im nie daje pieniedzy na wieksza ilosc :-)
    Mam inne odczuie, ale mogę być w błędzie bo mało jeżdzę. W życiu nie
    dostałem jeszcze mandatu z fotoradaru.

    > Rozszerzyli o SM.
    To już coś, ale ciągle mało. Z mundurowymi kiepsko się rozmawia. Wolałbym z
    wójtem.

    >Gdyby gmina mogła to jest jakieś światełko na zrobienie biznesu przy
    > Twojego pomyslu ? Pewnie sie nie uda - jak to przepuscic przez GUM ?
    > Razem z kawalkiem asfaltu czy wezwac ich na sesje wyjazdowa ?
    W tej chwili nie wiem, nie mam wiedzy ani doświadczenia z certyfikacją
    urządzeń pomiarowych ale wydaje mi się że to nie było by problemem.
    Nie wiem czy urząd zatwierdza każdy egzemplarz, czy tylko próbki a producent
    ma dbać o zachowanie klasy przyrządu. Analogiczny problem to np. stacjonarna
    waga do TIRów. Jakoś się to certyfikuje.

    > Nie ma. Jedynie zadziala rynek - jak gmina bedzie zbyt pazerna
    > to kierowcy zaczna jezdzic przepisowo, a kredyt trzeba nadal splacac.
    O proszę kolejny mechanizm rynkowy regulujący sytuację. Pewnie jeszcze jest
    ich wiele.

    > W Polsce zyjemy - placic beda tylko frajerzy, nie piraci :-)
    A jak jest teraz? Kto płaci mandaty? Czy też tylko frajerzy?
    Pewnie zawsze będzie jakaś grupa uchylająca się przed prawem. Pytanie tylko
    jak duża.
    Generalnie gminie trudniej będzie wymusić wypłatę mandatu. Można tak zrobić
    że gmina będzie zciagała należności tylko ze swoich ludzi a obcych odsyłała
    do ich miejsca rejestracji pojazdu. Niestety to wymaga budowanie
    ogólnopolskiej infrastruktury.
    Druga sprawa to gminie ciężko będzie karać znajomych i to może być
    patologiczne. Trzeba było by każdej sprawie nadawać kolejny numer typu:
    numer_jednostki/numer_rejestratora/numer_kolejny_man
    datu. Wtedy trudniej
    było by się wyspowiadać z dziury po usuniętym, anulowanym nandacie.

    > W Polsce ? Z reguly nie warto :-(
    Może będzie warto :-)

    > Wlasnie ze hurtem. Niech urzedasy napisza na nowo uzasadnienia. Moze
    > przy okazji pomysla czy zasadne sa ..
    Przy hurtowym podejściu robi się dużo bałaganu, bo o tym ktoś zapomiał, tu
    nie zdążył itp. powstaje haos.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 102. Data: 2008-04-05 13:56:09
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Samotnik wrote:
    > Co jeszcze mogę zrobić? Bo chyba już tylko pozostało kupić jakieś działko

    Ktoś tam sugerował lustro ale to może być trudne bo "zasięg" lustra jest
    względnie mały, natomiast mój znajomy ma wyjazd z magazynu, z którego
    wyjeżdża zawsze tyłem (i do tego powoli bo wąsko i samochód spory - więc
    trwa to dobrych paręnaście sekund. Do ściany przyczepił pomaranczowego
    koguta (niebieski policyjny to chyba nie najlepszy pomysł) z taką pikającą
    trąbką jak przy cofaniu ciężarówek. Zastanawiał się też nad kamerą
    przemysłową i monitorem w zasięgu wzroku kierowcy (co u ciebie może się
    sprawdzić, można kamerę zaczepić na wysokim słupie, żeby obejmowała
    kilkaset metrów drogi - koszt też niezbyt duży).

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 103. Data: 2008-04-07 06:53:43
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino nastukał(-a):

    > Oczywiście.

    > Nie zrobiłeś.
    > Zakaz wyjeżdżania jest bezwzględny.
    > A jak masz kłopot z oceną prędkości przeciwnika to oddaj prawo jazdy
    > - stwarzasz większego zagrożenie niż on.

    Bardzo chętnie, jeśli tylko mi wytłumaczysz w jaki sposób ocenić
    prędkość innego użytkownika drogi ("przeciwnika"), którego ze względu
    na ukształtowanie drogi NIE WIDAĆ.
    Jeśli projektant drogi przewidział np. drogę dojazdową 70 metrów za
    zakrętem - i postawił ograniczenie do 50 - to mam prawo zakładać, że
    jeśli nie widzę samochodu na tej drodze od zakrętu, to mogę się
    bezpieczenie włączyć.
    Przelicz to - 100km/h to około 30 m/s.
    50 km/h - około 15 m/s
    Mamy 70 metrów - przy 100 km/h, user pokona te 70 metrów w 2,5 sekundy.
    przy 50 km/h - prawie 5 sekund.
    W 5 sekund spokojnie przyspieszę do 50 km/h. User jedzie 50 km/h, nawet
    się do mnie nie zbliża.
    w 2,5 - no nie wiem, musiałbym spróbować. A i nawet jesli mi sie uda,
    to na nim według ciebie wymuszę - bo on leci 100 km/h, dwa razy
    szybciej od dozwolonej. Więc ładuje mi sie w kufer trąbiąc i mrygając
    wsciekle światłami.

    Jeszcze jedno:
    wiesz dlaczego jak cię policja złapie na wjechaniu na skrzyżowanie na
    czerwonym, to nie wykpisz się tym, że jechałeś, było zielone, i się
    zmieniło na żółte, a potem czerwone i nie zdążyłeś wyhamować?
    Bo długość żółtego jest dopasowana do prędkości dozwolonej.
    Jak jedziesz zgodnie z przepisami, masz zielone i zapali ci się żółte,
    a potem czerwone, przed wjechaniem na skrzyżowanie, to zawsze zdążysz
    wyhamować.
    Może się zdarzyć tak, że jadąc przepisowo wjedziesz na żółtym - własnie
    sie zapaliło i okej.
    Ale jeśli wjechałeś na czerwonym to albo celowo, albo jechałes za
    szybko.
    I możesz płakać i jęczeć że tu nikt nie jeździ zgodnie z przepisami,
    ale policja to zleje.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 104. Data: 2008-04-07 07:02:52
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    W pl.soc.prawo Massai <t...@w...pl> napisal:
> [...]
    > Jak jedziesz zgodnie z przepisami, masz zielone i zapali ci się żółte,
    > a potem czerwone, przed wjechaniem na skrzyżowanie, to zawsze zdążysz

    Blad w rozumowaniu idealistycznym. Tak powinno byc, ale tak nie jest.
    Na wielu skrzyzowaniach swiatla sa NIEDOPASOWANE okresami
    swiecenia do predkosci dopuszczalnej. Przyklad mi najblizszy
    spieprzonych dokladnie swiatel, gdzie juz mnie raz skasowano
    z boku w roku 1996: Krakow, skrzyzowanie Bronowickiej z wyjazdem z Armii
    Krajowej. Skrzyzowanie ma ok. 40 m dlugosci, zolte swieca ok. 0,3..0,5 s.
    i zaraz wpuszczaja ludzi z boku. Przy 50 km/h (13,8 m/s) zolte powinny sie
    swiecic co najmniej 2,9 s. Obecnie aby legalnie i BEZPIECZNIE przejechac to
    skrzyzowanie musialbys w terenie zabudowanym rozwinac co najmniej 360 km/h.
    Absurd!
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 105. Data: 2008-04-07 07:43:18
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Massai pisze:

> [...]
    > sie zapaliło i okej.
    > Ale jeśli wjechałeś na czerwonym to albo celowo, albo jechałes za

    Jasne, a zarówno osobówka ważąca 900 kg, jak i TIR z wagą kilku ton
    hamują z dozwolonych 50 km/h na tym samym odcinku?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 106. Data: 2008-04-07 08:24:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > 50 km/h - około 15 m/s
    > Mamy 70 metrów - przy 100 km/h, user pokona te 70 metrów w 2,5 sekundy.

    No dokładnie.
    Czyli jeśli trafi Cię w przód, bok etc - to znaczy że był w Twoim polu
    widzenia gdy ruszałeś - wina Twoja.
    Jak Cię trafi w tył kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem - to wina jego.
    Proste.

    > wiesz dlaczego jak cię policja złapie na wjechaniu na skrzyżowanie na
    > czerwonym,

    Nie wjeżdżam na skrzyżowania na czerwonym, tak z zasady.
    Przestań wreszcie sugerować że każdy jeździ tak tragicznie jak Ty.

  • 107. Data: 2008-04-07 09:41:28
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino nastukał(-a):

> [...]
    > polu widzenia gdy ruszałeś - wina Twoja. Jak Cię trafi w tył
    > kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem - to wina jego. Proste.

    Tym niemniej, nawet jak wyhamuje, według definicji - wymusiłem
    pierwszeństwo.
    I według Twojego rozumowania - winny jestem ja. Nawet te kilkadziesiat
    metrów za skrzyżowaniem. Bo nie ważne ile jechał, wymusiłem więc moja
    wina.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 108. Data: 2008-04-07 09:49:58
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na dr=?UTF-8?B?b2R6ZQ==?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kocureq nastuka(-a):

    > Jasne, a zarówno osobówka ważąca 900 kg, jak i TIR z wagą kilku
    > ton hamują z dozwolonych 50 km/h na tym samym odcinku?

    Hm? Jak TIR ma problem z wyhamowaniem, bo załadowany pod sufit, to
    powinien jechać wolniej, prawda?

    Znasz jakiś przepis dający ci prawo wjechać na czerwonym, jeśli nie
    jesteś pojazdem uprzywilejowanym?

    Na żółtym owszem, jeśli hamowanie spowodowałoby niebezpieczną
    sytuację na drodze, etc.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 109. Data: 2008-04-07 10:32:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Cavallino nastukał(-a):

    > Tym niemniej, nawet jak wyhamuje, według definicji - wymusiłem
    > pierwszeństwo.

    No dokładnie, tyle że nieświadomie.

    > I według Twojego rozumowania - winny jestem ja.

    Wymuszenia tak - kolizji niekoniecznie.

  • 110. Data: 2008-04-07 17:16:35
    Temat: Re: Jak wymusi? ni?sz? pr?dko?? na drodze
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Nostradamus pisze:
    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Taaaa. Po pierwsze: tylko ten konkretny sąd. A po drugie: skad wiesz,
    > że bez cienia wątpliwości?
    > Z reguły pewność siebie wypowiadającego się znamionuje nikłą wiedzę.
    > To włączający się do ruchu musi ustąpić pierwszeństwo . Nawet pijanemu i
    > temu bez prawa jazdy, Temu szybkiemu mogą "zaliczyć" przyczynienie.

    gowno prawda. pianego mozesz z drogi zepchnac a i tak bedzie jego wina
    (z autopsji)

    pozdrawiam
    SlawcioD