    From: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Date: Fri, 4 Apr 2008 17:57:26 +0200
    <ft2hko$a5s$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@4...com>

    > Sprobuj, zobaczysz czy potrafisz :-)
    > Nie kazdy urodzil sie Szwajcarem :-)
    Jest ciężko ale da się. Najgorsze jest to że wtedy 80-90% kierowców
    wyprzedza mnie. W końcu nie o to chodzi aby być zawalidrogą. Jeżeli zamiast
    80 jak spora grupa będę jechał 70 to ilość wyprzedających istotnie się
    zmniejszy i o to chodzi żeby własnym zachowaniem regulować a nie deregulować
    zachowane otoczenia.

    > W trosce o mieszkancow wsi czy ze strachu przed mandatami ? :-)
    Chyba najbardziej w trosce o własne sumienie.
    Mandatów w czasie 5 letniej eksploatacji samochodu doatałem 2 i specjalnie
    mnie nie bolały. Gdyby mandat był jedynym wyznacznikiem ceny szybkiej jazdy
    jeździłbym setką przez wieś.

    > eee .. kto badal te ogolnospolecznosc ? :-)
    To są moje własne badania oparte na liczbie tych którzy sie nie zgadzają na
    taką prędkość i wyprzedzają. Część to szaleńcy, ale są tacy co wyprzedzają i
    jadą tylko troszkę szybciej. Wtedy wnioskuję że dla niego akceptowalną
    prędkością jest np 80km/h.

    > Ja tam nie wiem, ale cos mi sie wydaje ze policyjne FR pracuja czesto
    > i dlugo. Na szczescie ktos im nie daje pieniedzy na wieksza ilosc :-)
    Mam inne odczuie, ale mogę być w błędzie bo mało jeżdzę. W życiu nie
    dostałem jeszcze mandatu z fotoradaru.

    > Rozszerzyli o SM.
    To już coś, ale ciągle mało. Z mundurowymi kiepsko się rozmawia. Wolałbym z
    wójtem.

    >Gdyby gmina mogła to jest jakieś światełko na zrobienie biznesu przy
    > Twojego pomyslu ? Pewnie sie nie uda - jak to przepuscic przez GUM ?
    > Razem z kawalkiem asfaltu czy wezwac ich na sesje wyjazdowa ?
    W tej chwili nie wiem, nie mam wiedzy ani doświadczenia z certyfikacją
    urządzeń pomiarowych ale wydaje mi się że to nie było by problemem.
    Nie wiem czy urząd zatwierdza każdy egzemplarz, czy tylko próbki a producent
    ma dbać o zachowanie klasy przyrządu. Analogiczny problem to np. stacjonarna
    waga do TIRów. Jakoś się to certyfikuje.

    > Nie ma. Jedynie zadziala rynek - jak gmina bedzie zbyt pazerna
    > to kierowcy zaczna jezdzic przepisowo, a kredyt trzeba nadal splacac.
    O proszę kolejny mechanizm rynkowy regulujący sytuację. Pewnie jeszcze jest
    ich wiele.

    > W Polsce zyjemy - placic beda tylko frajerzy, nie piraci :-)
    A jak jest teraz? Kto płaci mandaty? Czy też tylko frajerzy?
    Pewnie zawsze będzie jakaś grupa uchylająca się przed prawem. Pytanie tylko
    jak duża.
    Generalnie gminie trudniej będzie wymusić wypłatę mandatu. Można tak zrobić
    że gmina będzie zciagała należności tylko ze swoich ludzi a obcych odsyłała
    do ich miejsca rejestracji pojazdu. Niestety to wymaga budowanie
    ogólnopolskiej infrastruktury.
    Druga sprawa to gminie ciężko będzie karać znajomych i to może być
    patologiczne. Trzeba było by każdej sprawie nadawać kolejny numer typu:
    numer_jednostki/numer_rejestratora/numer_kolejny_man
    datu. Wtedy trudniej
    było by się wyspowiadać z dziury po usuniętym, anulowanym nandacie.

    > W Polsce ? Z reguly nie warto :-(
    Może będzie warto :-)

    > Wlasnie ze hurtem. Niech urzedasy napisza na nowo uzasadnienia. Moze
    > przy okazji pomysla czy zasadne sa ..
    Przy hurtowym podejściu robi się dużo bałaganu, bo o tym ktoś zapomiał, tu
    nie zdążył itp. powstaje haos.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl