  • 41. Data: 2011-08-17 16:50:25
    Temat: Re: Jak uziemić oszusta?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Problem w tym, że jest prawdopodobne, iż oszustw dostanie po łbie.
    > A osobny problem jest z odpowiedzią na pytanie: "a co z tego wyniknie
    > dla Ciebie".

    No i właśnie z tego powodu, siedem razy się zastanowię, czy warto dla
    ideałów.

    J.

  • 42. Data: 2011-08-17 19:39:58
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-17 18:50, krys pisze:

    > No i właśnie z tego powodu, siedem razy się zastanowię, czy warto dla
    > ideałów.

    Nie dla idealow tylko w celu wyeliminowania patologii.
    Ja nie rozumiem: kazdy sie zachwyca, jak to w zachodniej europie
    (kiedys) albo w skandynawii drzwi na klucz nawet nie musza zamykac,
    rower jak postawisz to predzej zardzewieje niz ktos ukradnie, a jak
    trzeba eliminowac patologie na wlasnym podworku to kazdy sie zastanawia,
    czy warto...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 43. Data: 2011-08-17 21:46:43
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    venioo wrote:

    > Nie dla idealow tylko w celu wyeliminowania patologii.

    Ja na policji byłam, swoje zrobiłam. Policja WIE o oszustach, mam nadzieję
    że wywiaże się z powinności. Przeczytaj wątek wstecz - dla "wyeliminowania
    patologii" raczej nie bede chciała być "zamieszana w sprawę kradzieży
    zegarka". Don Kichogtem nie zostanę.

    > Ja nie rozumiem:[...]

    Zrozumiesz, jak doświadczysz na własnej skórze. Czasem gra nie warta
    świeczki
    J.

  • 44. Data: 2011-08-18 06:10:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    krys napisał(a) :

    > Zrozumiesz, jak doświadczysz na własnej skórze. Czasem gra nie warta
    > świeczki

    Jasne. Wydać kolejne 3,50 na list to już za dużo. Lepiej popsioczyć
    na grupach dyskusyjnych.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 45. Data: 2011-08-18 06:52:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    krys pisze:

    > No i właśnie z tego powodu, siedem razy się zastanowię, czy warto dla
    > ideałów.

    warto - bo jeśli nie "dostanie po łbie", znajdzie się więcej takich,
    którzy będą oszukiwać.
    http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=7&t=7182#repl
    y_7563
    Tu też ktoś przykładnie chce ukarać oszusta.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 46. Data: 2011-08-18 07:38:04
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Pendrive napisał:

    > jestes zamieszany w sprawe oszustwa :-)

    Raczej "zamieszana" :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 47. Data: 2011-08-18 09:33:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Jasne. Wydać kolejne 3,50 na list to już za dużo. Lepiej popsioczyć
    > na grupach dyskusyjnych.

    Po pierwsze - nie psioczę, tylko pytam o możliwości - czy z nich skorzystam,
    to moja sprawa, bo moje ryzyko (patrz: A.L. i pocisk znaleziony na ulicy).
    Po drugie - zmarnowałam dwie godziny,zeby złozyc zawiadomienie o
    przestępstwie. Jakoś nie widzę, żebyś się oburzał, że przez półtora miesiąca
    policja nie zdołała zakończyć prostej sprawy?
    J.

  • 48. Data: 2011-08-18 09:45:55
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > warto - bo jeśli nie "dostanie po łbie", znajdzie się więcej takich,
    > którzy będą oszukiwać.

    Nie wiem - wiem, że w sprawie tego oszusta zostały złożone co najnmniej dwa
    doniesienia na policję, jest opisany na www.dodajoszusta.pl, zgłosiłam go do
    administratorów portali, na których się ogłaszał, zgłosiłam do firmy, której
    nazwy używał w mailu, co go uwiarygodniało.
    Ogłasza się nadal, a ja jak go wytropię, zgłaszam oszusta portalowi.

    > http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=7&t=7182#repl
    y_7563
    > Tu też ktoś przykładnie chce ukarać oszusta.

    No widzisz, ja znalazałam 7 - 8 osób, które chętnie przyłączyłyby się do
    sprawy, a jednak policjant powiedział, że "to go nie interesuje, i oni
    powinni sami się zgłosić".

    A identyczne oferty wyszperałam w necie z 2008r. - to też świadczy o tym, że
    oszuści w tym kraju mogą spać spokojnie, o ile wyłudzają małe kwoty od wielu
    osób.
    J.

  • 49. Data: 2011-08-18 10:54:53
    Temat: [OT]Re: Jak uziemić oszusta?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.08.2011 11:33), krys wrote:
    > zmarnowałam dwie godziny,zeby złozyc zawiadomienie o
    > przestępstwie.

    Swoją drogą, czy nie sądzicie że jest to świadoma, bądź podświadoma,
    taktyka Policji żeby ludzie im głowy nie zawracali i w pracy nie
    przeszkadzali?

    Miałem z Policją 3 razy do czynienia jako zgłaszający:
    - włamano się do klatki na rowery i skradziono mi mój. Poszedłem
    zgłosiłem. Czas zgłaszania - 2.5h.

    - wybito mi szybę na parkingu (większa akcja wybijania, każdy tamtej
    nocy stracił szybę na tym parkingu), zgłosiłem. Czas zgłaszania - 4h!,
    potem jeszcze 2h za rok w celu potwierdzenia zeznań. W sumie 6h
    stracone, z lekkimi szansami na odzyskanie zawrotnej kwoty 50zł, bo
    sprawców złapali prawie od razu.

    - teściowa znalazła w pociągu namiot. W sensie - jej współpasażerka
    wysiadła przed nią bez swojego namiotu, teściowa złapała namiot i
    wysiadła za nią, ale ta jej zniknęła w tłumie. Na dworcu biura rzeczy
    znalezionych - brak. W kasach/informacji - oni nie są od tego. Kręci się
    2 policjantów, odbiło nam że się do nich zwróciliśmy. Efekt - 1h
    spisywania protokołu na stojąco, a tylko dlatego tak krótko, że
    uparliśmy się że się śpieszymy i nie chcemy z nimi iść na komisariat
    (tam by nam zeszło ze 3 godziny jak nic, niech się tylko panowie
    policjanci dorwali do maszyny do pisania :D).

    Nie wspomnę o szwagrze, który 10 lat temu był świadkiem pobicia. Do
    dzisiaj jest ciągany do komendy i do sądu z obowiązkowym straszeniem
    doprowadzeniem jakby się nie stawił, mimo że w miedzyczasie się
    przeprowadził na drugi koniec Polski.

    Mam wrażenie, że to jest celowe, żeby taki obywatel jeden z drugim po
    takich doświadczeniach kalkulował "nic mi nie przyjdzie z tego, zaś
    czasu natracę od groma, olewam".

    p. m.

  • 50. Data: 2011-08-18 11:17:35
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik krys napisał:

> [...]
    > oszuści w tym kraju mogą spać spokojnie, o ile wyłudzają małe kwoty od wielu

    Tak prawdę mówiąc to zdecydowanie lepiej jest jak będzie na niego kilka
    zgłoszeń zamiast jednego, po pierwsze dopinguje to policje bo będzie
    miała albo kilka niewykrytych albo wykrytych przestępstw a nie jedno, po
    drugie oszustwa są ścigane z urzędu niezależnie od kwoty i zgłaszającego
    oprócz czasu nie kosztuje nic takie zgłoszenie a jak oszust dostanie po
    kolei kilka wyroków to nie będzie zawieszenia kary a recydywa.