  • 11. Data: 2012-03-11 18:52:06
    Temat: Re: Jak trudno jest uzyskać zezwolenie na broń?
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    news:jjiofd$89q$2@inews.gazeta.pl...

    > Obywatelstwo nie jest koneiczne. Wystarczy pobyt w tym kraju, co da się
    > "przeskoczyć".

    Podaj przykład kraju gdzie obywatel cudzoziemiec, czyli nie posiadajacy
    obywatelstwa danego kraju, dostaje zewolenie na posiadanie broni do obrony
    osobistej ...Moze USA , sprawdze to ...
    .

    > A Polak z EKB?

    EKB to jest tylko potwierdzenie ze dany obywatel posiada zezwolenie na
    posiadanie broni do polowan lub zawodów sportowych, wjazd z taka bronia moze
    byc dopuszczalny tylko na zawody lub polowanie z osobnym zaproszeniem na
    bron i amunicje, nie znam przypadku posiadania przez cudzoziemca EKB na bron
    do obrony osobistej, wjazd z taka bronia jest regulowany przez inne
    przepisy.

  • 12. Data: 2012-03-11 19:50:43
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-11 19:20:58 +0100, Piotrek <p...@p...onet.pl> said:

    > Pobicia ani zranienia na razie nie było, groźby - owszem. Jeśli one
    > też się kwalifikują,

    Czy się kwalifikują napisano w ustawie.
    Zajrzałeś tam?

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2012-03-11 20:49:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2012 20:50:43 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Czy się kwalifikują napisano w ustawie.
    > Zajrzałeś tam?

    Moze Ty tez zajrzyj :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2012-03-11 21:10:43
    Od: Kapec <n...@p...pl>

    W dniu 2012-03-11 19:20, Piotrek pisze:

    > Tak, chodzi właśnie o ten przypadek.

    > Pobicia ani zranienia na razie nie było, groźby - owszem. Jeśli one
    > też się kwalifikują,
    > to wystarczy zgłosić je na policję czy też może agresor musi być
    > jeszcze na tyle
    > uprzejmy, żeby wyrecytować je głośno i wyraźnie do dyktafonu?

    Moze kup sobie psa albo zmien zawod na mniej stresujacy, bo wiesz jak
    wykonujesz zawod wymagajacy "Jaj" to te "jaja" trzeba miec.

  • 15. Data: 2012-03-11 21:21:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-11 21:49:09 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Moze Ty tez zajrzyj :)

    Przeiceż wiem co tam stoi - w ustawie napisano wyraźnie co i jak
    się musi stać, a problemem jest to, że autor wątku wprawdzie wie gdzie
    zamówić kaburę, ale nie ma ochoty czytać ustaw, tylko chce wejścia od
    tyłu sklepu.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2012-03-11 21:57:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2012 22:21:58 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Przeiceż wiem co tam stoi - w ustawie napisano wyraźnie co i jak
    > się musi stać

    Rzecz w tym, ze nie napisano co sie musi stac, tylko co sie moze stac.
    Przytoczono przyklady sytuacji mogacych stanowic przeslanke do wydania
    pozwolenia ale z drugiej strony w zaden sposob nie obligujacych Policji do
    jego wydania.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 17. Data: 2012-03-11 22:20:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O ile wiem, podlega takim samym ograniczeniom, jak obcokrajowiec z EKB.

    Tylko które prawo do niego stosować?

  • 18. Data: 2012-03-12 09:50:34
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-11 22:57:44 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Rzecz w tym, ze nie napisano co sie musi stac,

    Ależ napisano dokładnie - tyle, że Piotrek musi to przecztać i zadać
    sobie pytania, a następnie na nie odpowiedzieć - oczywiście na poziomie
    innym niż: "no, czuję, że z bronią nie byłbym zagrożony" czy
    "przysięgam, że mi ktoś kiedyś groził".

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2012-03-12 18:44:12
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-11 16:50, Piotrek pisze:
> [...]
    > podstawy, aby sądzić, że na gadaniu się nie skończy. Czy samo w sobie
    > stanowiłoby to już realną podstawę do ubiegania się o zezwolenie na
    > broń, czy może dla policji/sądu dopiero wylądowanie delikwenta na
    > oddziale intensywnej terapii byłoby sugestią, że istotnie ma prawo
    > czuć się zagrożony? Oczywiście cały czas piszę tu o tzw. "zwykłym
    > obywatelu", bo z tego co wiadomo przynajmniej kilku polityków ma w
    > domu (albo i nosi cały czas przy sobie) gnata, co znaczy, że mimo
    > braku realnych podstaw zgodę na jego posiadanie uzyskali bez większego

    Podstawa to, żeby udowodnić ponadprzeciętne zagrożenie własnej osoby
    należy mieć jakieś potwierdzenia tych faktów samo napisanie we wniosku
    takich wynurzeń nie wystarczy. Jeśli ktoś ci groził i te groźby
    wzbudzały u Ciebie obawę, że zostaną spełnione to jest to przestępstwo i
    na dowód takiego zdarzenia lub zdarzeń jest lub są złożone przez Ciebie
    zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w jednostce Policji na której
    terenie te fakty miały miejsce. Każdy fakt podany przez Ciebie we
    wniosku będzie weryfikowany wnioskami i zapytaniami do Organów lub osób,
    które mogłyby potwierdzić podane przez Ciebie zdarzenia. Fakt
    wykonywania zawodu w RP nie jest równoznaczne z jakimkolwiek zagrożeniem
    chyba, że byłeś ofiarą przestępstwa w czasie wykonywania czynności
    zawodowych co może potwierdzić twój pracodawca. Niestety gdy
    przestaniesz pracować w określonym zawodzie to będzie to zarazem
    podstawa do cofnięcia Tobie pozwolenia ponieważ utracisz okoliczności
    faktyczne dzięki którym otrzymałeś pozwolenie. Dodatkowo cała procedura
    jest dosyć kosztowna i może się np. okazać, że będziesz miał
    okoliczności co do wydania zezwolenia ale nie zdasz egzaminu i to będzie
    podstawą odmowy wydania pozwolenia. Konkretne procedury i wnioski w
    sprawie ubiegania się o broń znajdziesz na stronach Wydziałów Postępowań
    Administracyjnych właściwych Komend Wojewódzkich Policji.

    Z poważaniem mauser50

  • 20. Data: 2012-03-13 15:23:26
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>