  • 1. Data: 2012-03-10 09:58:06
    Temat: Zatrudnienie kobiety w ciąży
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Mam następujące pytanko do Was wtajemniczonych w akty prawne.
    Kobieta na początku ciąży szuka pracy. Lekarz prowadzący nie widzi
    przeciwwskazań, kobieta chce pracować. Na rozmowie kwalifikacyjnej nie
    mówi, że jest w ciąży. Potencjalny pracodawca o to nie pyta. Zatrudnia
    taką kobietę i po, powiedzmy 4 miesiącach, okazuje się, że musi iść na
    zwolnienie. Czy grożą jakieś konsekwencje prawne, że kobieta nie
    powiedziała na początku, że jest w ciąży? Podkreślam jeszcze raz, że
    chce pracować i po urlopie macierzyńskim chce wrócić do pracy. Nie
    chodzi o żadną fikcyjną umowę celem pozyskania świadczenia chorobowego z
    ZUS, ani tym podobne. Ona chce pracować.

    --
    Pozdrowienia
    Radek

  • 2. Data: 2012-03-10 10:05:17
    Temat: Re: Zatrudnienie kobiety w ciąży
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Buster" <r...@w...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chodzi o żadną fikcyjną umowę celem pozyskania świadczenia chorobowego z
    > ZUS, ani tym podobne. Ona chce pracować.

    NAwet jak potencjalny pracodawca zapyta, a ona nie powie, to żadnej
    odpowiedzialności nie poniesie.

  • 3. Data: 2012-03-10 21:09:50
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    prawidłowo. to zależy od lekarza a nie pracodawcy. Z tym ze lekarz
    jedzie po bandzie.
    trochę nie jego biznes czy kobita jest czy nie jest. Z drugiej strony to
    też zależy od rodzaju pracy. Gdybym ja zatrudniał i musiał szkolić,
    zażądałbym zwrotu kasy za szkolenia w dowolnym przypadku niemożności
    wykonywania pracy.
    nie. Prawne nie.
    postaw się jednak na miejscu pracodawcy.
    Skoro zatrudnia kogoś do wykonywania pracy, chce aby ta praca była
    wykonana i "Wisi mu" powód niewykonania. Teraz będzie musiał
    przeanalizować za i przeciw. czy lepiej poczekać ponad 6 miesięcy +
    zwolnienia na dziecko+ niewyspana matka, czy zwolnić i zatrudnić innego
    pracownika. Jeśli to mała rozwijająca się firma - kalkulator odpowie ze
    6m stagnacji to wielka strata. jeśli moloch - może poczekać.

    > NAwet jak potencjalny pracodawca zapyta, a ona nie powie, to żadnej
    > odpowiedzialności nie poniesie.

    tu bym taki pewny nie był. tzn być może to nie sprawa pracodawcy, być
    może niema prawa pytać ale jeśli zapyta: czy ma pani jamnika, osoba
    właśnie zatrudniana powinna odpowiedzieć prawdę albo odmówić odpowiedzi.
    jak bym to spokojnie podciągnął pod perfidne kłamstwo. Zatrudniać kogoś
    kto kłamie? Dziękuje, bezrobocie wysokie, znajdzie się ktoś inny.
    ToMasz

  • 4. Data: 2012-03-10 21:14:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak bym to spokojnie podciągnął pod perfidne kłamstwo. Zatrudniać kogoś
    > kto kłamie? Dziękuje, bezrobocie wysokie, znajdzie się ktoś inny.

    Prywatnie, to bym sie moze i nawet z Tobą zgodził, ale od strony prawnej
    taki powód jako podstawa zwolnienia z pracy nie przejdzie.

  • 5. Data: 2012-03-10 21:31:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2012 22:09, ToMasz pisze:

    > też zależy od rodzaju pracy. Gdybym ja zatrudniał i musiał szkolić,
    > zażądałbym zwrotu kasy za szkolenia w dowolnym przypadku niemożności
    > wykonywania pracy.

    Taaak, człowiek ma np. wypadek (zwłaszcza przy pracy), a ty potem
    jeszcze od niego żądasz zwrotu kosztów szkolenia...

    Niezły z ciebie skurwysyn - nic dziwnego, że jak się pojawiasz w
    okolicy, to ludzie zaczynają przeklinać, nawet przy dzieciach.

    [ciach]

> [...]
    > wykonana i "Wisi mu" powód niewykonania. Teraz będzie musiał
    > przeanalizować za i przeciw. czy lepiej poczekać ponad 6 miesięcy +

    Jakieś 6 miesięcy??

    > zwolnienia na dziecko+ niewyspana matka, czy zwolnić i zatrudnić innego

    Równie dobrze zwolnienia "na dziecko" może brać i ojciec, a niewyspani z
    reguły będą i ojciec, i matka.

    Będziesz musiał zatem ograniczyć zatrudnianie do osób bezdzietnych z
    gwarancją pozostania bezdzietnymi, którzy w dodatku na pewno nigdy nie
    "zabalują" wieczorem ani nie zachorują... ale niestety na pozytronowe
    humanoidalne roboty to będziesz musiał jeszcze dłuuuuuuuuugo czekać.

    [ciach]

> [...]
    > właśnie zatrudniana powinna odpowiedzieć prawdę albo odmówić odpowiedzi.
    > jak bym to spokojnie podciągnął pod perfidne kłamstwo. Zatrudniać kogoś

    Gacie sobie podciągnij.

    > kto kłamie? Dziękuje, bezrobocie wysokie, znajdzie się ktoś inny.

    No, zwłaszcza w marketingu trzeba zatrudniać idealnie prawdomównych ;->

    Swoją szosą tego typu pytania powinny być prawnie zakazane w procesie
    rekrutacji - i nie byłoby problemu.

  • 6. Data: 2012-03-10 22:34:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Taaak, człowiek ma np. wypadek (zwłaszcza przy pracy), a ty potem
    > jeszcze od niego żądasz zwrotu kosztów szkolenia...
    masz specyficzny sposób wkładania słów w usta rozmówców. Coś jakby
    człowiek na stanowisku, który nie znosi sprzeciwu, a rozmówce łatwiej
    jest ośmieszyć niż pokonać argumentem.
    Wypadek przy pacy to bardzo specyficzny powód zwolnienia. Samo słowo
    wypadek, jak dla mnie, odsuwa na dalszy plan sprawy finansowe.

    > Niezły z ciebie skurwysyn - nic dziwnego, że jak się pojawiasz w
    > okolicy, to ludzie zaczynają przeklinać, nawet przy dzieciach.
    jak juz pisałem wyżej. Nigdy nikogo nie zatrudniłem, sam jestem
    pracownikiem, ale mam wyobraźnie. Tu jej nie masz? Bo kultury napewno nie.

    > Jakieś 6 miesięcy??
    moja żona od 4 miesiąca była na chorobowym, prawie 6 miesięcy
    macierzyński + zaległy urlop. ile razem? minimum tydzień, ale która
    kobieta na to pójdzie?

    > Równie dobrze zwolnienia "na dziecko" może brać i ojciec, a niewyspani z
    > reguły będą i ojciec, i matka.
    Wszyscy o tym wiedzą, nikt tak nie robi. po co te słowa? aby udowodnić
    ze rozminąłem się z prawdą w 0.8% tatusiów na macierzyńskim (sztuczny
    cycek zajebiscie poprawia odporność niemowalaka) i 30% tych co nie mogą
    bez żonki spać w drugim pokoju?

> [...]
    > "zabalują" wieczorem ani nie zachorują... ale niestety na pozytronowe
    > humanoidalne roboty to będziesz musiał jeszcze dłuuuuuuuuugo czekać.
    Brawo. Nie zatrudniam i nie będę zatrudniał. Jeszcze coś? Teraz pomyśl!
    jakiś obrotny "Kaźik" z Twojej rodziny kupuje busa, 5 straganów jeździ
    na wieś po warzywa i sprzedaje je na targowiskach. zatrudnia 5 osób. Jak
    sam napiałeś raz na jakiś czas ktoś się rozchoruje, pójdzie na urlop -
    jakoś się "pochwyta" A tu nagle 3 babki na macierzyński. Co teraz? nie
    ma prawa zatrudnić nowych osób do handlu? Co jak mu ta kobitka wróci? MA
    pecha i tyle. Sama historyjki z moich 5 wcześniejszych zdani nie umiała
    wymyślić?

    > Gacie sobie podciągnij.
    bo? bo brakło Ci argumentów? Jesteś pracodawcą. patrzysz z gabinetu a tu
    facet przyjechał na rozmowę wstępną fajnym autem. tak przez przypadek
    pytasz, normalnie jak człowiek człowieka. prawo jazdy pan ma? a gość
    mówi - nie niemam. co robisz? zakaz pytania? zakaz myślenia po
    kłamstwie? GDYBYM ja zatrudniał - upewniłbym się czy facet zrozumiał
    pytanie i NIE dałbym pracy. Jak teraz kłamie - niech spada na drzewo.
    MAsz inne zdanie? Napisz, jak Ci nic "w usta nie wkładam"

    > No, zwłaszcza w marketingu trzeba zatrudniać idealnie prawdomównych ;->
    Ostatnio na grupie TV była sprawa: czy "ma możliwość nagrywania" znaczy
    " da się wszystko nagrać" jak nie widzisz różnicy, to w istocie każdy
    marketingowiec to kłamca

    > Swoją szosą tego typu pytania powinny być prawnie zakazane w procesie
    > rekrutacji - i nie byłoby problemu.
    Tylko że to nie państwo daje prace, nie państwo ją odbiera. Państwo
    natomiast nakłada durne regulacje, byle by wiekszość zagłosowała w
    wyborach prawidłowo.
    Wiesz na przykład jakie preferencje ma pracownik/ pracodawca
    _niepełnosprawny_ podpisujący umowę o prace?
    ToMsz

  • 7. Data: 2012-03-11 06:43:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Prywatnie, to bym sie moze i nawet z Tobą zgodził, ale od strony
    > prawnej taki powód jako podstawa zwolnienia z pracy nie przejdzie.

    Więc do papierów pójdzie coś innego.

  • 8. Data: 2012-03-11 06:47:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

> [...]
    > nie "zabalują" wieczorem ani nie zachorują... ale niestety na
    > pozytronowe humanoidalne roboty to będziesz musiał jeszcze

    Podobno mamy znaczne bezrobocie.

    > Swoją szosą tego typu pytania powinny być prawnie zakazane w
    > procesie rekrutacji - i nie byłoby problemu.

    Na rynku pracy kobiety i tak mają pod górkę, każda tego typu regulacja
    sprawę jeszcze pogorszy. W następnym kroku będziesz musiał
    zaproponować zakaz pytania o płeć.

  • 9. Data: 2012-03-11 15:10:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.03.2012 07:47, Alek pisze:

    > Na rynku pracy kobiety i tak mają pod górkę, każda tego typu regulacja
    > sprawę jeszcze pogorszy. W następnym kroku będziesz musiał zaproponować
    > zakaz pytania o płeć.

    Zasadniczo zakaz dyskryminacji ze względu na płeć obowiązuje.

  • 10. Data: 2012-03-11 15:28:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2012 23:34, ToMasz pisze:
    > masz specyficzny sposób wkładania słów w usta rozmówców. Coś jakby
    > człowiek na stanowisku, który nie znosi sprzeciwu, a rozmówce łatwiej
    > jest ośmieszyć niż pokonać argumentem.

    Kłamiesz.

> [...]

    "Gdybym ja zatrudniał i musiał szkolić, zażądałbym zwrotu kasy za
    szkolenia w *dowolnym* przypadku niemożności wykonywania pracy."

    Zgadnij, czyją wypowiedź zacytowałem, kłamco.

    A może masz jakiś kłopot ze zrozumieniem słowa "dowolny"?

    > jak juz pisałem wyżej. Nigdy nikogo nie zatrudniłem, sam jestem
    > pracownikiem, ale mam wyobraźnie. Tu jej nie masz? Bo kultury napewno nie.

    Nie będzie mnie kłamca o kulturze pouczał.

    > moja żona od 4 miesiąca była na chorobowym, prawie 6 miesięcy
    > macierzyński + zaległy urlop. ile razem? minimum tydzień, ale która
    > kobieta na to pójdzie?

    Od 4. miesiąca ciąży?? No to może twoja jakieś straszne chucherko (albo
    obibok) i jeszcze ty jej przy dziecku w ogóle nie pomagałeś, więc
    musiała tyle na urlopie siedzieć.

    > Wszyscy o tym wiedzą, nikt tak nie robi.

    Może TY tak nie robisz. Ale ty to nie wszyscy.

    > po co te słowa? aby udowodnić

    Bo są prawdziwe. Co, niewygodna prawda? Twój problem!

    > ze rozminąłem się z prawdą w 0.8% tatusiów na macierzyńskim (sztuczny
    > cycek zajebiscie poprawia odporność niemowalaka) i 30% tych co nie mogą

    Mam duże wątpliwości, czy w ogóle miałeś kiedyś żonę, nie wspominając o
    żonie z dzieckiem... Można karmić naturalnym pokarmem bez obecności
    matki - sposobów jest tyle i tak znane, że tylko kompletny ignorant w
    dziedzinie opieki nad dzieckiem by o nich nie wiedział.

    [ciach]

    > sam napiałeś raz na jakiś czas ktoś się rozchoruje, pójdzie na urlop -
    > jakoś się "pochwyta" A tu nagle 3 babki na macierzyński. Co teraz? nie

    No tak, spisek - specjalnie się zmówią mieć dzieci jednocześnie...

    > ma prawa zatrudnić nowych osób do handlu? Co jak mu ta kobitka wróci?

    Ty nie masz nie tylko kultury, ale też tej swojej rzekomej wyobraźni. No
    i oczywiście podstaw wiedzy. Zatrudnienia "na zastępstwo" nie są niczym
    nowym ani rzadkim.

    > bo? bo brakło Ci argumentów?

    Nie. Swoje gacie możesz sobie podciągać. A nie cudze wypowiedzi.

    [ciach reszta bredni]