  • 1. Data: 2012-03-12 11:54:45
    Temat: Wyrok i jego nieotrzymanie - zmiana miejsca zamieszkania
    Od: "Cpl" <n...@s...com>

    Otrzymalem dziś pismo od komornika. Od sądu nie otrzymałem wyroku - sprawa
    wpłynęła do nich gdy jeszcze miałem inne dane meldunkowe. Gdy wysłano mi
    wyrok, byłem wymeldowany i zameldowany pod nowym adresem. List z wyrokiem do
    nich wrócił i się uprawomocnił, dlatego mam na karku komornika. Podpytałem w
    sądzie i powiedziano mi że wprawdzie nie mają prawa udzielać porad prawnych,
    ale są sposoby, by przywrócić sprawie bieg i napisać sprzeciw do wyroku. Jak
    to zrobić :) to moje pytanie.

  • 2. Data: 2012-03-12 13:47:40
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Cpl" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > porad prawnych, ale są sposoby, by przywrócić sprawie bieg i napisać
    > sprzeciw do wyroku. Jak to zrobić :) to moje pytanie.

    Minister Gowin uwolni zawody prawnicze więc napewno ktoś odpowie na Twoje
    pytanie.

    jeszcze nie uwolniony prawnik

  • 3. Data: 2012-03-12 16:57:01
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Patrz wątek Nakaz za plecami, a nawet kómórnik ;-)
    PS. Masz bardzo mało czasu, 7 dni od odbioru pisma!

    -----

  • 4. Data: 2012-03-12 17:09:26
    Od: "Cpl" <n...@s...com>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Patrz wątek Nakaz za plecami, a nawet kómórnik ;-)
    > PS. Masz bardzo mało czasu, 7 dni od odbioru pisma!

    Dziękuję! Już smaruję pismo i lecę na pocztę. 7 dni nie minie.

  • 5. Data: 2012-03-15 14:28:45
    Od: "Cpl" <n...@s...com>

    Jeszcze jedno pytanie do Was. E-sąd do kórego wniosłem sprzeciw jest
    oddalony około 180 km od mojego zamieszkania. Można prosić o przekazanie
    sprawy do sądu w moim miejscu zamieszkania?

  • 6. Data: 2012-03-15 14:31:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/15/2012 03:28 PM, Cpl wrote:
    > Jeszcze jedno pytanie do Was. E-sąd do kórego wniosłem sprzeciw jest
    > oddalony około 180 km od mojego zamieszkania. Można prosić o przekazanie
    > sprawy do sądu w moim miejscu zamieszkania?

    E-sąd jest jeden i do Lublina jeździć nie będziesz musiał. Najpierw to
    musisz złożyć wniosek o przywrócenie terminu a później sprzeciw od
    nakazu zapłaty.

    --
    Artur

  • 7. Data: 2012-03-15 18:08:35
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2012-03-15 15:31, AZ pisze:

    > E-sąd jest jeden i do Lublina jeździć nie będziesz musiał. Najpierw to
    > musisz złożyć wniosek o przywrócenie terminu a później sprzeciw od
    > nakazu zapłaty.

    razem, razem!

    Icek

  • 8. Data: 2012-03-16 14:26:13
    Od: "Cpl" <n...@s...com>

    > razem, razem!

    Poszło jedno z drugim. Teraz jak to będzie wyglądać? Dalej sprawę rozpatruje
    e-sąd czy będzie normalna rozprawa na którą będę musiał jechać? Jak mam
    blokować komornika? Napisałem do nich maila, żeby się wstrzymali z egzekucją
    i dostałem coś takiego :

    Zgodnie z art. 820 k.p.c., na wniosek dłużnika postępowanie ulega
    zawieszeniu, jeżeli sąd uchylił natychmiastową wykonalność tytułu lub
    wstrzymał jego wykonanie albo dłużnik złożył zabezpieczenie konieczne według
    orzeczenia sądowego do zwolnienia go od egzekucji. Komornik w chwili obecnej
    nie widzi przesłanek do zawieszenia postępowania. Wobec powyższego należało
    postanowić jak w sentencji.