    From: mauser50 <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak trudno jest uzyskać zezwolenie na broń?
    Date: Mon, 12 Mar 2012 19:44:12 +0100

    W dniu 2012-03-11 16:50, Piotrek pisze:
    > Pytanie jak w temacie: czy uzyskanie pozwolenia na posiadanie broni
    > palnej w Polsce jest w ogóle możliwe w przypadku "zwykłego
    > śmiertelnika"? Czytałem, że graniczy to z cudem i aby pojawił się
    > chociaż cień szansy, należy udowodnić realne zagrożenie zdrowia/życia.
    > Załóżmy następującą sytuację. Ktoś chwilowo wykonuje pewien zawód,
    > który nie tylko nie cieszy się społecznym szacunkiem, ale przysparza
    > mu też wrogów. Człowiek ten zarówno podczas pracy, jak i w wolnym
    > czasie przynajmniej kilka razy usłyszał groźby pod swoim adresem i są
> [...]

    Podstawa to, żeby udowodnić ponadprzeciętne zagrożenie własnej osoby
    należy mieć jakieś potwierdzenia tych faktów samo napisanie we wniosku
    takich wynurzeń nie wystarczy. Jeśli ktoś ci groził i te groźby
    wzbudzały u Ciebie obawę, że zostaną spełnione to jest to przestępstwo i
    na dowód takiego zdarzenia lub zdarzeń jest lub są złożone przez Ciebie
    zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w jednostce Policji na której
    terenie te fakty miały miejsce. Każdy fakt podany przez Ciebie we
    wniosku będzie weryfikowany wnioskami i zapytaniami do Organów lub osób,
    które mogłyby potwierdzić podane przez Ciebie zdarzenia. Fakt
    wykonywania zawodu w RP nie jest równoznaczne z jakimkolwiek zagrożeniem
    chyba, że byłeś ofiarą przestępstwa w czasie wykonywania czynności
    zawodowych co może potwierdzić twój pracodawca. Niestety gdy
    przestaniesz pracować w określonym zawodzie to będzie to zarazem
    podstawa do cofnięcia Tobie pozwolenia ponieważ utracisz okoliczności
    faktyczne dzięki którym otrzymałeś pozwolenie. Dodatkowo cała procedura
    jest dosyć kosztowna i może się np. okazać, że będziesz miał
    okoliczności co do wydania zezwolenia ale nie zdasz egzaminu i to będzie
    podstawą odmowy wydania pozwolenia. Konkretne procedury i wnioski w
    sprawie ubiegania się o broń znajdziesz na stronach Wydziałów Postępowań
    Administracyjnych właściwych Komend Wojewódzkich Policji.

    Z poważaniem mauser50