  • 31. Data: 2005-11-10 23:46:14
    Temat: Re: Jak sie bronic przed "zaborem" komputera?
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> wrote in message
    news:slrndn7ltg.qvn.pipene-news@beast.tu.kielce.pl..
    .
    > In the darkest hour on Fri, 11 Nov 2005 00:00:41 +0100,
    > Marcin Wasilewski <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> screamed:

    > Wiesz, jeśli policjanci we wszystkich komendach zrobią jeden wielki
    > klaster,
    > to kto wie, może przed przedawnieniem uda się rozszyfrować chociaż pół
    > takiego przypadku. Inna sprawa - to szybkie i przede wszystkim trwałe
    > "pozbycie" się klucza w donglu. (-: Tej wady nie posiada szyfrowanie
    > software'owe - klucz masz w pamięci, niestety ulotnej (-;

    Dongla mozesz zrobic sobie na procesorku, cos nietypowego, zeby w chwili
    podniesienia komputera sie kasowal :-)

  • 32. Data: 2005-11-10 23:50:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Cos ci sie pomerdalo :-) To bylo lamanie klucza 64 bitowego
    > http://www.distributed.net/rc5/
    > i trwalo 1757 dni na przeliczeniowych 45 tysiacach komputerow. Teraz
    > zastanow sie ile pradu to zjadlo i kto za to zaplaci zeby ci wyrwac z
    > gardla ten e-mail do kochanki :-)

    No to jest lepiej niż napisałem :D,
    Pozostaje przekonać kolegę, który uważa, że policja wszystko potrafi :)

    A klucz? Jeden trzyma się w bezpiecznym miejscu u zaufanej osoby, a do
    drugiego, to umieszczamy przy komputerze młotek, kilka razy w krzem i niech
    myślą co z tym zrobić :D

    --
    Marcin Wasilewski

    polska kolej w obiektywie:
    http://www.ostbahn.pl

  • 33. Data: 2005-11-11 00:03:42
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

    "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> wrote in message

    > No to jest lepiej niż napisałem :D,
    > Pozostaje przekonać kolegę, który uważa, że policja wszystko potrafi :)

    To nie jest przeciw Policji! Ludzie ! To jest przeciw konkurencji, ktora
    chce wyeliminowac z rynku inne podmioty gospodarcze lub w celu ochrony
    wlasnych dobr intelektualnych na wlasnym komputerze.
    Nie wiem czy byles osobiscie w sklepie Military PL i czy widziales te noze,
    ze patrzac na nie przechodza ci ciarki po plecach :-) A jednak do zabijania
    sie ich nie kupuje. Podobno prawdopodobienstwo utraty zycia jest duzo
    wieksze z rak kogos z rodziny niz w wyniku napadu na ulicy. W domach uzywa
    sie nozy kuchennych i tasakow do miesa :-)

    Zreszta z donoszeniem to jet tak, ze kij ma 2 konce :-) Drugim na celowniku
    jest zwykle donoszacy :-)

    > A klucz? Jeden trzyma się w bezpiecznym miejscu u zaufanej osoby, a do
    > drugiego, to umieszczamy przy komputerze młotek, kilka razy w krzem i
    > niech myślą co z tym zrobić :D

    Ten przy kompie niech bedzie ten drugi ale z innymi numerkami w srodku :-)
    Dysk wtedy wyglada na dopiero co zainstalowany. Zaufanej osoby nie potrzeba,
    bo dane nalezy regularnie wynosic jako kopie na plytach zaszyfrowanych PGP.
    Poniewaz oryginalne programy mamy wiec zakup komputera i ich ponowna
    instalacja nie sprawia klopotu. Ten wlasciwy kluczyk hmmm... Moze kolega
    elektronik zrobi cos niezbyt typowego ?

  • 34. Data: 2005-11-11 00:09:14
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 11 Nov 2005 00:44:05 +0100,
    kkornik <k...@k...com> screamed:
    > Cos ci sie pomerdalo :-) To bylo lamanie klucza 64 bitowego
    > http://www.distributed.net/rc5/
    > i trwalo 1757 dni na przeliczeniowych 45 tysiacach komputerow. Teraz
    > zastanow sie ile pradu to zjadlo i kto za to zaplaci zeby ci wyrwac z gardla
    > ten e-mail do kochanki :-)
    >
    > Policzmy dla DES128, ktory ma efektywnie 112 bitow (nie wazne czemu ale tyle
    > ma)
    > kazdy 1 bit wydluza ten czas 2x
    >
    > czyli 1757 dni (dla klucza 64bit) razy 2^48 = 1757 * 281474976710656 =
    > 494551534080622592 tyle dni na DES 128 (on ma 112 bit efektywnie)

    Trzebaby jeszcze pomnożyć przez stosunek czasu liczenia jednego algorytmu
    do drugiego. Można z czapy dać 0.75 (-;

    > to ile to lat - liczymy: to co wyszlo dzielimy przez 365 = 1354935709809924
    >
    > Slonce zgasnie za 5.000.000.000 wiec podzielmy ile razy nam sie slonce
    > zamieni w gwiazde :-)

    Ciekawa jednostka. Taką się jeszcze nie posługiwałem (-;

    > 270.987 tyle slonc musi zgasnac :-) dla DES128 zeby go zlamac :-) Nawet
    > przyjmujac postep techniczny to i tak nie ma on znaczenia.
    >
    > dla DES192 pomnozymy to co wyzej razy 2^56
    >
    > Zyjemy srednio 75lat ..... ktos dokonczy obliczenia ? :-)

    Proszę bardzo - nasz 18.065.809.464.132 potomek nieźle za to beknie...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 01:04:25 user up 10792 days, 12:59, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Backup not found: A)bort, R)etry, M)assive heart failure?

  • 35. Data: 2005-11-11 00:28:07
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

    > Proszę bardzo - nasz 18.065.809.464.132 potomek nieźle za to beknie...

    Potomek w kolejnym ukladzie slonecznym chyba :-)

    Jest inny aspekt, taki jak ustawy o ochronie tajemnicy sluzbowej. Nie wiem
    czy pamietacie pikantne przedruki w pewnej poczytnej gazecie, pochodzace z
    dyskow wyniesionych czy sprzedanych za flaszke? A co bedzie jak ktos
    ukradnie komputer z domu, zerknie co na nim siedzi i pomysli, ze skoro
    wlasciciel czatowal na boku z laskami to moze pociagnac go jeszcze malym
    szantazykiem ? A okradziony pracuje na jakims stanowisku ? A nawet jak nie
    pracuje to czy go szantazowac nie mozna ?
    A kradzieze na zlecenie? A informacja handlowa? A projekty, a software
    pisany latami? A zazdrosna zona? No i te przypadki donosu z podlozeniem
    niedozwolonych tresci? Nie musi byc to zaraz porno ale jakies podlozone
    dane, ktore nie powinny nigdy w danej maszynie byc? I co i anonimowy telefon
    i co dalej?

  • 36. Data: 2005-11-11 01:04:11
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

    > He, he 192 bitowa DESSa :) Życzę szczęścia,

    Marcinie, DESA to byla za komuny taka siec sklepow :-) A to jest TDES Triple
    Data Encryption Standard :-)

    Na Allegro tez to sprzedaja
    http://www.allegro.pl/search.php?string=szyfrowanie
    i tu tez
    http://www.icomp.pl/
    i tu tez
    http://sklep.komputronik.pl/katalog.php?kat=4054

  • 37. Data: 2005-11-11 08:13:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    perl napisał(a):

    [...]

    > Tylko ze IE ma to wbudowane celowo.

    Hmmm... Potrafisz to udowodnic? Jezeli tak to jest z kogo sciagac odszkodowanie ;)

    j.

  • 38. Data: 2005-11-11 08:32:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2005 17:13:46 +0100,
    osoba podpisana: Zbig.T <t...@i...pl>
    napisała:

    > Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > "Na złodzieju czapka gore ?"
    > Bez urazy, ale to chyba jest wiadome czym trzeba się okazac,
    No czym ? W przypadku chodzącego u mnie Linuksa ? Słucham ?
    KJ

    People who make no mistakes do not usually make anything.

  • 39. Data: 2005-11-11 08:35:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

  • 40. Data: 2005-11-11 13:41:04
    Od: "wacek" <w...@w...pl>

    > Tylko ze IE ma to wbudowane celowo.

    nie wiem, nie wgryzalem sie w to, ale z choinki sie urwales? myslisz ze
    dobry windows sam za ciebie wszystko zrobi? zainstaluj i dobrze skonfiguruj
    zapore sieciowa, poograniczaj dostepy aplikacjom w rejestrach, nikt za
    ciebie za darmo tego nie zrobi! nikt nie twierdzi za Bill G. to dobry wujek
    z ameryki