  • 1. Data: 2005-11-10 14:11:24
    Temat: ZUS konto bankowe dlug wspolnika
    Od: "MM" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jest taka oto sytuacja prowdzilem dzialalnosc w formie SC,
    wraz ze wspolnikiem rozliczalismy sie z ZUS'em osobno jako oddzielni
    platnicy skladek. Moj wspolnik nie placil skladek na ZUS przez jakis okres
    po czym ZUS za pomoca banku sciagnal zalegla kase z naszego konta firmowego
    a bank wystawil za to sowity rachunek. Teraz bank chce scigac ze mnie te oplaty
    i nie wiem jak sie bronic i czy jest wogole na to szansa.
    Przeraza mnie pozycja banku ale moim zdaniem ZUS nie powinien tych pieniedzy
    szukac na koncie SC tylko na rachunku np osobistym wspolnika.
    Ja nie zalegalem ze skladkami wiec dlaczego mam placic ?
    Prosze o wszelkie wskazowki

    Pozdr
    Misiek

  • 2. Data: 2005-11-10 14:16:19
    Temat: Re: ZUS konto bankowe dlug wspolnika
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "MM" <e...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > ZUS nie powinien tych pieniedzy szukac na koncie SC tylko na
    > rachunku np osobistym wspolnika.

    Tylko, że "konto s.c.", to konto twoje i twojego wspólnika.

  • 3. Data: 2005-11-10 14:29:40
    Od: "MM" <e...@p...onet.pl>

    > "MM" <e...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Tylko, że "konto s.c.", to konto twoje i twojego wspólnika.
    Ja to rozumiem, ale zus sciagajac pieniadze z konta sciagnal moja
    czesc a ja nic mu nie bylem winien i jak to mam rozumiec ?
    Jezeli ja wezme kredyt na telewizor i przestane splacac to
    wowczas tez bank moglby sciagac pieniadze z naszego konta czyli
    wspolnik placilby za moj prywatny telewizor ?
    Wydaje mi sie ze "cos" tu jest nie dokonca oczywiste.

    Pozdr i dzieki
    Misiek

  • 4. Data: 2005-11-10 14:56:02
    Od: "MM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > szukac na koncie SC tylko na rachunku np osobistym wspolnika.
    > Ja nie zalegalem ze skladkami wiec dlaczego mam placic ?

    Wiem ze taka egzekucja mogla sie odbyc ale mi chodzi tylko o prowizje
    banku czy bank czasem nie powinien jej szukac tylko u mojego wspolnika ?

    Pozdr
    Mariusz