  • 21. Data: 2005-07-21 06:40:37
    Temat: Re: Jak mam traktowac takie pogróżki ?
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > Najlepiej napisz jeszcze raz i dokladnie: co chce zrobic ten osobnik?

    No więc jak pisalem wyżej, rozstaliśmy się w dość niemiłej atmosferze. On -
    były pracodawca, zalegał mi z wynagrodzeniem za ostatni przepracowany
    miesiąc. Próbowałem się do niego dodzwonić, ale nie odbierał telefonów ode
    mnie. Wysłałem pismo z ponagleniem. On je odebrał i zadzwonił do mnie z
    mniej więcej takim tekstem:
    "Pożałujesz tego pisemka, które mi wysłałeś. Teraz wszyscy się dowiedzą,
    jakim pracownikiem jesteś. Zamierzam umieścić gdzies w internecie informacje
    o tobie. Dowiem się też, gdzie teraz pracujesz i poinformuję o wszystkim
    twojego nowego pracodawcę". Mniej więcej tak to brzmiało. Jak można się
    domyślić, informacje jakie planuje zamieścić na mój temat nie byłyby
    obiektywne.

    Pozdrawiam
    jaQbek

  • 22. Data: 2005-07-21 06:46:14
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > twojego nowego pracodawcę". Mniej więcej tak to brzmiało. Jak można się
    > domyślić, informacje jakie planuje zamieścić na mój temat nie byłyby

    To raczej nie bedzie grozba rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci ani tym
    bardziej grozba z 190 kk...
    Tak jak pisal Jotte.

  • 23. Data: 2005-07-21 06:59:28
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > obiektywne.

    To raczej nie bedzie grozba rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci ani

    A zatem czym to będzie ?

  • 24. Data: 2005-07-21 07:06:41
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Ale grożenie pomówieniem czy zniesławieniem jest już groźbą bezprawną.

    I ile grozi popelnienim przestepstwa z art 212.
    Jesli grozi rozgloszeniem wiadomości uwłaczającej czci to niezupelnie.

    Prosty przyklad.
    Osoba A jest notorycznie oklamuje osobe B.

    1.7.2005 - osoba B mowi do A "powiem C i D ze jestes klamca bo bez przerwy mnie
    oklamujesz.

    Pytanie1. Czy zachowanie B wypelnialo znamiona 190 kk?
    Odpowiedz: nie, bo nie grozono przestepstwem z art 212 (zarzut prawdziwy i MIAL byc
    uczyniony nie publicznie
    - brak przestepstwa (213 par1)

    Pytanie 2. Czy zachowanie B bylo z definicji grozba bezprawna (nie karalna!)
    Odpowiedz: tak - bo B grozil rozgloszeniem tresci uwlaczajacej czci (ale prawdziwej)

    Oczywiscie jest pewien haczyk.

    Otoz co bedzie jesli

    10.7.2005 osoba B spelni grozbe (powie C i D) - brak przestepstwa
    11.7.2005 osoba B powtorzy to ale w radiu - kwestia 212 otwarta....

    ....ale nie przesadzona - bo na rozprwie sad uznaje ze B dzialal w obronie spolecznie
    uzasadnionego interesu... - brak przestepstwa.

    Konkludujac:
    O tym jak ocenic czyn z dnia 1.07.2005 decyduje dzialanie z 1.07.2005 a nie dzialanie
    kilka dni,
    tygodni czy miesiecy pozniej (tu: 10.7.2005).

    Jesli ktos powie ze odstrzeli ci glowe, ukradnie samochod, albo zlamie reke - bez
    watpienia 190 kk
    Ale jesli ktos powie ze "rozglosi wiadomości uwłaczającej twojej czci" - nie zawsze
    bedzie to rownoznaczne
    z popelnieniem przestepstwa z art. 212.

  • 25. Data: 2005-07-21 07:10:54
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > A zatem czym to będzie ?

    Informacja ze ktos zamiesci w internecie JAKIES informacje o tobie (np ze lubisz
    hamburgery,
    albo ze jestes rowny, uczciwy gosc).

  • 26. Data: 2005-07-21 07:26:06
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

> [...]

    > A zatem czym to będzie ?

    Informacja ze ktos zamiesci w internecie JAKIES informacje o tobie (np ze

    Nie oszukujmy się. Przecież i ja, i Ty doskonale wiemy, jakiego rodzaju
    informacje zamierza umieścić. Czy publiczne umieszczanie zniesławiających
    kogoś informacji, nawet jeżeli byłyby prawdziwe, jest prawnie dozwolone ?
    Czy w takim razie pozostaje mi czekać, aż swoje plany zrealizuje ?

  • 27. Data: 2005-07-21 08:35:27
    Od: adversim <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 00:35:48 +0200, Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > W wiadomości news:opst8g4lcct1aof6@papadopulos.tkdami.net adversim

    > Z tego co napisał pytający, to gdzie niby?

    Przepraszam oczywisty bląd pisarski chodzi o jak napisalem art 24 K.C z
    ktorego wynika ze chodziło mi o zaistnienie ZAGROZENIA naruszenia dobra
    osobistego. -a ono juz wystąpiło temu nie można zaprzeczyc

    - i mozna juz sie domagac zaniechania tych działań przed sądem cywilnym
    nie czekajac na realizacje tych obiecanych działań a tym samym nie
    czekając na powstanie skutkow naruszenia które nie musza byc szkodą.

    i oczywiscie napewno wystąpi przy realizacji tego zagrorzenia naruszenie
    dobr osobistych a czy zostaly lub zostana spełnione przeslanki ze 190 K.K
    to co najmniej wątpliwe.

    bo przeciez:

    Art. 190 [Groźba karalna] § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem
    przestępstwa NA JEJ SZKODE LUB SZKODE OSOBY NAJBLIZSZEJ, jeżeli groźba
    wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    - W podanym przepisie jedną z przesłanek musi być: cyt. na jej szkode
    itd. a powtarzam szkoda nie musi powstac
    (napewno powstało zagrorzenie naruszenia dobr osobistych i być moze
    powstanie samo naruszenie które nie musi sie wiązac ze szkodą. )
    a poza tym szkoda oraz związek przyczynowo miedzy działaniem zagrazającym
    a szkodą ktora tez trzeba wykazac graniczy z nie możliwością przed ich
    powstaniem:-) a jezeli powstanie to trodna rzecz

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2005-07-21 08:45:38
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

> [...]
    > nie czekajac na realizacje tych obiecanych działań a tym samym nie
    > czekając na powstanie skutkow naruszenia które nie musza byc szkodą.

    Jak taka procedura, chodzi mi o domaganie się zaniechania działań mających
    na celu naruszenie dobr osobistych, wygląda ?

  • 29. Data: 2005-07-21 13:33:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    NoMAD napisał(a):

    > Konkludujac:
    > O tym jak ocenic czyn z dnia 1.07.2005 decyduje dzialanie z 1.07.2005 a nie
    dzialanie kilka dni,
    > tygodni czy miesiecy pozniej (tu: 10.7.2005).

    Toż właśnie o tym mówię. Nie można relatywizować określonego zachowania
    z punktu widzenia tego co będzie w przyszłości.
    Przypominam że to ty stwierdziłeś:
    "Jesli zrealizuje ta grozbe - wtedy oczywiscie bedzie to karalne jako
    znieslawienie." - czyli stwierdziłeś że jak zrealizuje to będzie
    zniesławienie, ale jak tylko grozi to nie grozi zniesławieniem, tylko na
    razie nie wiadomo czym.
    Albo coś jest groźbą zniesławienia (przypominam że ja nie twierdziłem że
    w stanie faktycznym tak jest) i jest przestępstwem z art. 190 kk już w
    chwili jej wygłoszenia, albo nie jest i wtedy dla oceny tego czynu bez
    znaczenia jest to co stanie się potem, bo to co najwyżej będzie całkiem
    innym czynem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 30. Data: 2005-07-21 14:04:20
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Nie oszukujmy się. Przecież i ja, i Ty doskonale wiemy, jakiego rodzaju
    > informacje zamierza umieścić.

    Sek w tym ze ja nie wiem. Nie napisales tego.

    > Czy publiczne umieszczanie zniesławiających
    > kogoś informacji, nawet jeżeli byłyby prawdziwe, jest prawnie dozwolone ?

    Nie. Chyba ze zarzut ten sluzy obronie spolecznie uzasadnionego interesu.

    > Czy w takim razie pozostaje mi czekać, aż swoje plany zrealizuje ?

    Czemu masz czekac? Mozesz przeciez wyjasnic o co chodzi....