  • 1. Data: 2011-11-21 02:39:33
    Temat: Jak ludzi prawnie pozbawić emerytury...
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    ...i być "w porządku"? - ogłosić w expose przedłużenie wieku emerytalnego
    do 67 lat, argumentując, że dzięki dłuższemu opłacaniu skladek do ZUS przez
    pracowników polepszy się sytuacja finansowa emerytów.

    Fakty o których się w expose nie powiedziało są takie, że wobec już teraz
    powszechnie występującego braku miejsc pracy osoby tuż po 50-tce będą jak
    dotąd zwalniane z pracy pod każdym pretekstem oraz niezatrudniane w nowej.
    Tyle ze okres po zwolnieniu aż do uzyskania emerytury znacznie wydłuży się
    - powiększy się grupa osób bez środków do życia oraz ubezp. zdrowotnego.
    Przeciętny Polak płacąc składki przez 47 lat zaledwie niecałe 5 lat będzie
    pobierał emeryturę, Polka zaś 8,5 - o ile dożyją.
    I o to chodzi!

    Gdyby w ciągu tych 47 lat, pracując, comiesiecznie odkladali na emeryturę
    sumę relatywnie odpowiadajacą obecnej minimalnej stawcę ZUS (1100 zł) na
    własnym koncie (zakładajac w miarę uczciwe rozliczenia z bankiem plus
    waloryzację), dysponowaliby na emeryturze kwotą netto ok. 630000zł - netto,
    tzn bez odsetek od oszczędności, które to odsetki są procentem składanym,
    dajacym ogromny wzrost wartości netto!

    Licząc miesięczne koszty utrzymania jako 3000 zł, wystarczyłaby ta suma
    netto na przeżycie 17,5 lat w godnym komforcie, a nie średnio niecałe 7 w
    biedzie.
    Przy uwzględnieniu procentu składanego od rosnącej kwoty na koncie,
    sytuacja ta wyglądałaby o niebo LEPIEJ, o ile lepiej - nawet nie chce mi
    się liczyć, bo i tak nie dożyję...

  • 2. Data: 2011-11-21 02:42:57
    Temat: Re: Jak ludzi prawnie pozbawić emerytury...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/20/2011 8:39 PM, Ikselka wrote:
    > bo i tak nie dożyję...

    i o to chodzi.

  • 3. Data: 2011-11-21 02:59:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 20:42:57 -0600, witek napisał(a):

    > i o to chodzi.

    Nie, nie o to. Chodzi o to, że mój mąż musi jeszcze 15 lat zanosić 1100 zł
    co miesiąc do ZUS, zamiast sam sobie z nich wypłacać emeryturę już od lat
    30 i chromolić ZUS. I w tej sytuacji są miliony osób prowadzących DG.
    Rozumiem, że Ty nie masz i nie będziesz miał tego problemu jako zasiadający
    na państwowej posadzie - pensja leci co miesiąc i nie musisz się martwić,
    jak zarobić na ZUS, a na chleb to już tylko ewentualnie.
    :->

  • 4. Data: 2011-11-21 04:15:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/20/2011 8:59 PM, Ikselka wrote:

    > Nie, nie o to. Chodzi o to, że mój mąż musi jeszcze 15 lat zanosić 1100 zł
    > co miesiąc do ZUS, zamiast sam sobie z nich wypłacać emeryturę już od lat
    > 30 i chromolić ZUS.

    cos krecisz.
    jesli jeszcze musi przez 15 lat to zakladajac pesymistyczna wersje ma
    67-15 = 52 lata.
    jesli mialby sobie wyplacac od 30 lat to znaczy ze powinien zaczac w
    wieku lat 22.

    chyba przedobrzylas.

    > I w tej sytuacji są miliony osób prowadzących DG.

    i nieprowadzacych DG tez.

> [...]
    > na państwowej posadzie - pensja leci co miesiąc i nie musisz się martwić,
    > jak zarobić na ZUS, a na chleb to już tylko ewentualnie.

    jak ty na to wpadlas?

  • 5. Data: 2011-11-21 06:14:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-21, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Gdyby w ciągu tych 47 lat, pracując, comiesiecznie odkladali na emeryturę
    > sumę relatywnie odpowiadajacą obecnej minimalnej stawcę ZUS (1100 zł) na

    Z tego co pamiętam, to jednak nie 1100 zł, a jednak niecalą połowę tej stawki.

> [...]
    > tzn bez odsetek od oszczędności, które to odsetki są procentem składanym,

    I to wszystko pomniejszamy o inflację.

    > Licząc miesięczne koszty utrzymania jako 3000 zł,

    W 2011 (za 20 lat to będzie "nieco" więcej) i corocznie powiększamy
    o inflację.

    Sorry, ale takie proste wyliczenia to sobie można w buty wsadzić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-11-21 06:57:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek napisa?(a):

    > Należy wykazać tzw. "postawę obywatelską" czyli kopnąć w kalendarz przed
    > ukończeniem wieku emerytalnego. Wówczas obywatel nie naciąga państwa na
    > jakieś zbędne wydatki typu emerytura.

    W dzisiejszych czasach tzw 'kopniecie w kalendarz' zwykle tez wiaze sie
    z dosc duzymi kosztami. O wiele prosciej i taniej bedzie ustanowic prawo
    legalizujace i porzadkujace samobojstwa.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-11-21 07:33:57
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Należy wykazać tzw. "postawę obywatelską" czyli kopnąć w kalendarz przed
    ukończeniem wieku emerytalnego. Wówczas obywatel nie naciąga państwa na
    jakieś zbędne wydatki typu emerytura.

    Postuluję nawet wprowadzenie odznaczenia państwowego za taki czyn.
    W USA i ZSRR trwały próby samolotu z napędem jądrowym (mógłby latać
    non-stop). Amerykanom się nie udało, bo osłony reaktora były za ciężkie
    i nie chciał się wznieść. Rosjanie polecieli bez osłon. Piloci po
    zakończeniu lotu dostawali Order Lenina. Mimo świadomości przyjęcia
    potężnej dawki promieniowania chętnych nie brakowało. No i jaki prestiż
    dla rodziny potem. A wszystko to tanio i skutecznie.

    Byłby przy okazji kolejny dowód na tanie państwo.

    Jacek

  • 8. Data: 2011-11-21 07:53:51
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Z tego co pamiętam, to jednak nie 1100 zł, a jednak niecalą połowę tej
    > stawki.
    > p...@p...pl

    Prawdą jest że prowadzący działalność gospodarczą przekazuje do ZUS składke
    wyliczoną od średniej płacy, czyli aktualnie 9800 PLN. Oznacza to również ze
    większość otrzymująca płacę niższą niż średnia krajowa płaci składkę do ZUS
    niższą od prowadzącego działalność gospodarczą. Ale też będą mieć niższą
    emeryture z ZUS.
    Rachunek ile się z tego robi po dodaniu odsetek jest dostępny dla każdego
    jako stan jego konta w ZUS - nie dotyczy urodzonych przed 1949 r. i tych co
    nie weszli w nowy system. Dla nich emerytura z ZUS jest niższa od kwot
    teoretycznie wpłacanych przez wszystkie lata do ZUS.

    pozdr

  • 9. Data: 2011-11-21 08:05:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-21, Danusia <j...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Prawdą jest że prowadzący działalność gospodarczą przekazuje do ZUS składke
    > wyliczoną od średniej płacy, czyli aktualnie 9800 PLN.

    Po pierwsze nie od średniej, a od 60% średniego wynagrodzenia.

    Po drugie nie wiem skąd się wzięła ta kwota. W 2011 osoba prowadząca DG
    zobowiązana płacić składki, musiała na konto emerytalne wpłacić
    maksymalnie 4720,92 zł.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-11-21 09:46:50
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Masz rację. Trzeba obniżyć (najlepiej do zera) tzw. zasiłek pogrzebowy
    oraz promować ekologiczne pochówki np. przerobienie ciała na tzw. paliwo
    ze źródeł odnawialnych. Swego czasu nieźle to funkcjonowało np. w
    Birkenau ale marnowali energię wypuszczając ją w komin. Teraz mógłby być
    z tego ekologiczny prąd.
    Zaoszczędzone powierzchnie gruntów dotąd zajmowane na miejsca pochówku
    można by przeznaczyć na budowę oddziałów ZUS, czy innych pożytecznych
    instytucji.
    Jacek

    PS dobrze, że już dawno strawiłem śniadanie, bo mnie lekko zniesmaczył
    mój własny pomysł.....