  • 1. Data: 2011-11-19 21:46:51
    Temat: Napad na dostawce pizzy - kto odpowiada za towar?
    Od: " Nutulka" <n...@N...gazeta.pl>

    Hej, mój kuzyn (19 lat) pracuje jako dostawca pizzy. Został napadnięty gdy
    wiózł w sumie 4 pizze pod dwa różne, położone blisko siebie adresy. Całość
    warta około 120 zł. Gdy zsiadł ze skutera niedaleko bloku, do którego miał
    dostarczyć pizze podszedł do niego ktoś w kominiarce i zastraszył go nożem.
    Zabrał cztery pizze i drobne (około 30 zł). Było to koło 22:00, nie było
    świadków, kuzyn zgłosił się od razu na pobliski posterunek policji i złożył
    zawiadomienie o przestępstwie. Gdy wrócił do firmy, okazało się, że pomimo
    bezzwłocznego zgłoszenia zdarzenia na policję, on będzie musiał zapłacić za
    towar, który mu ukradziono i pieniądze, które pobrał z lokalu (te 30 zł
    drobnymi na wydawanie reszty). Kierownik powiedział mu, że mógł sobie całą
    historię wymyśleć a pizzę i kase dać kumplom a policja i tak nie będzie
    zajmować się taką sprawą. Kuzyn był zszokowany, ale kierownik mu powiedział,
    że jak mu się nie podoba, to niech idzie do sądu i obciął mu te 152 zł z
    wypłaty (wartośc 4 tych pizzy + 30 zł).

    Rodzina jest oburzona i nie wie jak zareagować. Czy kierownik miał rację? Czy
    dostawca odpowiada za towar finansowo gdy został napadnięty a towar
    skradziony? Jak to jest?

    Nutulka

  • 2. Data: 2011-11-19 22:24:00
    Temat: Re: Napad na dostawce pizzy - kto odpowiada za towar?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/19/2011 3:46 PM, Nutulka wrote:
> [...]
    >
    > Rodzina jest oburzona i nie wie jak zareagować. Czy kierownik miał rację? Czy
    > dostawca odpowiada za towar finansowo gdy został napadnięty a towar

    umowa o prace czy zlecenie?

  • 3. Data: 2011-11-19 23:00:24
    Od: " Nutulka" <n...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    Czy

    > umowa o prace czy zlecenie?

    Zlecenie. Dostawcy na umowę o pracę nie zatrudniają.
    Nutulka

  • 4. Data: 2011-11-19 23:12:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/19/2011 5:00 PM, Nutulka wrote:

> [...]
    > powiedział,

    > Czy

    > Zlecenie. Dostawcy na umowę o pracę nie zatrudniają.

    No to niewiele mozesz zrobic.
    przyjal zelecenie i go nie wykonal. Przy zleceniu sam sobie zapewnia
    forme pracy i jej bezpieczenstwo.
    Co do sposobu wypłaty (lub jej braku) to sie nie wypowiadam, bo widze,
    ze obei strony to na kocią łapę załatwiają. Ani słowa o wystawionym
    rachunku do umowy zelcenie nie słyszę, wiec pewnie nie macie pojącia o
    czym mowa.

    Przy czyms takim to nawet ciezko bedzie to przerobic na umowe o prace,
    chociaz pewnie z dobrym prawnikiem by sie dało. Kwestia co było w umowie
    napisane.

  • 5. Data: 2011-11-19 23:17:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > Kwestia co było w
    > umowie napisane.

    Zapewne nie było nawet umowy.
    (tzn spisanej)

  • 6. Data: 2011-11-19 23:20:14
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 11-11-20 00:00, Nutulka pisze:

    > Zlecenie. Dostawcy na umowę o pracę nie zatrudniają.

    Znajomy niedawno miał kolizję drogową z dostawcą pizzy. Znajomy -
    samochód, dostawca - skuter. Wypadek z winy dostawcy (wyjechał z
    drogi podporządkowanej) - wyglądało bardzo
    groźnie, facet wyleciał ze skutera i "przelobował" parę metrów.
    Niby wstał, otrzepał się, mimo to wezwano pogotowie i policję.
    Lekarz zdecydował, że facet jedzie do szpitala na obserwację.
    Dostawca chwycił telefon i do "centrali" powiedzieć co i jak.
    Za parę minut przyjechali z pizzeri samochodem i.....zabrali pizzę
    żeby dowieźć do klienta. Na siedzącego już w karetce dostawcę nawet
    nie rzucili okiem...

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 7. Data: 2011-11-20 09:50:54
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 20 Lis, 00:12, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    > Przy czyms takim to nawet ciezko bedzie to przerobic na umowe o prace,
    > chociaz pewnie z dobrym prawnikiem by sie dało. Kwestia co było w umowie

    Nie zgodzę się. Po pierwsze przy umowie zlecenia odpowiedzialność
    oparta jest na zasadzie winy (por. art. 471 Kodeksu cywilnego), a
    trudno mu przypisać winę w tym przypadku. Po drugie, dlaczego uważasz,
    że to była umowa zlecenia ? Sam fakt. że strony ją tak nazwały, to za
    mało. Liczy się m.in. to, czy była to praca podporządkowana (a sądzę,
    że raczej dostawał precyzyjne polecenia, np. pojedziesz tu i tu).

  • 8. Data: 2011-11-24 16:18:04
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    goldi wrote:

    > Nie zgodzę się. Po pierwsze przy umowie zlecenia odpowiedzialność
    > oparta jest na zasadzie winy (por. art. 471 Kodeksu cywilnego), a
    > trudno mu przypisać winę w tym przypadku.

    A czemu trudno?

    Toż to wina cywilna.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2011-11-24 20:38:22
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 24 Lis, 17:18, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

    > A czemu trudno?
    >
    > Toż to wina cywilna.
    >
    > --
    > Pozdro
    > Massai

    I na czym polega wina cywilna w tym wypadku ? Czy stracił te pizze
    przez niedbalstwo ? Należyta staranność miała polegać w tym przypadku
    na rzuceniu się z gołymi rękami na bandytę z nożem ?

  • 10. Data: 2011-11-25 01:41:52
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 20-11-2011 o 00:20:14 Cubus <c...@n...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Za parę minut przyjechali z pizzeri samochodem i.....zabrali pizzę
    > żeby dowieźć do klienta. Na siedzącego już w karetce dostawcę nawet

    "Zatrudnią" nowego. Sztuka jest sztuka.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com