  • 1. Data: 2011-11-20 17:37:55
    Temat: sklep internetowy a waluty
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie, jeżeli sklep internetowy oferuje towary
    zarówno w PLN jak i EUR czy GBP (możliwość wyboru
    jednej z walut w trakie dokonywania zakupów), to czy taki sklep
    jest zobowiązany do przedstawienia np. w informacjach o płatności
    tabelki z zastosowanym kursem walut?
    Czy np. aby zniwelować wahania kursowe przy przeliczaniu
    z PLN do EUR sklep może dorzucić powiedzmy 2-3% więcej
    do kursu średniego waluty NBP - czy mówiąc innymi słowami
    czy kurs waluty może być dowolnie ustalany przez sam sklep?

    Z góry dziekuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2011-11-20 18:23:40
    Temat: Re: sklep internetowy a waluty
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Kurs kupna i sprzedaży waluty (ewentualnie przelicznika przy sprzedaży
    produktów) nie jest odgórnie ustalany i każdy może sobie ustalić własny.

    Taki kurs/przelicznik powinien być widoczny dla klienta - ale to już
    nawet na logikę powinno być. Nie kupisz chyba nic jeśli nie wiesz ile za
    to zapłacisz. Możesz później się zdziwić :)

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2011-11-20 18:48:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > do kursu średniego waluty NBP - czy mówiąc innymi słowami
    > czy kurs waluty może być dowolnie ustalany przez sam sklep?

    Mogą prowadzić konto walutowe i to twój bank potrąci odpowiednią kwotę.

  • 4. Data: 2011-11-20 19:26:00
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]

    jednej z walut w trakie dokonywania zakupów), "

    >Nie kupisz chyba nic jeśli nie wiesz ile za to zapłacisz. Możesz później

    wiadomo ile klient zapłaci. W sklepie jest przycisk przełączania
    pomiędzy walutami, tak że w czasie rzeczywistym są przeliczane
    (fakt z poprzedniej wypowiedzi nie wynikało, że przeliczenie następuje
    w momencie wybru waluty) ceny i widzisz ile towar kosztuje w
    wybranej przez Ciebie walucie.

    Dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Darek