  • 21. Data: 2006-04-21 19:58:16
    Temat: Re: Jak ZUPELNIE pozbyc sie placenia podatku w Polsce (wyjazd z kraju na stale)
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    mvoicem wrote:
    > Przyjąć obywatelstwo innego państwa, które wyklucza podwójne
    > obywatelstwo, a które ma podpisane stosowne umowy z RP, tak że przyjęcie
    > tamtego obywatelstwa powoduje automatyczne utracenie tego.

    Mówisz o jakiejś konkretnej umowie, która taką możliwość przewiduje? Bo
    art. 34 ust. 2 Konstytucji mówi, że tak się nie da.

    Pomijając już fakt, że obywatelstwo nie jest wg. art. 3 updof kryterium
    istnienia obowiązku podatkowego.

    -------------------+
    -------------------+

  • 22. Data: 2006-04-21 20:00:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    qwerty wrote:
    > Podatek się płaci w tym państwie, w którym najwięcej się przebywa (w UE).

    Nieprawda. Skąd ten pomysł? I co ma UE do tego?

    -------------------+
    -------------------+

  • 23. Data: 2006-04-22 00:35:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Mówisz o jakiejś konkretnej umowie, która taką możliwość przewiduje? Bo
    > art. 34 ust. 2 Konstytucji mówi, że tak się nie da.

    Wiem że obywatele Ukrainy mający nadane obywatelstwo polskie
    automatycznie tracą obywatelstwo ukraińskie z dniem nadania obywatelstwa
    polskiego (a przynajmniej znam jeden taki przypadek). Podejrzewam że w
    drugą stronę będzie tak samo.

    p. m.

  • 24. Data: 2006-04-22 16:09:20
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > automatycznie tracą obywatelstwo ukraińskie z dniem nadania obywatelstwa
    > polskiego (a przynajmniej znam jeden taki przypadek). Podejrzewam że w

    Bo art. 32 ust. 2 dotyczy obywatelstwa polskiego, nie ukraińskiego. Nie
    mam pojęcia co się znajduje w konstytucji ukraińskiej, z tego co piszesz
    to pewnie dopuszcza ona utratę obywatelstwa z urzędu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 25. Data: 2006-04-26 15:58:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Bo art. 32 ust. 2 dotyczy obywatelstwa polskiego, nie ukraińskiego. Nie
    > mam pojęcia co się znajduje w konstytucji ukraińskiej, z tego co piszesz
    > to pewnie dopuszcza ona utratę obywatelstwa z urzędu.

    Tzn to nie jest tak że z urzędu - tzn ktoś podjął decyzję że takiemu a
    takiemu zabieramy obywatelstwo.

    Przypadek o którym mówię przy składaniu wniosku o nadanie obywatelstwa
    polskiego podpisał oświadczenie że wyraża zgodę na to że z chwilą
    nadania obywatelstwa polskiego traci ukraińskie - czyli było to za jego
    zgodą.

    p. m.