  • 1. Data: 2006-04-15 11:00:04
    Temat: Najemca nie chce opuscic lokalu
    Od: "news.tpi.pl" <m...@w...pl>

    Wynajmuje firmie lokal handlowy. Ostatnio wypowiedziałem im umowę najmu z
    zachowaniem terminu w niej przewidzianego.

    W odpowiedzi najemca (dokładnie zarządca sądowy) poinformował mnie, że moje
    wypowiedzenie jest bezskuteczne bo firma jest od pół roku jest w upadłości i
    chroni ich art. 90 prawa upadłosciowego i muszę poczekac aż postępowanie się
    zakończy, gdyż wierzyciel nie może wypowiedzic umowy w takim wypadku.

    Tylko czy ja jestem wierzycielem ? Wg w/w ustawy wierzycielem jest ten kto
    ma prawo do masy upadłosciowej.

    Czy ja mam takie prawo, skoro nigdy najemca nie był w zwłoce i nie powstał
    zaden dług ?

    Dariusz