  • 1. Data: 2006-04-15 14:55:17
    Temat: Przywiezienie samochodu na czesci - a formalnosci??
    Od: "sq1euo" <s...@w...pl>

    Witam
    Czy ktos sie orientuje, jakie formalnosci trzeba zalatwic,zeby przywiezc
    sobie auto na czesci zza granicy??
    Chce kupic takie stare VOLVO, rozebrac na czesci, poskaladac je sobie na
    strychu, a resztki (podloga itd) pociac i wywiezc na zlom. Jak to
    zrobic,zeby bylo legalnie i nikt sie nie czepial??

    --
    Jarek (SQ1EUO)
    s...@w...pl

  • 2. Data: 2006-04-15 15:02:57
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    sq1euo napisał(a):
> [...]
    > strychu, a resztki (podloga itd) pociac i wywiezc na zlom. Jak to
    > zrobic,zeby bylo legalnie i nikt sie nie czepial??

    Kup, przywiez, potnij.
    Nikt nie bedzie wnikal co sie stalo z samochodem, bo nikt nie ma wiedzy,
    ze ono w ogole wjechalo do Polski.
    Wytnij jedynie pole numerowe, zeby gdzies sie nie wydostalo.
    Dokumenty zostaw jakbys chcial silnik sprzedac. Ladniej wyglada na
    umowie jak jest numer silnika.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 3. Data: 2006-04-15 15:56:53
    Od: "sq1euo" <s...@w...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wytnij jedynie pole numerowe, zeby gdzies sie nie wydostalo.
    > Dokumenty zostaw jakbys chcial silnik sprzedac. Ladniej wyglada na umowie

    No,..OK,ale to jest tylko tak z "przymruzeniem oka",..czy faktycznie nic nie
    grozi?? A jak na granicy? nikt sie nie bedzie czepial co na lawecie wioze??
    Powiedzmy,ze wszystkie mozliwe czesci chce zostawic dla siebie,..a pozostala
    rame pociac i sprzedac,coby nie zawalalo mi miejsca.

    --
    Jarek (SQ1EUO)
    s...@w...pl

  • 4. Data: 2006-04-16 05:17:15
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    sq1euo napisał(a):
> [...]
    > Powiedzmy,ze wszystkie mozliwe czesci chce zostawic dla siebie,..a pozostala
    > rame pociac i sprzedac,coby nie zawalalo mi miejsca.

    Jak najbardziej powaznie.
    Na granicy moga (nie musza) sprawdzic tylko dokumenty zakupu: umowe,
    brief. Natomiast nawet jak sprawdza to nie trafia to do zadnej ewidencji.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 5. Data: 2006-04-22 16:07:37
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    sq1euo wrote:
    > Czy ktos sie orientuje, jakie formalnosci trzeba zalatwic,zeby przywiezc
    > sobie auto na czesci zza granicy??

    Zależy zza której granicy. Jeśli z UE, to przez granicę możesz bez
    formalności wozić (prawie) co chcesz, bez pytania urzędów o zdanie. Taki
    jest urok unii celnej. Formalności przy przewozie samochodów dotyczą
    dopiero ich rejestracji.