  • 11. Data: 2006-04-15 20:23:17
    Temat: Re: Jak ZUPELNIE pozbyc sie placenia podatku w Polsce (wyjazd z kraju na stale)
    Od: n...@p...onet.pl

    > Mysle ze jezeli kupisz tam dom, ozenisz sie z jakas Angielka, twoje
    > dzieci beda chodzic do tamtejszych szkól itd/itp to bedzie to w miare
    > bezsporne.

    No tak.
    Ale wiadomo ze w pierwszych miesiacach pobytu nie kupie domu ;) ani tym
    bardziej nie zamierzam zenic sie z ichnimi kobietami.
    A wlasnie te pierwsze miesiace moga byc sporne dlatego tak wnikliwie
    draze temat.

    Pzdrw
    Tester

  • 12. Data: 2006-04-15 20:27:45
    Od: n...@p...onet.pl

    > http://www.biznespartner.pl/index.php?id=448
    > http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    003.007.000000600...

    O to wlasnie mi chodzilo!
    Dziekuje za rzeczowa i konkretna odpowiedz!!!

    Pzdrw
    Tester

  • 13. Data: 2006-04-15 21:58:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    n...@p...onet.pl wrote:

    > Skoro mnie tu nie ma, skoro tu nie mieszkam, nie zarabiam, nie
    > korzystam ze sluzby zdrowia itp itd a moim jedynym zwiazkiem z krajem
    > pozostaje obywatelstwo, to nie widze powodow dla ktorych
    > mialbym sie ze skarbowka rozliczac za cokolwiek.

    No i tak właśnie będzie.

  • 14. Data: 2006-04-15 21:59:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
    > Użytkownik n...@p...onet.pl napisał:
    > [..]
    >
    > Jeżeli przebywasz w Polsce krócej niż pół roku to nie płacisz tu podatków.

    aleś walnął.
    weź ty tu takich rad nie udzielaj.

  • 15. Data: 2006-04-15 21:59:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mecenas wrote:

    > Zrzec sie obywatelstwa.

    A po co.

  • 16. Data: 2006-04-16 13:58:23
    Od: ...@...c

    Dnia 15 Apr 2006 10:36:34 -0700, n...@p...onet.pl napisał(a):

    > Witam,
    > Mam nadzieje ze ta grupa okaze sie bardziej predysponowana
    > merytorycznie do odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie.
    > Jak do tej pory otrzymywalem jedynie szczatki informacji albo
    > "zaslyszane" gdzies teorie (plus oczywiscie ignoranckie "odsylanie do
    > archiwum") wiec pisze tutaj z nadzieja ze ktos mi pomoze.

    zgodnie z prawem w tym przypadku nie płacisz nic w Polsce. Sam wyjazd na
    pół roku wbrew wypowiedziom poprzedników nie rozwiązuje tego problemu.
    Musisz mieć centrum interesów życiowych poza Polską czyli najlepiej
    rodzina, majątek poza RP.

    --
    pozdrawiam,

  • 17. Data: 2006-04-18 18:36:38
    Od: zbihniew <z...@a...me>

> [...]
    > bardziej nie zamierzam zenic sie z ichnimi kobietami.
    > A wlasnie te pierwsze miesiace moga byc sporne dlatego tak wnikliwie

    Moim zdaniem, nie będą sporne, ponieważ polski Urząd Skarbowy nie dowie
    się o Twoich dochodach - bo skąd? Zacząłby drążyć dopiero wtedy, gdybyś
    poczynił w Polsce jakieś wydatki, np. zakup mieszkania. Skoro nie
    wydajesz tych pieniędzy w Polsce i Cię tu nie ma, to faktycznie Twoje
    centrum życiowych czegoś-tam się przeniosło, a dla US nie ma przynęty,
    która skusiłaby go do sprawdzania Cię.

  • 18. Data: 2006-04-19 13:16:24
    Temat: Re: Jak ZUPELNIE pozbyc sie placenia podatku w Polsce (wyjazd z
    Od: "Kara " <a...@N...gazeta.pl>

    po 5 miesiacach pracy w polsce wyjechalam za granice i zaczelam tam legalnie
    zarabiac. Obowiazek rozliczenia sie z polskim urzedem jest jesli sie osiagnelo
    jakiekolwiek dochody w polsce przy czym rozlicza sie polskie dochody a do
    obliczenia stopy proc naleznego podatku sumuje sie dochody polskie i
    zagraniczne i obliczonym podatkiem obciaza sie polskie i to tak w skrocie
    wyglada ;)

    jesli sie zarabia tylko za granica to rozliczasz sie w US odpowiednim dla
    twojego miejsca aktoralnego zamieszkania

    generalnie moze sie po prostu przejdz do jakiegos wprawnego ksiegowego i ci ta
    osoba wyjasni co i jak :)
    Specjalistow IT stac na dobrych ksiegowych :)

  • 19. Data: 2006-04-19 13:25:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    zbihniew napisał(a):
    [ciach]

> [...]
    > wydajesz tych pieniędzy w Polsce i Cię tu nie ma, to faktycznie Twoje
    > centrum życiowych czegoś-tam się przeniosło, a dla US nie ma przynęty,

    Nie zapominaj o instytucji "życzliwego".

    p. m.

  • 20. Data: 2006-04-21 19:54:45
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Arek napisał:
    > Jeżeli przebywasz w Polsce krócej niż pół roku to nie płacisz tu podatków.

    Ten przepis już od ładnych paru lat nie obowiązuje.