  • 1. Data: 2006-04-15 18:44:21
    Temat: Wykup mieszkania lokatorskiego po smierci najemcy
    Od: p...@p...onet.pl

    Moja mama jest najemca mieszkania spoldzielczego (spółdzielcze lokatorskie
    prawo do lokalu). Na razie nie zamierzamy go wykupować. OIDP czytałem, że
    można odziedziczyć wkład mieszkaniowy i wystąpić z roszczeniem do spółdzielni
    o wykup mieszkania? Czy to prawda? Czy mają taki obowiązek, czy też mogą mi
    wypłacić zwaloryzowany wkład i po sprawie?
    Czy w razie czego do takiego najmu stosuje się art. 676 KC o zwrocie kosztów
    ulepszeń? Chodzi o kafelki, instalację hydrauliczną itp.

    pozdrawiam