eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJa tylko wykonywałem rozkazy › Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy [Czy anty-mandatowe orzecznictwo sądów jest jednolite lub z wyraźną przewagą?]
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy [Czy anty-mandatowe orzecznictwo sądów
    jest jednolite lub z wyraźną przewagą?]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Sun, 10 Jan 2021 15:06:04 +0100

    > W dniu 10.01.2021 o 11:48, A. Filip pisze:
    >

    > Po pierwsze rozbieżność w orzecznictwie, to kolejny powód, że trudno się
    > tym kierować.

    Nie ma rozbieżności w orzecznictwie.
    Rozbieżność w orzecznictwie mają w głowach jedynie zwolennicy pisu, w
    tym niektórzy sędziowie, wśród których też można znaleźć włażących w
    dupę rządowi i którzy za nic mają prawo i orzekają jak im prezes nakaże,
    a nie jak nakazuje prawo. I część policjantów też ma to tylko w głowach.
    To nie jest rozbieżność w orzecznictwie, to jest orzekanie jak chce
    prezes. O rozbieżności w orzecznictwie można mówić tylko w przypadku
    niezawisłych sądów.

    > Trwa przepychanka pomiędzy Sędziami, a rządzącymi i trudno
    > powiedzieć, jaka część tych wyroków jest merytoryczna, a jaka radosnym
    > wyrazem sprzeciwu.

    Która jest merytoryczna, to już od dawna wiadomo.

    > Poza tym, te orzeczenia zapadają kilka miesięcy po wprowadzeniu
    > kontrowersyjnych przepisów,

    Kontrowersyjnych.... serio?

    > a rząd zmienia te przepisy mniej więcej raz
    > na tydzień.

    Czyje to są słowa, że zebrała się jakaś grupka osób przy kawie i coś tam
    sobie rozporządziła?
    Nawet premier osobiście przyznał, że to prawo, to nie jest prawo tylko
    "prośba".

    > Teraz sądy orzekają do zakazów z lata 2020 roku, a do
    > zakazów z zimy 2020/21, to będą latem 2021 roku pewnie orzekać, kiedy
    > rząd znowu przepisy zmieni. Tak, czy śmak trudno ocenić, na ile owa
    > kolejna zmiana przepisów przybliża je do Konstytucji.
    >
    > Nie ma orzecznictwa do obecnie obowiązujących zakazów,

    Są.
    Nadal zakazy są niezgodne z ustawą.

    > bo one się
    > skrystalizowały przed Świętami Bożego Narodzenia i już się mówi, że mają
    > ulec zmianie 18 stycznia. Sytuacja zbyt dynamicznie się zmienia, by
    > ktokolwiek skrystalizował jakiekolwiek stanowisko merytoryczne.

    A co się zmienia?
    Magicznie stają się zgodne z ustawami?

    https://www.rpo.gov.pl/pl/content/koronawirus-rpo-ro
    zporzadzenia-MZ-niezgodne-z-ustawa

    https://www.rpo.gov.pl/pl/content/rpo-do-premiera-na
    jnowsze-nakazy-zakazy-nadal-sprzeczne-z-konstytucja

    Data: 2020-10-26
    "W dalszym ciągu ograniczenia wolności i praw jednostki są wprowadzane
    rozporządzeniem, a nie ustawą"

    > Dziennikarze nie muszą sobie tym zawracać głowy, więc publikują na pałę
    > te artykuły nawet nie zastanawiając się nad tym, o czym piszę.

    Albo ktoś się nie zastanawia nad tym, co czyta.

    Precedensem to są zakazy, które nie są zakazami, a pomimo tego
    egzekwowane przymusem przez kulsonów pod pretekstem przestrzegania prawa.

    > Jak do jakiejś ustawy Sąd Najwyższy
    > opublikuje stanowisko, to oczywiście, że należy to brać pod uwagę.

    Ale rozumiesz o czym jest mowa, czy jeszcze nie załapałeś?

    > Gdy się zmieni ustawa, to już trzeba ostrożnie do tego podchodzić i
    > sprawdzać, czy ma to wpływ na stanowisko merytoryczne.

    A zmieniła się?

    > Ale tu mamy jakieś zmieniane co chwilę rozporządzenia, nad którymi Sąd
    > Najwyższy zapewne nigdy się nie pochyli. Właściwym trybem jest karne
    > ściganie wydającego wbrew przepisom ustaw rozporządzenia, ale za nim
    > ktokolwiek się nad tym zastanowi, to mamy nowe rozporządzenie, które
    > trzeba przeanalizować.

    No to analizujcie. Kto wam broni?
    Ktoś zrobił to za was. Sądy wydają wyroki, że te zakazy są niezgodne z
    ustawami, a wy nadal jak ślepe owce ścigacie ludzi.

    Może czas włączyć myślenie i ścigać ludzi dopiero po przeanalizowaniu?
    A nie najpierw ścigać, a dopiero potem analizować.

    > Co więcej Rząd wprowadza zakazy poprzez ich ogłaszanie z mównicy, po
    > czym połowa członków rządu twierdzi, że to tylko prośba, a połowa domaga
    > się karania naruszających.

    I nic? Nigdzie nie zadzwoniło?
    Tym bardziej takim kulsonów trzeba przetrzepać kieszenie, może oduczą
    się bezmyślnie wykonywać rozkazy.

    > Aktu prawnego do tego jednak nie wydają, albo
    > publikują go w połowie czasu, na jaki obowiązuje, więc sporo osób
    > proponuje, by w podstawie prawnej mandatu wskazywać 7 slajd, trzecia
    > linia z konferencji Iksińskiego. :-)

    To już nie rozumiem... zgadzasz się z tym artykułem, czy się nie zgadzasz?

    > Reasumując ludzie mają generalnie rację, że jest burdel prawny, ale nie
    > wiem czemu kierują te pretensje do Policji,

    Serio? Nie wiedzieć czemu?
    Ręce opadają...

    > która nie ma jakiegoś
    > osobnego źródła informacji na temat tego, co dobre, a co złe.

    Za to ma źródło co jest zgodne z prawem, a co nie.
    Jednak masz trochę racji, miło by było spotkać policjanta, który
    dodatkowo potrafi odróżnić, co jest dobre, a co złe.

    Dla ułatwienia podpowiem ci, że pałowanie po cywilnemu (i w
    mundurach...) kobiet pokojowo demonstrujących przeciwko opresyjnej
    władzy, jest nie tylko niezgodne z prawem ale również jest złe.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr