  • 1. Data: 2003-06-04 19:12:55
    Temat: Internet przez radio
    Od: Adaś <a...@q...pl>

    Witam!

    Chciałbym założyć w mojej wsi bezprzewodowy internet. Chciałbym ponadto
    zrobić to legalnie. Może więc ktoś mi pomoże i powie, jakie formalności
    należy dokonać, by móc się czymś takim zająć oraz ew. gdzie mogę znaleźć
    przepisy na ten temat. Chodzi mi o coś w rodzaju prawa do użytkjowania
    częstotliwości, spełnienie jakichś norm BHP, czy coś w tym rodzaju.

    Z góry dziękuję,
    Adam

  • 2. Data: 2003-06-04 21:16:45
    Temat: Re: Internet przez radio
    Od: "news" <k...@4...pl>

    czestotliwosc 2.4 ghz (nie jestem pewien co do 5.x ghz) jest uwolniona wiec
    wystarczy tylko zgloszenie tej dzialalnosci do urtip (tam tez znajdziesz
    potrzebne info). www.urtip.gov.pl

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 3. Data: 2003-06-04 21:38:34
    Od: Leszek <r...@p...pl-nospam>

    In article <bblnk2$1d1$1@sklad.atcom.net.pl>, k...@4...pl says...
    > czestotliwosc 2.4 ghz (nie jestem pewien co do 5.x ghz) jest uwolniona wiec
    > wystarczy tylko zgloszenie tej dzialalnosci do urtip (tam tez znajdziesz
    > potrzebne info). www.urtip.gov.pl

    No i trzeba oczywiscie uzywac sprzetu ktory WRAZ z antenami ma
    odpowiednie dokumenty potwierdzenia zgodnosci. A tu moze byc problem.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 4. Data: 2003-06-04 22:07:21
    Od: dan <d...@p...pl>

    > No i trzeba oczywiscie uzywac sprzetu ktory WRAZ z antenami ma
    > odpowiednie dokumenty potwierdzenia zgodnosci. A tu moze byc problem.

    dlaczego problem? przy wiekscosci legalnie sprzedawanych sa odpowiednie
    certyfikaty.

  • 5. Data: 2003-06-05 06:31:51
    Od: Leszek <r...@p...pl-nospam>

    In article <bblqim$60r$1@absinth.dialog.net.pl>, d...@p...pl says...

    > dlaczego problem? przy wiekscosci legalnie sprzedawanych sa odpowiednie
    > certyfikaty.

    A ktore np. z nazwy maja certyfikaty na urzadzenie i anteny?

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 6. Data: 2003-06-05 16:05:44
    Od: Adaś <a...@q...pl>

    Czyli wystarczy, że założę działalność gospodarczą i zgłoszę się do
    URTiP i to wystarczy? Czy nasze wspaniałe urzędasy nie wymyśliły tu
    żadnych pułapek (typu przepisy BHP)? To mi się wydaje zbyt piękne, żeby
    było prawdziwe. Centralna antena dookólna ma być w domu mieszkalnym, a
    odstępy od abonentów wynoszą od 100 do 3000 m.

    Za wszystkie informacje z góry serdecznie dziękuję,
    Adam

  • 7. Data: 2003-06-05 19:14:46
    Od: dan <d...@p...pl>

    Dnia 2003-06-05 08:31, Użytkownik Leszek napisał:
    > In article <bblqim$60r$1@absinth.dialog.net.pl>, d...@p...pl says...

    > A ktore np. z nazwy maja certyfikaty na urzadzenie i anteny?

    Linksysy maja na pewno.

  • 8. Data: 2003-06-06 13:26:52
    Od: Adaś <a...@q...pl>

    > czestotliwosc 2.4 ghz (nie jestem pewien co do 5.x ghz) jest uwolniona wiec
    > wystarczy tylko zgloszenie tej dzialalnosci do urtip (tam tez znajdziesz
    > potrzebne info). www.urtip.gov.pl

    A uwolnione jest korzystanie z niej również na zewnątrz budynków? Bo
    doszła do mnie plotka, że tylko wewnątrz... mam nadzieję, że nie jest
    prawdziwa!

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 9. Data: 2003-06-06 14:30:33
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 06 Jun 2003 13:26:52 GMT, Adaś <a...@q...pl> napisał(a):

    >A uwolnione jest korzystanie z niej również na zewnątrz budynków? Bo
    >doszła do mnie plotka, że tylko wewnątrz... mam nadzieję, że nie jest
    >prawdziwa!

    To nie tak. :-))) Nie mozna uzywac anten zewnetrznych a nie na
    zewnatrz budynku. Chodzi o to, ze urzadzenie ma byc oryginalne czyli
    propagujace sygnal dopuszczona moca. Wszelkie dodatkowe urzadzenia
    jak na przyklad zamiast fabrycznej antenki dookolnej na antenke
    zewnetrzna kierunkowa powoduje wypromieniowanie w okreslonym kierunku
    wiekszej mocy niz przy antenie oryginalnej. W sumie uzywac na
    zewnatrz mozna, ale tak, by sila sygnalu byla zgodna z jakimis
    dopuszczeniami urzadzenia do produkcji, czyli jakas homologacja czy
    cos w tym guscie.

    --
    Adek

  • 10. Data: 2003-06-06 14:35:59
    Od: w...@p...onet.pl

    > Centralna antena dookólna ma być w domu mieszkalnym, a
    > odstępy od abonentów wynoszą od 100 do 3000 m.

    no to ja nie jestem taki pewien, czy ta impreza w ogole sie bedzie oplacac
    3000m to dosc daleko...chyba za daleko dla byle jakiej (czyt. koszt ok. 600-800
    pln) dookolnej anteny
    do tego jeszcze AP (i to pewnie jeden nie starczy, czyli beda musialy miec
    opcje bridge), router, karty wlan dla kazdego uzytkownika.....

    sklakulowales juz koszty tego przedsiewziecia?

    pozdrawiam
    d.