  • 1. Data: 2003-06-04 19:19:16
    Temat: reklamacja obuwia cd
    Od: "AR" <f...@g...pl>

    AR wrote:
    Witam serdecznie,

    mam równiez problem z butami. Dokładnie 1-go maja br kupiłam buty w
    sklepie sportowym w fort wola.
    Założyłam buty 2 razy i już niestety nie nadają się do uzytku z
    powdu....zapachu.

    Od razu podkreślam, że nie mam żadnych problemów ze stopami,
    o czym może świadczyć fakt, że nosze inne buty bez problemu (dłużej niż
    2 razy;-))

    Zaznaczę, że w sklepie na prośbę o skarpetkę odpowiedzino mi, że
    niestety nie ma.

    W dniu 17.05 zaniosłam butki do sklepu w celu reklamacji.
    Właścicielka przyjęła buty z obrzydzeniem i powiedziała, że przekazuje
    sprawę rzeczoznawcy.

    Dzisiaj zadzwoniłam do sklepu i uzyskałam informację od ekspedientki,
    że reklamacja została odrzucona.
    Opinia rzeczoznawcy (przekazana przez telefon): buty w fabryce zostały
    zabezpieczone specjalnym środkiem chemiczny, który wydziela specyficzny
    zapach. po pewnym czasie zapach środka ulatnia się.

    Jak widać na moim przykładzie "środek" czy cokolwiek innego co wywołało
    nieprzyjemny zapach nie ma zamiaru ulotnić się...

    Buty kosztowały 289 pln. Osobiście nie stać mnie na to, aby kupować
    buty za tyle pieniędzy na 2 razy.

    Co mogę dalej zrobić z tym nieszczęsnym fantem.

    Czy sklep nie jest odpowiedzialny za sprzedawany towar?

    Prosze o poradę.

    A co z UOKiK?

    KG wrote:

    raczej miejski rzecznik praw konsumentów

    AR wrote:

    Dla uściślenia sprawy poniżej zamieszczam opinię "rzeczoznawcy":

    "Nieprzyjemny" zapach pochodzi od środków sanitarnych parujących z
    surowców, które tym środkiem były natryskane (???) i po krótkim czasie
    zapach ten zniknie po wyparowaniu. Nie jest to wada produkcyjna lecz
    konieczność sanitarna. W związku z tym reklamacja z tego tytułu
    nieuzasadniona, bo środek ten był i jest wyczuwalny również w czasie
    zakupu.

    inż. Józef Ziętek

    pierwsze co mnie zastanawia to nie podanie nazwy cudownego środka,
    po drugie nie rozumiem co to znaczy "zapach zniknie po wyparowaniu".

    Buty miałam na nogach 2 razy i zapewniam, że nie jest to żaden zapach
    środka sanitarnego, nazwałabym to odorem, który nie ma zamiaru
    wyparować.

    WW buty są obuwiem sezonowym i zastanawiam się jak długo będę czekała
    na uznanie reklamacji
    (innej możliwości nie przyjmuję póki co do wiadomości). Słyszałam, ze
    tego typu sprawy potrafią się ciągnąć nawet pół roku...

    Obecnie czekam na pomoc rzecznika...
    (po tygodniu)

    rzeczniczka odpowiedziała, że jedyne co może zrobić (nie zajęła sie
    nawet sprawą) to skierować mnie do innego rzeczoznawcy u którego będę
    musiała zapłacić 25 pln. Jeżeli opinia będzie odmienna mogę wrócić do
    rzecznika i dopiero wtedy spróbują cos zrobić......

    Co sądzicie o tego typu zachowaniu??

    Pozdrawiam,
    Edyta

  • 2. Data: 2003-06-04 19:34:49
    Temat: Re: reklamacja obuwia cd
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    AR wrote:
> [...]
    > musiała zapłacić 25 pln. Jeżeli opinia będzie odmienna mogę wrócić do
    > rzecznika i dopiero wtedy spróbują cos zrobić......

    Trochę dziwne (szczególnie, że zajęło jej to tydzień), ale postaw się na
    jej miejscu - prezentujesz stanowisko jednej strony, ona własnych
    rzeczoznawców nie ma, więc nie może go zweryfikować, dlatego chce opinii
    niezależnego rzeczoznawcy.
    Może wniosek w sądzie polubownym, najwyżej tam powoła się rzeczoznawcę?

    KG

  • 3. Data: 2003-06-05 06:19:35
    Od: "AR" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3EDE49D9.5000707@poczta.onet.pl...

> [...]
    opinii
    > niezależnego rzeczoznawcy.
    > Może wniosek w sądzie polubownym, najwyżej tam powoła się

    Kamilu,
    chyba odbiegamy od tematu. Przypomnij sobie o tym, że to ja wydałam
    prawie 300 pln na buty,
    które nie nadają się do noszenia. Teraz dostaję propozycję, aby wydać
    kolejne pieniądze i nie wiem,
    czy mi się to zwróci.
    Czy wiesz może jak załatwia się formalności w sądzie polubownym
    i jaki jest czas rozpatrzenia tego typu sprawy?
    pozdrawiam,
    Edyta

  • 4. Data: 2003-06-05 06:42:30
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    AR wrote:
> [...]
    > prawie 300 pln na buty,
    > które nie nadają się do noszenia. Teraz dostaję propozycję, aby wydać

    Jeśli będziesz miała rację to pewnie zwróci ;)
    Rzecznik też pewnie nie ma za dużo funduszy.

    > Czy wiesz może jak załatwia się formalności w sądzie polubownym
    > i jaki jest czas rozpatrzenia tego typu sprawy?

    ul.Sienkiewicza 3, sekretariat pracuje między 8 a 11, wypełniasz
    wniosek, sąd wysyła wezwanie do sprzedawcy, jak ten się zgodzi
    wyznaczana jest rozprawa, jeśli nie - sąd zwraca wniosek. Trwa to
    miesiąc - dwa.

    KG

  • 5. Data: 2003-06-05 16:50:14
    Od: "AR" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3EDEE656.70901@poczta.onet.pl...
    > AR wrote:
    > Jeśli będziesz miała rację to pewnie zwróci ;)
    > Rzecznik też pewnie nie ma za dużo funduszy.

    jak na mój gust sprawa jest bardzo prosta, dlatego nie rozumiem
    dlaczego musze się z tym tyle bawić.

> [...]
    > wniosek, sąd wysyła wezwanie do sprzedawcy, jak ten się zgodzi
    > wyznaczana jest rozprawa, jeśli nie - sąd zwraca wniosek. Trwa to

    co ozn. zwrot: sąd zwraca wniosek?
    próbowali, nie udało sie i znowu nici?

    ok zaryzykuje 25 pln i oddam buty do innego rzeczoznawcy....(bez
    przekonania)
    poza tym musze napisac bezpośrednio do producenta i sprawdzić, czy
    odpisze

    pzdr

  • 6. Data: 2003-06-05 17:40:46
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    AR wrote:
    > co ozn. zwrot: sąd zwraca wniosek?
    > próbowali, nie udało sie i znowu nici?

    Tak, bo na sąd polubowny muszą wyrazić zgodę obie strony, nikt nie może
    do tego zmusić sprzedawcy (choć chyba 3/4 się zgadza). Jak to nie
    wyjdzie to sąd cywilny, formularz, wpis itd.

    KG

  • 7. Data: 2003-06-05 20:13:28
    Od: "AR" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3EDF809E.6030706@poczta.onet.pl...

> [...]
    > do tego zmusić sprzedawcy (choć chyba 3/4 się zgadza). Jak to nie
    > wyjdzie to sąd cywilny, formularz, wpis itd.

    ok dzięki za informację
    oczywiscie opiszę co udało się załatwić
    pzdr
    ES

  • 8. Data: 2003-06-06 06:52:46
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Niepotrzebna ci jest następna opinia.
    Zwrócić nalezy uwagę na treść przepisu art. 8 ust. 3 ustawy o
    szczególnych ... Buty oddałaś 17 maja, a o negatywnej decyzji sprzedawcy
    dowiedziałaś sie dopiero 4.06. Tak więc, o ile nie podpisałaś na zgłoszeniu
    reklamacyjnym, że np. sama dowiesz się o wyniku reklamacji, czy coś podobnego
    w treści, a sprzedawca miał Twój adres, to z uwagi na upływ 14 dni uważa się,
    że reklamację uwzględnił i winien buty wymienić lub naprawić, wg Twego
    życzenia,

    pzdr

    marek radwański

  • 9. Data: 2003-06-06 18:08:18
    Od: "AR" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bbpdnu$lt1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    uważa się,
    > że reklamację uwzględnił i winien buty wymienić lub naprawić, wg

    O decyzji dowiedziałam się wcześniej dzwoniąc do sklepu (sklep
    oddzwonił, a dokładnie ekspedientka).
    Negatywną decyzję odebrałam w dn. 31.06. Termin został zachowany,
    niestety z powodu mojej nadgorliwości.
    Szczerze mówią cały czas liczyłam na zdrowy rozsądek właścicielki
    sklepu i oczywiście łudziłam się, że przy dość dużej konkurencji na
    rynku zależy im na kliencie.
    Będę wdzięczna za dalsze porady.

    Pozdrawiam,
    Edyta