  • 1. Data: 2003-06-04 15:09:23
    Temat: Jak jest liczona frekwencja?
    Od: "MB" <m...@k...pkobp.pl>

    Czy liczy sie w referendum (oficjalnie do waznosci glosowania) liczbe kart
    pobranych czy wrzuconych?
    Prosze o jednoznaczna odpowiedz (nie chodzi o sobote, ale o liczenie
    koncowe)
    Pozdrawiam
    MB

  • 2. Data: 2003-06-04 18:33:14
    Temat: Re: Jak jest liczona frekwencja?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cos mi się obiło o uszy, że liczy się liczbę Ważnych głosów. Więc nie tylko
    głos musi się znaleźć w urnie, ale i musi być prawidłowo złożony, więc mieć
    jedno skreślenie.

  • 3. Data: 2003-06-06 19:46:28
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    tylko
    > głos musi się znaleźć w urnie, ale i musi być prawidłowo złożony, więc

    Liczy się liczba ważnych kart wrzuconych do urny.
    Karta jest nieważna jeśli brak pieczęci, jest przedarta całkowicie na pół
    lub jeszcze z innych powodów różni się od karty wydawanej przez komisję.
    Karta skreślona nieprawidłowo jest głosem nieważnym, ale do frekwencji się
    liczy.

  • 4. Data: 2003-06-06 22:28:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czyli mam rozumieć, że jak zsumuję głosy na "TAK" i głosy na "NIE", to nie
    koniecznie musi się to równać frekwencji?

  • 5. Data: 2003-06-07 12:12:00
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    > Czyli mam rozumieć, że jak zsumuję głosy na "TAK" i głosy na "NIE", to nie
    > koniecznie musi się to równać frekwencji?

    Musisz jeszcze dodać do tego głosy nieważne. Czyli te z zaznaczonymi oboma,
    niezaznaczonymi w ogóle lub zaznaczonymi inaczej niż dwie przecinające się
    linie.
    Wtedy będziesz miał frekwencję. (jak podzielisz przez liczbę uprawnionych do
    głosowania w danym obwodzie wliczając w to tych co przyszli z
    zaświadczeniami)

    Reszta co pozostanie to karty nieważne, a te nie wezmą udziału w liczeniu
    frekwencji.