  • 1. Data: 2003-03-26 09:33:27
    Temat: Interes prawny osob trzecich
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jak przedstawia się kwestia ochrony interesu prawnego osób trzecich w
    postępowaniu administracyjnym. Czy wystarczającą przesłanką, by
    stwierdzić, że interes prawny został naruszony jest fakt naruszenia
    konkretnego przepisu dotyczącego bezpośrednio praw danej osoby? Czy i w
    jaki sposób "osoby trzecie" mogą zaskarżać decyzje administracyjne nie
    będąc formalnie stroną postępowania? Czy nadrzędny organ administracji
    może odmówić wszczęcia postępowania, jeśli "osoba trzecia" wskaże na
    fakt naruszenia konkretnych przepisów prawa bezpośrednio jej dotyczących
    przy podejmowaniu decyzji administracyjnych?
    Będę wdzięczny za wyjaśnienie tych kwestii.
    Piotr

  • 2. Data: 2003-03-26 15:34:04
    Temat: Re: Interes prawny osob trzecich
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > przy podejmowaniu decyzji administracyjnych?
    > Będę wdzięczny za wyjaśnienie tych kwestii.

    Jesli faktycznie te "osoby trzecie" maja interes prawny w jakims
    postepowaniu, ale bezposrednio nie biora w nim udzialu, to tylko "formalnie"
    nie sa strona. Ale sa strona materialnie, bo wg definicji strony z kpa jest
    nia kazdy, czyjego interesu prawnego lub obowiazku dotyczy postepowanie albo
    kto zada czynnosci organu ze wzgledu na swoj interes prawny lub obowiazek
    (art. 28 kpa). Organy administrycyjne badaja na wstepie, czy danej osobie
    przysluguje podmiot strony w postepowaniu, tzn. czy dotyczy ono jej interesu
    prawnego lub obowiazku.
    Wskazanie, ze wydane orzeczenie narusza prawny interes strony (osoby
    trzeciej jako strony) poprzez naruszenie konkretnego przepisu w zupelnosci
    wastarcza aby odwolac sie od wydanej decyzji do organu wyzszej instancji.
    Na postanowienie stwierdzajace niedopuszczalnosc odwolania nie przysluguje
    jednak zazalenie (art. 134 w zw. z art. 141§1 kpa).
    Temin wniesienia odwolania jest z reguly krotki - 14 dniowy. Gdy decyzja
    stanie sie ostateczna mozna wnosic o wznowienie postepowania na podst. art.
    145 § 1 pkt. 4 kpa lub o stwierdzenie niewaznosci takiej decyzji na podst.
    art. 156 § 1 pkt. 2.

    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-28 09:08:59
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Dziękuję za obszerną wypowiedź. Praktyka organów administracji często
    jednak odbiega od takiej wykładni. Mam na to wiele przykładów. Zwykle
    "osobom trzecim" odmawia się prawa do jakichkolwiek działań w
    postępowaniu administracyjnym, nawet gdy wskazują naruszenia konkretnych
    przepisów prawa, bezpośredni ich dotyczącące. W uzasadnieniu pada
    stwierdzenie, że nie są stroną, a pod względem merytorycznym zarzuty nie
    są wcale badane.Lata mijają i ostatecznie sprawa trafia do NSA i tu
    kolejne pytanie - czego się można spodziewać?
    Piotr

  • 4. Data: 2003-03-29 01:25:35
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

> [...]
    > są wcale badane.Lata mijają i ostatecznie sprawa trafia do NSA i tu
    > kolejne pytanie - czego się można spodziewać?

    Bardzo bardzo uogolniles. Zalezy od konkretnego przypadku. Jesli np. osoba
    uwazajaca sie za strone postepowania a nie bioraca w nim udzial w pierwszej
    instwncji chce wniesc odwolanie od decyzji, a organ odwolawcza wydaje
    postanowienie o niedopuszczalnosci odwolania (art. 134 kpa), to rzekoma
    strona moze wniesc skarge do NSA na to postanowienie, bo konczy ono sprawe.
    Jest jednak pelno przypadkow gdy tylko ludziom sie wydaje, ze ich interes
    prawny jest dotkniety w jakims postepowaniu i wtedy odmowa traktowania osoby
    jako strony przez organ administracyjny jest w pelni uzasadniona.

    --
    pozdr
    Przemek

    P.S. No to jak z ta suwerennoscia? Teraz jej trzeba w postepowaniu
    administracyjnym szukac, czy co?

  • 5. Data: 2003-03-29 08:32:47
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemyslaw Lipin napisał:
    > Bardzo bardzo uogolniles.
    Ale co uogólniłem?
    > Jesli np. osoba uwazajaca sie za strone postepowania a nie bioraca w
    nim udzial w pierwszej
    > instwncji
    Dokładnie o to chodzi. "Osoba trzecia" nie jest przecież automatycznie
    stroną, bo problemu by nie było.
    > chce wniesc odwolanie od decyzji, a organ odwolawcza wydaje
    > postanowienie o niedopuszczalnosci odwolania (art. 134 kpa), to rzekoma
    > strona moze
    No właśnie "rzekoma strona". A stroną jest "każdy, którego...".
    > wniesc skarge do NSA na to postanowienie, bo konczy ono sprawe.
    Tak jest. Ale ciekawe co dalej?
    > Jest jednak pelno przypadkow gdy tylko ludziom sie wydaje, ze ich interes
    > prawny jest dotkniety w jakims postepowaniu i wtedy odmowa traktowania osoby
    > jako strony przez organ administracyjny jest w pelni uzasadniona.
    O to właśnie pytałem. Jakie są granice tego "wydaje się". Moim zdaniem,
    gdy osoby są w stanie wskazać naruszenie konkretnego przepisu, który ich
    bezpośrednio dotyczy to organ odwoławczy winien zbadać, czy zarzuty są
    prawdziwe, a tak często się nie dzieje. Kończy się na stwierdzeniu, że
    skarżący nie jest stroną i dalej NSA.

    > P.S. No to jak z ta suwerennoscia? Teraz jej trzeba w postepowaniu
    > administracyjnym szukac, czy co?

    A co ma piernik do wiatraka?
    Piotr

  • 6. Data: 2003-03-29 17:20:10
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > Ale co uogólniłem?

    Bo nie wiadomo w zasadzie o co pytasz. Podaj przyklad, w ktorym organ
    administracyjny orzeka niedopuszczalnosc odwolania odmawiajac "osobie
    trzeciej" przymiotu strony.

    > nim udzial w pierwszej
    > Dokładnie o to chodzi. "Osoba trzecia" nie jest przecież automatycznie
    > stroną, bo problemu by nie było.
    > No właśnie "rzekoma strona". A stroną jest "każdy, którego...".

    "Rzekoma" dlatego, ze sama uwaza sie za strone, co nie znaczy, ze ma racje.
    W przypadku gdyby w postepowaniu administracyjnym brano pod uwage tylko
    subiektywne przekonanie osoby, ze przysluguje jej przymiot strony, to
    groziloby to calkowitym paralizem postepowan administrycyjnych, ktore
    moglyby byc blokowane przez dowolne osoby twierdzace, ze sa strona w danym
    postpowaniu. Moglyby wtedy domagac sie np. wznowienia postepowania, skladac
    nieuzasadnione odwolania, tylko po to, aby odwlec w czasie ostateczne
    rozstrzygniecie sprawy.Zbyt szerokie rozumienie pojecia strony nie sluzy
    szybkosci postepowania.

> [...]
    > bezpośrednio dotyczy to organ odwoławczy winien zbadać, czy zarzuty są
    > prawdziwe, a tak często się nie dzieje. Kończy się na stwierdzeniu, że

    Nie sposob odpowiedziec na Twoj pytanie. Przeciez nie mozna przeanalizowac
    wszystkich uprawniajacych strone lub nakladajacych na nia obowiazki
    przepisow prawa administracyjnego i stwierdzic w kazdym przypadku, ze akurat
    tutaj dana osoba ma przymiot strony, a tutaj nie.
    Co to znaczy, ze przepis kogos bezposrednio dotyczy? Jest mnostwo przepisow,
    ktore bezposrednio dotycza wiekszosc ludzi. Ale rezultatem postepowania
    administracyjnego jest decyzja i tylko wtedy, gdy wydana decyzja, lub gdy
    jej wydanie w rezultacie postepowania moze dotyczyc praw lub obowiazkow
    danej osoby, takiej osobie bedzie przyslugiwal przymiot strony.Tylko wtedy,
    gdy postepowanie moze ingerowac w sfere praw lub obowiazkow danej osoby
    mozna to przymiot strony potwierdzic.
    Ogolnie mozna powiedziec tylko tyle co ustawa - strona jest kazdy, kogo
    interesu prawnego dotyczy postepowanie, czyli - rozwijajac nieco - kazdy,
    korego uprawnien lub obowiazkow wynikajacych z prawa administracyjnego moze
    dotyczyc postepowanie.
    I w kazdym przypadku, gdy podmiot odpowiadajacy takiej definicji strony nie
    bral z wlasnej winy udzialu w postepowaniu, organ powinien na wniosek tego
    podmiotu wznowic postepowanie.

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Piotr

    No nic. Ale skoro tam sie nie doczekalem odpowiedzi, to moze tutaj?

    Przemek

  • 7. Data: 2003-04-02 13:35:58
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Od: "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl>
    Data: 01 kwietnia 2003 10:24

    Przemyslaw Lipin wrote:
    > Bo nie wiadomo w zasadzie o co pytasz.

    Przeczytaj pytania.

    > Podaj przyklad, w ktorym organ administracyjny orzeka
    niedopuszczalnosc odwolania odmawiajac "osobie
    > trzeciej" przymiotu strony.

    Weźmy dla przykładu członka spółdzielni mieszkaniowej. Na działce
    sąsiadującej z jego mieszkaniem powstaje budowla. Naruszone zostaje
    prawo budowlane - np. za mała odległość od budynku w którym mieszka
    zainteresowany. Załóżmy, że działka należy do Gminy lub do spółdzielni.
    Są wszystkie wymagane prawem dokumenty, ale wydane z naruszeniem prawa
    budowlanego. Spółdzielnia nie chce interweniować, bo albo sama jest
    zaintresowana, albo nie chce wdawać się w konflikt z urzędem gminy.
    Mieszkaniec pisze skargę do urzędu nadzoru budowlanego...

    > "Rzekoma" dlatego, ze sama uwaza sie za strone, co nie znaczy, ze ma
    racje.

    Na razie nie mówimy o racjach, bo te należałoby zbadać i osądzić. Fakt
    naruszenia prawa w przykładzie powyżej można potwierdzić lub mu
    zaprzeczyć bardzo szybko - wystarczy wizja lokalna lub analiza planów.
    Organ administracji jednak uchyla się od takiej analizy i odrzuca skargę
    bez analizy merytorycznej jej zasadności.

    > W przypadku gdyby w postepowaniu administracyjnym brano pod uwage tylko
    > subiektywne przekonanie osoby

    Odległości można mierzyć, to nie są subiektywne odczucia.

> [...]
    skladac
    > nieuzasadnione odwolania, tylko po to, aby odwlec w czasie ostateczne

    Czyli co? W imię sprawności postępowania można naruszać prawo? Nie
    wszyscy ludzie to pieniacze.

    > Zbyt szerokie rozumienie pojecia strony nie sluzy
    > szybkosci postepowania.

    No, ale nie jesteśmy na wyścigach. Chyba szybkoć w tym przypadku nie
    jest wartością samą w sobie.

    > Ogolnie mozna powiedziec tylko tyle co ustawa - strona jest kazdy, kogo
    > interesu prawnego dotyczy postepowanie,

    Ok. Prawo budowlane chroni użytkowników budowli przed określonymi
    zagrożeniami. Jeśli tak, to jest interes prawny, gdy można wskazać
    konkretny przepis i dotyczy on praw konkretnej osoby. Czy może się mylę?

    > czyli - rozwijajac nieco - kazdy,
    > korego uprawnien lub obowiazkow wynikajacych z prawa
    administracyjnego moze
    > dotyczyc postepowanie.

    To już zupełnie co innego. Z prawa dadministracyjnego wynikają
    uprawnienia i obowiązki stron, a nie osób trzecich. Gdyby brać pod uwagę
    samo postępowanie, to "osoby trzecie" z definicji nie biorą udziału na
    wstępie w tym postępowaniu. Dopiero naruszenie interesu prawne czyni je
    stroną. Jak wygląda gwarancja ochrony interesu osób trzecich - to jest
    istota sprawy.

    Piotr

  • 8. Data: 2003-04-02 14:44:53
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > Przeczytaj pytania.

    Przeczytalem, uwierz mi.

> [...]
    > zaintresowana, albo nie chce wdawać się w konflikt z urzędem gminy.
    > Mieszkaniec pisze skargę do urzędu nadzoru budowlanego...

    No to dopiero od tej chwili pytanie nabiera sensu i jest na co odpowiedziec.

> [...]
    > Organ administracji jednak uchyla się od takiej analizy i odrzuca skargę
    > bez analizy merytorycznej jej zasadności.

    Wlasnie chodzi tu o wstepne zbadanie tego, czy dana osoba ma racje, uwazajac
    sie za strone. Sam sobie zaprzeczasz - nie mowimy o racjach, bo te trzeba
    zbadac i osadzic i dalej piszesz wlasnie o takim zbadaniu i osadzeniu.

    > Odległości można mierzyć, to nie są subiektywne odczucia.

    Mozna, oczywiscie. Ale dopiero teraz podales przyklad z budowa na sasiednim
    gruncie. Nie jestem wrozka.

    > danym
    > skladac
    >
    > Czyli co? W imię sprawności postępowania można naruszać prawo? Nie
    > wszyscy ludzie to pieniacze.

    Nie o to chodzi. Ale nawet sobie sprawy nie zdajesz ile lat w Polsce mozna
    czesto calkowicie bezpodstawnie przewlekac postepowania administracyjne
    dotyczace czasami wielkich inwetycji, z czym wiaza sie olbrzymie koszty dla
    inwestora.
    A najczesciej okazuje sie, ze ludzie ktorzy sie w postepowanie angazuja nie
    maja ani troche racji, ale wykorzystuja wszystki mozliwe do pomyslenia
    odwolania, skargi do NSA itp. ze zwyklego pieniactwa lub czasami wrecz z
    checi wyciagniecia od inwestora kasy za odstapienie od pieniaczych dzialan.
    Nie twierdze, ze wszyscy ludzie to pieniacze a tym bardziej to stwierdzenie
    nie odnosilo sie do jakiegos konkretnego przypadku, bo ten dopiero teraz
    naszkicowales.

    > No, ale nie jesteśmy na wyścigach. Chyba szybkoć w tym przypadku nie
    > jest wartością samą w sobie.

    Sama w sobie nie jest nigdy. Ale jest wartoscia sluzaca interesom kazdej
    strony, ktora ubiega sie w postepowaniu tylko o to, co jej sie prawnie
    nalezy. I jest jedna z zasad postepowania administracyjnego (art. 12 kpa).
    Chcialbys aby sasiedzi z naprzeciwka ulicy blokowali wydanie ci decyzje o
    pozwoleniu na budowe, bo twierdza, ze sa strona, bo np. budynek bedzie
    zaslanial im kawalek nieba? No, ale "nie jestesmy na wyscigach" i dlaczego
    nie, niech sie sasiad odwoluje gdzie sie tylko da i odwlecze inwestycje o 2
    lata.

    > Ok. Prawo budowlane chroni użytkowników budowli przed określonymi
    > zagrożeniami. Jeśli tak, to jest interes prawny, gdy można wskazać
    > konkretny przepis i dotyczy on praw konkretnej osoby. Czy może się mylę?

    Nie mylisz sie. Ale j.w. - nie jestem wrozka - konkretny przyklad dales
    dopiero teraz.

> [...]
    > wstępie w tym postępowaniu. Dopiero naruszenie interesu prawne czyni je
    > stroną. Jak wygląda gwarancja ochrony interesu osób trzecich - to jest

    No wlasnie jest to to samo. Bo samo okreslenie "interes prawny" nie mowi za
    wiele i dlatego rozumie sie je w taki sposob, jak juz napisalem. Poza tym
    mylisz pojecia - z prawa administracyjnego (materialnego, bo o to sie tu
    wszystko rozbija) wynikaja obowiazki lub prawa dla mniej lub bardziej
    skonkretyzowanych osob (inwestorow, sasiadow, czy nawet wszystkich obywateli
    pelnoletnich - np. obowiazki ewidencyjne). Strona staje sie dana osoba
    dopiero, gdy wchodzic bedzie w gre postepowanie administracyjne w jakiejs
    sprawie. Pojecie strony to pojecie wylacznie proceduralne i nie ma nic
    wspolnego z prawnomaterialnymi obowiazkami czy uprawnieniami "samymi w
    sobie", dopiero w postepowaniu.
    A twoim zdaniem to naruszenie interesu prawnego danej osoby nie do dotyczy
    jej uprawnien lub obowiazkow? Nie rozumiem twojego rozroznienia w tej
    kwestii, jest ono pozbawione sensu i nieprawdziwe, bo wcale nie jest zawsze
    konieczne naruszenie interesu osoby, aby uznac ja za strone postepowania,
    wystarczy, ze postepowanie to _moze_ naruszyc interes tej osoby, czyli ze
    moze wplynac na jej zakres praw lub obowiazkow wynikajacych z prawa
    materilnego. Jak widzisz, to szersze pojecie, niz ci sie wydaje.

    Mam ponadto wrazenie, ze chcesz pograc ze mna w slowka i bez uzasadnienia
    podwazac cokolwiek ci odpisze. Dlatego nie widze powodu, aby odpowiadac na
    pytanie co do istoty, co sie dopiero teraz stalo mozliwe, bo podales stan
    faktyczny.
    Poza tym, jesli jestes w stanie zrozumiec wszystko o czym juz tu teraz byla
    mowa, to sam sobie odpowiesz na pytanie.

    --
    pozdr
    Przemek

    P.S. Tamtej odpowiedzi juz sie chyba nie doczakam. Co za strata!

  • 9. Data: 2003-04-08 10:35:49
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:
> [...]
    > sie za strone. Sam sobie zaprzeczasz - nie mowimy o racjach, bo te trzeba
    > zbadac i osadzic i dalej piszesz wlasnie o takim zbadaniu i osadzeniu.

    Raczej sobie nie zaprzeczam. Myślę, że powinno chodzić nie o wstępne
    zbadanie, czy osoba ma rację uważając się za stronę, tylko czy: 1)
    wykazała z dostatecznym prawdopodobieństwem fakt naruszenie prawa, 2) to
    naruszenie prawa dotyczy właśnie tej osoby. W przeciwnym przypadku mamy
    klasyczny "paragraf 22" - i na tym zależy urzędasom.

    > Mozna, oczywiscie. Ale dopiero teraz podales przyklad z budowa na sasiednim
    > gruncie. Nie jestem wrozka.

    Pytałem o zasady, a te w moim odczuciu powinny być w miarę ogólne. Prócz
    tego, w przykładzie nie musi to być "sąsiedni grunt".

> [...]
    > dotyczace czasami wielkich inwetycji, z czym wiaza sie olbrzymie koszty dla

    Zdaję sobie, ale mnie to nie interesuje. Przewlekanie, wynika z uwiądu
    państwa, a prawo powinno chronić interesy obywateli.

> [...]
    > checi wyciagniecia od inwestora kasy za odstapienie od pieniaczych dzialan.

    Myślę, że jest mniej więcej równowaga w tym wględzie. Nie po to stanowi
    się prawo, by go omijać.

    > Nie twierdze, ze wszyscy ludzie to pieniacze

    Teraz sam sobie zaprzeczasz (w sensie statystycznym - "najczęściej",
    rzecz jasna).

> [...]
    > Chcialbys aby sasiedzi z naprzeciwka ulicy blokowali wydanie ci decyzje o
    > pozwoleniu na budowe, bo twierdza, ze sa strona, bo np. budynek bedzie

    Jeśli projekt narusza prawo (a taka sytuacja jest przedmiotem dyskusji),
    to chciałbym. Prawo jednoznacznie określa jaki kawałek nieba przysługuje
    sąsiadom o których piszesz. Co inego naruszenie tych przepisów, a co
    innego "protest obywatelski" - gdy chcieliby mieć większy kawałek niż
    prawo przewiduje.

    > No, ale "nie jestesmy na wyscigach" i dlaczego
    > nie, niech sie sasiad odwoluje gdzie sie tylko da i odwlecze inwestycje o 2
    > lata.

    To nie dotyczy prawa do odwoływania się, tylko opieszałości organów, a
    to już zupełnie inny temat.

    > Nie mylisz sie. Ale j.w. - nie jestem wrozka - konkretny przyklad dales
    > dopiero teraz.

    Nie przesadzaj z tym przykładem. Nie odwołałeś się do tej konkretnej
    sytuacji.

    > No wlasnie jest to to samo. Bo samo okreslenie "interes prawny" nie mowi za
    > wiele i dlatego rozumie sie je w taki sposob, jak juz napisalem.

    Czyli kwestia interpretacji. A jeśli tak, to można i inaczej rozumieć.
    Może jakieś przykłady?

> [...]
    > skonkretyzowanych osob (inwestorow, sasiadow, czy nawet wszystkich obywateli
    > pelnoletnich - np. obowiazki ewidencyjne).

    Mowa o "osobach trzecich". Gdyby były to osoby "skonkretyzowane", to
    wtedy można by je wymienić. Jakie pojęcia pomyliłem?

> [...]
    > sprawie. Pojecie strony to pojecie wylacznie proceduralne i nie ma nic
    > wspolnego z prawnomaterialnymi obowiazkami czy uprawnieniami "samymi w

    To Ty się upierasz z tą stroną, a ja cały czas o "osobie trzeciej". W
    końcu "osoby trzecie" są wymienione w przepisie, więc coś musi z tego
    wynikać.

> [...]
    > moze wplynac na jej zakres praw lub obowiazkow wynikajacych z prawa
    > materilnego. Jak widzisz, to szersze pojecie, niz ci sie wydaje.

    W tym momencie dyskutujesz sam ze sobą. Przypominam, że interesuje mnie
    tylko sytuacja "osoby trzeciej", a więc nie wymienionej jako strona
    postępowania w konkretnych przepisach. Gdyby była wymieniona, to nie
    byłaby "osobą trzecią". Wszystkie uwagi, które nie dotyczą tej sytuacji
    są nie na temat.

    > Mam ponadto wrazenie, ze chcesz pograc ze mna w slowka

    Raczej staram się być konkretny. Nie przypisuj mi własnych intencji.
    Szkoda mi czasu na takie gierki.

    > i bez uzasadnienia podwazac cokolwiek ci odpisze.

    To raczej odwrotnie. Porównaj swój pierwszy post i następne. Zmiana o
    180 stopni.

    > Dlatego nie widze powodu, aby odpowiadac na
    > pytanie co do istoty, co sie dopiero teraz stalo mozliwe, bo podales stan
    > faktyczny.

    A ja myślę, że zapętliłeś się w pokrętnych wyjaśnieniach i teraz
    wycofujesz się rakiem. Powody są takie, że stanowiska jakie zająłeś nie
    da się obronić bez ideologii "walki z pieniactwem". Zaczęły się schody.

    > Poza tym, jesli jestes w stanie zrozumiec wszystko o czym juz tu teraz byla
    > mowa, to sam sobie odpowiesz na pytanie.

    Jak się nie ma argumentów, to zawsze można pokrzyczeć. Tym razem
    gratuluję samooceny. Faktem jest, że niektóre Twoje wywody nie są dla
    mnie logiczne (w końcu przypiąłeś mi etykietkę eksperta od niezawodnych
    wnioskowań) i w tym sensie zrozumieć ich nie mogę.

    Pzdr. Piotr

    PS. Styl dyskusji jaki przyjąłeś jest niezbyt grzeczny. Co innego nawet
    ostra różnica zdań, a co innego wycieczki osobiste w stylu "jesli jestes
    w stanie zrozumiec", zgadywanie co się komu wydaje itd. Twoje odpowiedzi
    mają charakter ideologiczny. Dyskusję czas kończyć.

  • 10. Data: 2003-04-08 12:39:12
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

> [...]
    > w stanie zrozumiec", zgadywanie co się komu wydaje itd. Twoje odpowiedzi
    > mają charakter ideologiczny. Dyskusję czas kończyć.

    Nie mam zamiaru grzecznie dyskutowac z kims, kto nie rozumie o co mi chodzi,
    myli pojecia i w dodatku zarzuca sprzecznosc i jeszcze jakas
    "ideologicznosc". Poza tym nie od poczatku podjalem taki styl dyskusji,
    dopiero od momentu, w ktorym zauwazylem, ze raczej zalezy ci na podwazaniu
    wszystkiego co powiem a nie na uzyskaniu odpowiedzi na pytanie.
    EOT jak dla mnie, moze ktos ci to wszystko lepiej wyjasni i
    "nieideologicznie".

    Przemek